کد خبر: ۷۳۷۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴ 25 April 2019
نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: در سیل های اخیر که در برخی از مناطق کشور به وجود آمد بالغ بر 50 هزار میلیارد تومان به زیر ساخت های کشور خسارت وارد شده است.
به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد هادی قوامی در نشست بخش خصوصی با دولت و مجلس در گچساران افزود: عوامل متعددی در رونق واحد های تولیدی در کشور موثر هستند.
وی بیان کرد: تأمین منابع مالی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی یکی از مهم ترین این عوامل است.
نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: 90 درصد از واحدهای تولیدی ما در کشور از بانک ها تأمین مالی می شوند که این خود یک نقص است.
قوامی عنوان کرد: طبق آمار ارائه شده در کشور از سال 84 تا پایان 95 در کشور بیش از 8 میلیون و 500 هزار نفر دستمزد بگیر کار آفرینان بودند که کار آفرینان کشور در همین مدت زمان از یک میلیون و 30 هزار نفر به 816 هزار نفر کاهش پیدا کرده است.
وی گفت: 66 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی کشور در سالجاری بوده است.
نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در سیل های اخیر که در برخی از مناطق کشور به وجود آمد بالغ بر 50 هزار میلیارد تومان به زیر ساخت های کشور خسارت وارد شده است.
قوامی بیان کرد: تلاش کردیم تا رب بانکی حل شود که در سالهای 95 و 96 در همین راستا 750 هزار پرونده با تبصره 35 در کشور مختومه شد.
وی افزود: در این طرح تلاش شد که سود تسهیلات از محل ارز پرداخت شود.
نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سالهای 95 و 96 با اجرای این طرح بالغ بر 2 هزار و 500 میلیارد تومان پول گرم وارد شبکه بانکی در کشور شده است.
قوامی اضافه کرد: در سال 98 در بند ز تبصره 8 قرار شد که اگر پیمانکاری که کار فرمای آن دولت باشد باید مالیات ارزش بر افزوده آنها را پرداخت کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار