اخبار حوادث
طی 24 ساعته گذشته اورژلنس 115 کهگیلویه و بویراحمد طی چند عملیات اقدام به امدادرسانی به برخی مصدومان حوادث نمود و ضمن اینکه از روز گذشته تاکنون سرنوشت غم انگیز کودک مشکوک به غرق شدن در رودخانه تیتر رسانه ها بوده است.
کد خبر: ۷۳۸۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶ 27 April 2019

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد طی 24 ساعته گذشته اورژلنس 115 کهگیلویه و بویراحمد طی چند عملیات اقدام به امدادرسانی به برخی مصدومان حوادث نمود و ضمن اینکه از روز گذشته تاکنون سرنوشت غم انگیز کودک مشکوک به غرق شده در رودخانه تیتر رسانه ها بوده است.
امدادرسانی اورژانس هوایی یاسوج و گچساران به دو بیمار/ کودک سه ماهه و مصدوم سقوط از ارتفاع
مدیرحوادث دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد از نجات جان آقای 45 ساله سقوط ازارتفاع و انتقال  نجات جان  بیمار کودک سه ماهه  گچسارانی نیازمند به خدمات پیشرفته پزشکی به بیمارستان فارس  خبرداد.
بنابراین گزارش ، جلال پوران فرد در تشریح هردو امدادرسانی اورژانس هوایی یاسوج و گچساران مطرح کرد:  روز جمعه ساعت 10 مورخه 6 اردیبهشت 98 در پی اعلام  تماسی از بیمارستان شرکت نفت گچساران در خصوص نیازم مبرم و فوری به خدمات پیشرفته پزشکی برای نجات جان کودک 3 ماهه بلافاصله اورژانس هوایی گچساران به محل اعزام شد و کودک سه ماهه را به بیمارستانی در در شهرستان شیراز انتقال داد.
وی نیز ادامه داد : دومین پرواز اورژانس هوایی مربوط به بالگرد اورژانس یاسوج بود که برای امداد رسانی به نجات جان آقای 45 ساله ای بود که در کوههای بونه  امامزاده سادات از ارتفاع سقوط کرده بود که بلافاصله به محل اعزام شد و مصدوم دچار ترومای شدید را بعداز ارایه خدمات پزشکی توسط تکنسینهای اورژانس هوایی به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج انتقال دادند.
نجات جان  نوزاد تازه متولد شده  از مرگ حتمی توسط تکنسینهای اورژانس 115 لوداب
مهارت و تجربه  تکنسینهای  اورژانس 115 نوزاد متولد شده را از مرگ حتمی نجات داد.
در خبری دیگر جلال  پوران فرد عنوان کرد : دیروز جمعه 6 اردیبهشت 98 در  حوالی ساعت17 عصر در پی تماسی که به مرکز دیسپچ یاسوج گرفته شده بود مبنی به درخواست کمک به زایمان خانم 19 ساله ای در روستای چال شاهین لوداب بلافاصله اورژانس لوداب به محل اعزام شد.
 وی بابیان اینکه خانم باردار با ماشین شخصی  به طرف اورژانس در حرکت بود افزود : نوزاد پسر و عجول اجازه مادر تارسیدن اورژانس رانداده بود  و مراحل زایمان در خودرو اتفاق افتاده بود که بند ناف دور گردن نوزاد پیچ خورده بود.
مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد : بعلت پیچ خوردگی بند ناف دور گردن سبب شده که نوزاد خفه شود که با هوشیاری و زود رسیدن  حرفه ای بودن دو تکنسین توانمند ، بند ناف از دور گردن نوزاد برداشته شود و اقدامات ساکشن راه هوایی و تحریکات تنفس انجام پذیرد و نوزاد پسر و دومین فرزند این خانواده بدست تکنسین های اورژانس 115 از مرگ حتمی نجات پیدا کند و مادر و نوزاد را سالم تندرست تحمیل بیمارستان امام سجاد یاسوج بدهند.
غرق شدن کودک 1.5ساله در چشمه سلام بویراحمد
رئیس اورژانس 115 کهگیلویه و بویراحمد گفت: بعلت غرق شدن کودک 1.5ساله در چشمه سلام کاکان بویراحمد جان خود را از دست داد .
جلال پوران فرد افزود: در ساعت ۱۵ و ۳۴ دقیقه روز جمعه، ششم اردیبهشت ۹۸ خبری مبنی بر غرق شدن کودکی 1.5ساله در چشمه سلام کاکان به مرکز ارتباطات یاسوج مخابره شد که بلافاصله پایگاه کاکان اعزام و بمدت ۳ دقیقه بعد در محل حادثه حضور یافت .
وی بابیان اینکه به محض رسیدن تکنسین بر بالین کودک غرق شده علایم حیاتی نداشت، اظهارکرد: تکنسینهای اعزامی سعی و تلاش خود را جهت احیای این کودک انجام دادند اما متاسفانه بعلت طولانی ماندن در آب احیا موفق نبود .
رئیس اورژانس 115 کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: بنا به اطلاعات کسب شده کودک بیش از یک ساعت در آب غرق شده بوده است که بعداز آب بیرون آوردن با۱۱۵ تماس گرفته شده است.
سرنوشت غم انگیز کودک سه ساله
اما یکی از حوادث غم انگیز 24 ساعت گذشته استان مربوط به وضعبت نامشخص و مشکوک به غرق شدگی و به دست نیامدن جسد کودک 3 ساله است .
مدیرعامل آتش‌نشانی یاسوج گفت: عصر روز گذشته پسر بچه سه ساله‌ای در منطقه مهریان یاسوج ناپدید شد که تلاش‌ها برای پیدا کردن این پسربچه تاکنون بی‌نتیجه بوده است.
محمد رستمی ، اظهار داشت: ساعت 17 عصر روز گذشته و در پی تماس خانواده‌ای مبنی بر غرق شدن پسر سه ساله خود در رودخانه مهریان یاسوج، بلافاصله نیروهای سازمان آتش‌نشانی در محل حادثه حاضر شدند.
مدیرعامل آتش‌نشانی یاسوج با بیان اینکه تاکنون هیچ اطلاعی از این کودک به دست نیامده، افزود: تلاش نیروهای آتش‌نشانی، هلال احمر و مردم برای پیدا کردن این کودک ادامه دارد.
رستمی با اشاره به اینکه خانواده این کودک برای تفریح به منطقه گردشگری مهریان رفته بودند، عنوان کرد: این خانواده ساعت 17 دیروز زمانی که قصد برگشت داشتند متوجه نبود فرزند خود می‌شوند و هنوز مشخص نیست که این کودک در رودخانه مهریان غرق شده و یا اتفاق دیگری بری او رخ داده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار