معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان ایلام از خدمت رسانی بیش از ۷۳۰ جوان داوطلب (نفر به روز) در اجرای نوزدهمین مرحله طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی، به ۱۰ هزار و ۵۰۰ گردشگر نوروزی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۷۳۲۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰ 08 April 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ علی اصغر علی اکبری ضمن ابراز رضایت از عملکرد اعضا جوانان در پست های نوروزی گفت: از ۲۸ اسفندماه سال گذشته تا ۱۶ فروردین ماه امسال، ۱۰ هزار و ۵۳۹ نفر از مسافران نوروزی به پایگاه های ثابت و سیار هلال احمر ایلام مراجعه کردند و از خدمات آن بهره مند شدند.

علی اکبری افزود: از این تعداد ۶ هزار و ۸۱۰ نفر به پایگاه های ثابت و ۳ هزار و ۷۲۴ نفر به پایگاه های سیار هلال احمر مراجعه کردند که اجرای طرح سحاب (سامانه حرکت‌های امدادی) در این طرح نیز تیم‌های سحاب متشکل از اعضای جوان در مسیرهایی که امکان تردد خودرو نبود، با دوچرخه گشت زنی کرده و به امداد و ارائه اطلاعات و راهنمایی مسافران بر اساس تجهیزاتی که در کوله پشتی‌ها به همراه داشتند، پرداختند.

وی اظهار کرد: ۲۲ پایگاه ثابت و سیار در استان ایلام و محورهای مواصلاتی این استان به مسافران نوروزی خدمات ایمنی و سلامت ارائه کردند.

معاون امور جوانان استان ایلام افزود: در این طرح خدمات در حوزه های مختلف از جمله توزیع بسته های فرهنگی، برپایی ایستگاه های سلامت، کیف کمک های اولیه، برپایی خیمه های نماز، اجرای طرح امضاء میثاق نامه (بهرف) و فضای دوستدار کودک ارائه شد.

وی با بیان این که ۲ هزار و ۱۴ مسافر نوروزی به ایستگاه های سلامت هلال احمر ایلام مراجعه کردند گفت: این تعداد مسافر از خدمات مختلفی از جمله سنجش فشارخون و پیشگیرانه از آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد استفاده کردند.

علی اکبری همچنین به اجرای طرح (بهرفت) اشاره کرد و افزود: در این طرح که با هدف پیشگیری از تصادف های جاده ای با رعایت نکات ایمنی، اجرای شد امضاء میثاق نامه با استقبال مردم و مسئولان صورت گرفت، به گونه ای که ۲ هزار و ۲۱۲ نفر به این کمپین پیوستند.

وی با بیان این که در طرح نوروزی سال جاری ۷۳۹ نفر/ روز از اعضای جوانان مشارکت کرده اند، افزود: همچنین در فضاهای دوستدار کودک که در کنار و پست های ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی استان دایر شده بود یک هزار و ۱۶۶ کودک توانستند از این فضا استفاده کنند و ۹۱ تن هم در خیمه های نماز حضور یافتند تا تکالیف دینی خود را به جای بیاورند.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر ایلام همچنین به بحث راهنمای مسافرین نوروزی نیز اشاره کرد و افزود: در همین راستا بیش از ۶ هزار محصولات ترویجی و اطلاع رسانی (نقشه، بروشور و راهنمای گردشگری) و ۳ هزار ۹۷۰ قلم محصولات آموزشی- فرهنگی و امدادی نیز در بین مسافران توسط جوانان داوطلب توزیع شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار