در ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد چه گذشت؟
در این ملاقات حضوری چهره به چهره به درخواست های 95 نفر از مراجعین به منظور تسریع در رسیدگی به موضوع درخواستی دستور لازم صادر شد؛ اما حکایت جالبی که رخ داد و در جای خود خواندنی ماجرای درخواست خانمی بود که 2 درخواست داشت .
کد خبر: ۷۳۵۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۳ 15 April 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی دادگستری استان ، آخرین هفته ی اولین ماه سال 98 است و روز شنبه ای دیگر از روزهای خدا از راه می رسد ،کارکنان اول صبح پر نشاط و انرژی از یک استراحت جمعه ای یکی یکی وارد شده حضور خود را با ثبت اثر انگشت سبابه اعلام می نمایند......... و اما مردمی که برای دیدار رئیس کل در برنامه ی ملاقات حضوری به انتظار ایستاده اند تا زودتر از سایرین نام شان را در دفتر ملاقات مردمی ثبت نمایند و بی صبرانه تا روز دوشنبه در انتظار به سر می برند.

دوشنبه است، مقابل سالن جلسات رئیس کل دادگستری شلوغ است.

مقام ارشد قضایی استان به اتفاق 2 نفر از معاونین قضایی در سالنی نسبتاً بزرگ که گنجایش 50 نفر را دارد پذیرای در خواست های مردمی است که به نوعی احقاق حق خود را در ید حاج آقا می بینند.

رضوی مسئول نظارت و ارزشیابی قضات و هاشمی دبیر هیأت نظارت بر حفظ و حقوق شهروندی، معاونینی هستند که در کنار حاج آقای مزارعی نیز، ضمن مطالعه درخواست های مردم و اسناد و مدارکی که همراه دارند با رئیس کل مشورت نموده ،درخواست را گویا و حقوی تر به منظور صدور دستور قضایی بیان و حاج آقای مزارعی هم تصمیم مقتضی را برای مرجع قضایی مربوطه صادر می نمایند.

جلوی سالن به نسبت شلوغ است ،حتی از راه های دور آمده اند ودیگر استان ها.

رئیس کل و معاونین در سالن ملاقات منتظر ورود مراجعان هستند و دیدار حضوری شروع می شود برخی برای تبدیل قرار درخواست دارند ، عده ای برای بررسی مشکلات زندانیان و بعضی هم درخواست رسیدگی مجدد پرونده را دارند و کسانی هم به لحاظ عجز از پرداخت محکومُُ به و یا هزینه دادرسی درخواست اعسار دارند.

در این ملاقات حضوری چهره به چهره به درخواست های 95 نفر از مراجعین به منظور تسریع در رسیدگی به موضوع درخواستی دستور لازم صادر شد؛ اما حکایت جالبی که رخ داد و در جای خود خواندنی ماجرای درخواست خانمی بود که 2 درخواست داشت یکی برای نفقه و دیگری برای خودروی سنگینش که شوهرش با جعل عنوان و امضاء فروخته بود و کارت انتظامی آن دست خانم بود.

این زن اظهار داشت: به وکیلی مراجعه نمودم که برای ابطال معامله خودرو وکالتم را بپذیرد و در همان وهله ی اول مبلغ 5 میلیون تومان مطالبه نمود که توانایی پرداخت این پول را ندارم و شوهرم نفقه ام را نمی پردازد و منزلی هم ندارم.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه وبویراحمد پس از مطالعه نامه ی این خانم در خصوص خودرو ،برای کانون وکلای دادگستری نوشت که وکیلی تسخیری برایش معرفی کرده تا حقی از این زن پایمال نشود و جهت نفقه ی وی هم، به یکی از رؤسای حوزه های قضایی استان دستور تسریع در رسیدگی داد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار