کد خبر: ۷۳۴۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۲ 14 April 2019
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان در ردیف اعتباری استان‌های فاقد مرکز فرهنگی دفاع مقدس قرار گرفت و با توجه به این موضوع، امسال حتما اعتبار عمرانی برای این پروژه در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از دفاع‌پرس ، مدیرکل و کارکنان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد امروز با معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار کردند.
سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس را از مهمترین اولویت‌های این اداره‌کل عنوان کرد و اظهار داشت: سال گذشته طراحی و کلنگ‌زنی این پروژه انجام شد و در ردیف اعتباری استان‌های فاقد مرکز فرهنگی قرار گرفتیم. 
وی افزود: با توجه به قرار گرفتن نام استان در ردیف استان‌های فاقد مرکز فرهنگی، حتما امسال اعتبار عمرانی برای این پروژه در نظر می‌گیرند و امیدواریم اعتبارات استانی هم به این پروژه اختصاص پیدا کند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تکمیل و ساماندهی یادمان‌های شهدای گمنام را از دیگر  اولویت‌های این اداره‌کل عنوان کرد و گفت: از 21 یادمان شهید گمنام استان تاکنون 14 نقطه صد در صد به اتمام رسیده است.
آسمند خاطرنشان کرد: محل یادمان شهدای گمنام شهر یاسوج یک مکان گردشگری است، اما از امکانات لازم برخوردار نیست و سازمان‌ها و ادارات تاکنون به هیچکدام از تعهدات خود برای ساماندهی  این مکان عمل نکرده‌اند.
وی ابراز داشت: یادمان‌های شهدای گمنام شهرهای «سوق» و «دیشموک» نیز با وجود اینکه چند سال از خاکسپاری شهدای گمنام می‌گذرد تنها طراحی انجام گرفته و احداث آن‌ها معطل تأمین اعتبار است. 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد متذکر شد: یادمان‌های شهدای گمنام «دهدشت»، «لنده»، «بهمئی» و یادمان‌های شهدای گمنامی که در دانشگاه‌ها هستند هم هنوز به اتمام نرسیده است.
آسمند به اهمیت تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس اشاره داشت و گفت: برای تدوین این دانشنامه نیازمند اعتبار هستیم که تاکنون به علت نبود امکانات و اعتبار لازم محقق نشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار