کد خبر: ۷۳۸۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵ 27 April 2019


به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، امام جمعه شهر لیکک در خطبه های نماز امروز این شهر گفت: متاسفانه تولید، کار و تلاش در بین مردم از اهمیت کمی برخوردار است و باید در این زمینه روشنگری شود تا سرمایه گذاران برای رونق تولید تشویق و ترغیب شوند.
حجه الاسلام افروغی افرود: استکبار جهانی و در راس آن آمریکای جنایتکار با ممانعت از ارسال کمک‌های مردمی برای سیل زدگان، دشمنی خود را با ملت ایران ثابت کردند و اینها به دروغ خود را حامی ملت می‌نامند.
وی اضافه کرد: برخی از برنامه ها بدون تلاش و کوشش، منجر به کسب ثروت بدون زحمت می‌شود که باید دغدغه مقام معظم رهبری و مراجع تقلید در این زمینه دیده و از پخش این برنامه ها ممانعت شود.
وی ادامه داد: در سیل‌های اخیر حضور طلاب و روحانیان بسیار چشمگیر بوده و از کسانی که شعار نه غزه نه لبنان دادند خبری نبود و اتفاقا همان مدافعان حرم به کمک مردم سیل زده آمدند.
امام جمعه شهر لیکک در ادامه با اشاره به سفر عمران خان رئیس جمهور پاکستان به ایران گفت: در صورت ارتباط با کشورهای منطقه و مسلمان به جای دول غرب می‌توان از ظرفیت کشورهای همسایه برای رشد اقتصادی ایران اسلامی نهایت استفاده را برد و دولت اخیرا به این مسله مهم پی برده که برای آنها آرزوی موفقیت میکنیم.
حجه الاسلام افروغی در ادامه افزود : تحریم نفتی ایران بنا به دلایل متفاوت از جمله افزایش قیمت‌ فرآورده های نفتی در جهان، وجود تنگه هرمز، وابستگی شدید عربستان به فروش نفت، سرانجامی نخواهد داشت و به فرموده مقام معظم رهبری هر چقدر نیاز باشد نفت صادر می کنیم.
وی گفت: عربستان سعودی به طور کامل به فروش نفت وابسته است که در صورتی که ایران بخواهد در صدور نفت این کشور مشکلی ایجاد کند، آمریکا در اهداف خود شکست خواهد خورد.
خطیب جمعه شهر لیکک با اشاره به روز شوراها اضافه کرد: بر اساس دستور العمل ها و بخشنامه های موجود، گلایه ها از شورای شهر درست و بجا بود و شورای شهر به وظایف خود عمل نکرد.
وی ادامه داد: بهترین راه برای حل مشکلات شهرداری، عمل و تمکین به قانون است و باید با عمل به قانون از افزایش هزینه ها جلوگیری کرد.
حجه الاسلام افروغی اضافه کرد: مال حلال عامل مهمی در افزایش و برکت محصول است و با توجه به بارندگی های اخیر، سهم خمس و زکات را تولید کنندگان بپردازند تا مالشان حلال و تطهیر شود.
وی ادامه داد: کسانی که در مال و زمین تمکن دارند باید با پرداخت زکات نسبت به پاس داشتن احکام‌ دین اسلام، همت کنند.
خطیب جمعه لیکک افزود: زکات حتما باید بدست فقرا برسد و تولید کنندگان می‌توانند با مامورین کمیته امداد، بهزیستی و نهادهای حمایتی، در این زمینه همکاری کنند.
حجه الاسلام افروغی با تبریک روز معلم گفت: علامه شهید مطهری با جمع آوری مجموعه نفیس و آثار ارزشمندی توانست حتی بعد از شهادتش تا سالها در جریان روشنفکری دینی نقش ارزنده ای ایفا کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار