کد خبر: ۷۳۴۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲ 14 April 2019
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: از افرادی که ناآگاهانه و غیر قانونی وارد طبیعت شده و دچار آسیب می شوند هیچ گونه حمایت قانونی و مالی صورت نخواهد گرفت.

دریک سری شرایط خاص که طبیعت گردان و گردشگران و احیانا" کسانیکه بمنظور برداشت گیاهان خوراکی به کوه می روند و در زمان و مکان نامناسب به قلمروه حیات وحش نزدیک می شوند ,دراین ایام که خرس ها از خواب زمستانی بیدار و پلنگ ها در شرایط خاص خود قرار دارند ممکن است انسان را بعنوان خطر احساس کرده و حمله نمایند.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد - محسن جعفری نژاد در بیست و پنجمین روز از فروردین ماه 98 دراین خصوص گفت: کهگیلویه وبویراحمد یکی از استانهای پرجاذبه برای طبیعت گردی بشمار می رود , که 312 هزار هکتار سطح مناطق تحت حفاظت و مدیریت , گونه های گیاهی و جانوری منحصر بفرد بر جذابیت و ظرفیت های آن افزوده است.

جعفری نژاد  به حمله حیوان وحشی به یک خانم 35 ساله در ارتفاعات روستای حمیدآباد بخش پاتاوه طی چند روز گذشته اشاره کرد و گفت: سال های سال است که محیط بانان شب و روز در گرما و سرما ,  در شرایط خاص در کوهها و طبیعت هستند و تاکنون موردی از حمله حیات وحش گزارش نشده است ,  حیوان وحشی در شرایط عادی حمله نمی کند اما دریک سری شرایط خاص, بحث ارتزاق کسانیکه به گردشگری در زمان های نامناسب به طبیعت می روند , ممکن است حیوانات وحشی در مواجه و مقابله ,  انسان را بعنوان خطر احساس کنند و حمله نماید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با تاکید بر هرگونه هماهنگی قبل از ورود به مناطق افزود: گردشگران و طبیعت گردان قبل از ورود به هرمنطقه با محیط بانان هماهنگی های لازم را بعمل بیاورند تا بعنوان همراه یا معرفی مسیرها و مناطق کم خطر به آنها کمک نموده تا شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

جعفری نژاد به کسانیکه به نحوی به قصد برداشت گیاهان کوهی و ارتزاق وارد منطقه می شوند تذکر داد و گفت: کسانیکه بدون هماهنگی و به قصد برداشت گیاهان کوهی وارد مناطق حفاظت شده می شوند علاوه بر برخورد قانونی اگر مورد حمله حیات وحش قرار گیرند هیچ گونه حمایت قانونی از آنها صورت نخواهد گرفت.

وی در پایان ضمن تشکر از افراد قانونمند گفت: محیط زیست استان در کنار افراد قانونمند خواهد ماند و برای این افراد حمایت های لازم را انجام خواهد داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار