کد خبر: ۷۳۸۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶ 27 April 2019
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با بیان اینکه امسال بیش از یک هزار و 100 میلیارد تومان اعتبار به حوزه نفت گچساران اختصاص داده شد، گفت: این میزان اعتبار برای اجرای 300 پروژه تعمیراتی و اساسی تخصیص داده شده است. به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فارس، هوشنگ صیدالی با بیان اینکه شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت‌های تابعه مناطق نفت خیز جنوب است، اظهار کرد: میدان نفتی گچساران دومین میدان بزرگ نفتی ایران است که در محدوده شهرستان گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد و در فاصله 220 کیلومتری از جنوب شرقی اهواز قرار دارد.
 وی ادامه داد:قرار گرفتن تأسیسات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در چهار استان کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان ، بوشهر و فارس  از ویژگی های مهم این شرکت است که در کنار قرار گرفتن تلمبه خانه گوره و چندراهه نفت خام صادراتی کشور، این شرکت را به قلب صادرات نفت خام کشور تبدیل کرده است. 
 مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با بیان اینکه این شرکت بیش از 20 درصد نفت خام کشور را تولید می‌کند، گفت: شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران روزانه به طور متوسط 620 هزار بشکه نفت تولید می‌کند.
 صیدالی عنوان کرد: این شرکت دارای  ۱۰ واحد بهره برداری، پنج کارخانه نمک‌زدایی در مدار، ۲ کارخانه نمک‌زدایی در دست اقدام، ۱۱ ایستگاه فشار و تزریق گاز، سه مجتمع بزرگ پالایشگاهی گاز و گازمایع، سیستم گاز آغار و دالان مشتمل بر ۱۲ دستگاه شیرگاه و لخته گیر مایع و چندین واحد آزمایشگاه شیمیایی، ۶ واحد آبرسان، حدود ۱۱۰ تفکیک گر سرچاهی و بوستری، ۳ ایستگاه برق فشار قوی و بیش از ۶۷۰۰ کیلومتر خطوط لوله از قطر ۴ تا ۵۲ اینچ دارد.
 وی در ادامه به اختصاص بودجه در حوزه نفت اشاره کرد و گفت: امسال یک هزار و 100 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های در دست اجرا  در حوزه نفت  گچساران اختصاص داده شده است.
 این مسوول با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از 300 پروژه تعمیراتی و اساسی  در دست اجرا است، ابراز کرد: این میزان اعتبارات متناسب با پروژه‌های تخصیص داده شده است.
 مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران خاطرنشان کرد: در حال حاضر میانگین پیشرفت پروژه‌های تعریف شده در حوزه نفت گچساران بین 2 الی 99 درصد است.
صیدالی با بیان اینکه برای توسعه 28مخزن نفتی، مبلغ پنج میلیارد دلار در قالب ۲۹ بسته سرمایه‌گذاری در قالب قراردادهای عملیات محور متعلق به مناطق نفت‌خیز جنوب در نظر گرفته شده است، افزود:  از این میزان بیش از یک سوم به گچساران اختصاص یافته است.
وی ابراز کرد: از این میزان یک میلیارد دلار در قالب قراردادهای عملیات محور برای توسعه ۲میدان نفتی اصلی و ۹میدان فرعی شهرستان گچساران در سال جاری اختصاص یافته است.
 مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گازگچساران خاطرنشان کرد: این میزان اعتبار در جهت اجرای پروژه های حفظ و نگهداشت تولید نفت در حوزه نفتی گچساران می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار