کد خبر: ۷۳۷۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵ 22 April 2019
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با هدف توسعه فضای کسب و کار و اشتغال کهگیلویه و بویراحمد در روزهای پایانی این هفته به این استان سفر می‌کنند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از خبرگزاری تسنیم ، جبار کیانی ظهر امروز در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در روزهای پایانی این هفته به دعوت اتاق بازرگانی یاسوج وارد استان می‌شود، اظهار داشت: رویکرد این سفر توسعه فضای کسب و کار و اشتغال استان است که در این راستا جلسه تلفیقی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و شورای برنامه‌ریزی و توسعه برگزار می‌شود.
وی افزود: عنوان دستورکار شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی شعار سال است و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در راستای کمک به زیرساخت‌ها جهت بهبود اشتغال برگزار می‌شود.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: در این جلسات باید پروژه‌هایی طرح موضوع شود که هم در اختیار کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بوده و هم در فضای رونق و کسب و کار استان تاثیرگذار باشد. 
کیانی عنوان کرد: در این سفر باید محرومیت تاریخی استان در ارتباط با نابرابری در حوزه فرصت‌های سرمایه‌گذاری طرح موضوع تا ظرفیت بودجه برای برطرف کردن این محرومیت‌ها به‌کارگیری شود.
وی ابراز کرد: بیان بندهای تأثیرگذار بودجه در راستای کمک به زیرساخت‌ها، بیان کاستی‌ها و ظرفیت‌های حوزه سرمایه‌گذاری و بیان مطالبات در حوزه توسعه بازارهای بدهی دولت از دیگر موضوعاتی است که باید در دستور کار مدیران کل قرار گیرد.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: رونق تولید موانعی در استان کهگیلویه و بویراحمد داشته و الزاماتی نیز جهت رونق در استان وجود دارد که در چارچوب اختیارات کمیسیون برنامه و بودجه مجلس است و باید طرح موضوع شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست گفت: در این جلسات باید ابتدا جایگاه استان در سطح کلان کشور به لحاظ اقتصادی و سهم استان از تولید ناخالص ملی، مالیات‌ها، منابع بانکی و درآمدهای کشور تبیین و پیشنهادات و مطالبات در این زمینه‌ها مطرح شود.
حسن نوروزی عنوان کرد: در این راستا ادارات‌کل راه و شهرسازی، آب ‌منطقه‌ای، گردشگری، جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و فرودگاه یاسوج نقشه‌های موجود دستگاه‌های خود را برای تدوین گزارش نهایی تا پایان امشب در اختیار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قرار دهند.
وی بیان کرد: بودجه استان رشد خوبی در سال 98 داشته و الان وظیفه مدیران کل این است که این موضوع را مطرح کنند که اگر کمکی هم به استان می‌شود به خاطر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود است.
لازم به توضیح است ، ریاست کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بر عهده غلام رضا تاجگردون ماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی است.
برچسب ها: کمیسیون ، بودجه ، مجلس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار