رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان لامرد از صادرات صنایع دستی این شهرستان به ارزش ۷۵۰ میلیون ریال به خارج از کشور خبر داد.
کد خبر: ۷۳۲۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱ 07 April 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا: مسعود تقی زاده رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان لامرد گفت: در راستاي تحقق شعار رونق توليد، اشتغال پايدار روستايي، حفظ، تقويت و معرفي صنايع دستي بومي و سنتي منطقه و ايجاد انگيزه در بانوان هنرمند و تقويت كارگاه ‌ هاي خانگي شاهد صادرات صنایع دستی این شهرستان به خارج از کشور هستیم.

وی ضمن تشکر از همکاری موسسه خیریه ابوفاضل، لیلا بهزادی عضو شورای شهر لامرد و آموزشگاه معظمه، گفت: تولیدات صنایع دستی بانوان شامل حصیربافی و خوس دوزی به ارزش ۷۵۰ میلیون ریال خریداری به خارج از کشور به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.

تقی‌زاده ضمن اشاره به جایگاه بانوان در ماندگاری و حفظ صنایع دستی، اعلام کرد: تاكنون بيش از٩٠٠ هنرمند در رشته‌هاي حصيربافي، خوس دوزي، تلي بافي، لباس محلي، گليم بافي، شناسايي، آموزش و كارت صنعتگري صادر و جهت حمايت از این قشر بالغ بر ۷ میلیارد ریال تسهيلات اشتغالزا به بانك هاي عامل معرفي شده است.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری لامرد گفت: ايجاد بازارچه و نمايشگاه دايمي توليدات صنايع دستي سنتي خدمت بزرگ شهرداري و شوراي اسلامي شهر لامرد، محسوب می‌‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار