کد خبر: ۷۳۲۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶ 08 April 2019
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه تیم عملیاتی بهداشتی و درمانی این استان در آمادگی کامل هستند که در صورت اعلام نیاز به مناطق سیل زده خوزستان اعزام شوند.

به کهگیلویه و بویراحمد ، ابراهیم نعیمی اظهار داشت: با توجه به بارندگی های سیل آسای اخیر و وقوع سیلاب ها در استان های مختلف، احتمال بروز بیماری های واگیر وجود دارد که لازم است تدابیر لازم جهت مراقبت های بعدی اندیشیده شود.
وی تصریح کرد: هم اینک ارسال تجهیزات مورد نیاز به مناطق سیل زده از جمله خوزستان در دست انجام است.
نعیمی بیان کرد: طبق دستور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، برای همکاری در رفع مشکلات مناطق سیل زده، تمامی شبکه های بهداشتی و درمانی این استان در حالت آماده باش هستند و تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: وقوع سیل نیز در کهگیلویه و بویراحمد خسارات فراوانی بر جای گذاشته اما حس انسان دوستانه ایجاد می کتد که تیم واکنش سریع سلامت در بلایای این معاونت در جهت امداد رسانی به استان های همجوار در صورت اعلام نیاز اقدام کند.
روز گذشته نیز نخستین سری ماشین آلات و ادوات سنگین بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد برای کمک و امدادرسانی به سیل زدگان لرستان عازم این استان شد.
افزایش بارش ها از اول فروردین در کشور و افزایش آورد آب از استانهای بالادست به پشت سدهای خوزستان و در نتیجه رهاسازی آب از سد کرخه و دز باعث طغیان رودخانه های دز، کرخه و کارون و جاری شدن سیلاب در مناطق پایین دست استان خوزستان شده است.
بر همین اساس ستاد هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان تاکنون دستور تخلیه 182 روستا و 6 شهر در استان را صادر کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار