اما در حالی که در هیچ خبرگزاری یا سایت های خبری تحلیلی گزارشی از این موضوع منتشر نشده است ، وزیر ارتباطات لحظاتی پیش با انتشار توئیتی به این موضوع واکنش نشان داد.
کد خبر: ۷۳۸۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳ 25 April 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، صبح امروز به ناگاه نسخه های فارسی تلگرام یعنی هاتگرام و طلاگرام از روی گوشی ها حذف شد تا کاربران با وضعیتی گیج کننده مواجه شوند چرا که بیشتر کاربران فضای مجازی فکر نمی کردند که تا این حد گوشی آن ها در دسترس سرویس های خدمات دهنده برنامه های اندروییدی باشند!
اما حذف این برنامه ها چگونه رخ داد در حالیکه هیچگونه اجازه یا اخطاری به صاحبان گوشی ها و کاربران فضای مجازی داده نشده بود؟ این سوالی است که از صبح امروز تاکنون ذهن همه ی این کاربران را درگیر خود کرده است!
بنابراین گزارش ،کاربران تلگرام طلایی و هاتگرام از صبح امروز در شبکه های اجتماعی از هشدار گوگل برای حذف این پیام رسان ها از روی گوشی خود خبر دادند؛ حال به نظر می رسد گوگل وارد عمل شده و این دو اپلیکیشن را به صورت خودکار از روی گوشی کاربران حذف کرده است.
چندی پیش تلگرام بر استفاده کردن از این نسخه‌ها و عدم ایمن بودن آن‌ها هشدار داده بود و حال به‌نظر می‌رسد نوبت به خود گوگل و سیستم عامل اندروید رسیده است تا به کاربران در این ارتباط یک هشدار بسیار جدی بدهد.
اخیراً آنتی‌ویروس Play Protect تلگرام طلایی و هاتگرام را به علت آنچه که تلاش برای به سرقت بردن اطلاعات حساس عنوان کرده، مسدود و از روی گوشی افراد پاک کرده است و تلاش کاربران برای نصب مجدد این اپلیکیشن ها بی فایده بوده و اجازه نصب را به کاربر نمی دهد.
 واکنش وزیر ارتباطات به حذف طلاگرام و هاتگرام 
اما در حالی که در هیچ خبرگزاری یا سایت های خبری تحلیلی گزارشی از این موضوع منتشر نشده است ، وزیر ارتباطات لحظاتی پیش با انتشار توئیتی به این موضوع واکنش نشان داد.
در توئیت آذری جهرمی آمده است:
برای #حق‌الناس⁩ در دی۹۶ گفتیم «همه» پوسته‌های فارسی تلگرام فاقد امنیتند و البته بر اساس جمع‌بندی مرکزملی فضای‌مجازی عمل کردیم. اکنون ۱۲۷پوسته غیررسمی در کشور هست. باحذف دوتا از آنها باید دید مدعیان داخلی و خارجی از بقیه ومحل تامین بودجه آن‌ها خواهند گفت یا روزه سکوت خواهند گرفت؟
 
هاتگرام و طلاگرام چگونه حذف شدند؟ / واکنش وزیر ارتباطات به حذف تلگرام های فارسی!
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
فرهخآث
|
United States
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
اینترنت رآیگآن بدون سآنسور و مآهوآره ای,این امری توسعه ای امآ ازبیرون خوآهد بود.
دنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
فقط مشخص شد ۱۰۰ سال از دنیا عقبیم خدایا این مردم چه گناهی مرتکب شدن که این بلاها داره سرشون میاد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار