کد خبر: ۷۳۸۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳ 27 April 2019
نگاهی به جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد حرم بی بی حکیمه خاتون (س) یکی از جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد حرم مطهر بی بی حکیمه خاتون (س) به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد سالانه میزبان مسافران زیادی از سراسر کشور است.


به گزارش خبرگزاری تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس ، استان کهگیلویه و بویراحمد با حدود 300 جاذبه طبیعی، 2 هزار و 600 اثر تاریخی، بیش از 750 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز، مکانی مناسب برای استقبال از مسافران و میهمانان نوروزی است.
بقعه امامزاده بی بی حکیمه (س) –خواهر امام رضا(ع) در شهرستان گچساران به صورت طبیعی در دل کوه و در حفره‌ای محفوظ احداث شده که در طول سال و به خصوص در ایام نوروز زیارتگاه عده زیادی از سراسر ایران و حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس است.
در نزدیکی امامزاده چشمه آب گرمی وجود دارد که زائرین از آن برای شفا استفاده می‌کنند و این بقعه متبرکه در 100 کیلومتری جنوب غربی گچساران واقع شده  ودارای جاده دسترسی آسفالته بوده و بهترین زمان زیارت و بازدید از این مکان زیارتی سیاحتی، از ابتدای پائیز تا پایان فروردین (به لحاظ شرایط اقلیمی وهوای گرم) است.
وجود حدود 300  بقعه متبرکه و گل سرسبد اماکن مقدس حرم بی بی حکیمه (سلام الله علیها) خواهر بلافصل امام رضا (علیه السلام) میعادگاه دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) در ایام تعطیلات نوروز خواهند بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار