کد خبر: ۷۳۹۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷ 29 April 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد به نقل از ایرنا ، حسین جنتی  اظهار داشت: 250 طرح در زمینه عمران روستایی در مناطق مختلف این استان با 540 میلیارد ریال اعتبار هم اکنون در دست اجراست.
وی با اشاره به اینکه اکثر معابر روستایی این استان نیاز به زیرسازی و اقدام اساسی دارد افزود: در این راستا بهسازی و آسفالت و جدول گذاری معابر در دستور کار بنیاد مسکن این استان قرار گرفته است.
جنتی بیان کرد: تاکنون سه میلیون و 500 هزار متر مربع از معابر روستاهای این استان با استفاده از قیر رایگان آسفالت شده است.
وی341 هزار و 400 متر مربع جدول گذاری، 15 هزار و 708 متر دیوار حائل، 28 هزار و 935 متر کانال اجرای 61 دهنه پل را از اقدامات بنیاد مسکن در روستاهای این استان ذکر کرد.
جنتی ادامه داد: این میزان عملیات در قالب یک هزار و هشت طرح هادی و سایر زیرساخت های رفاهی در 400 روستای پر جمعیت کهگیلویه و بویراحمد نیز انجام شده است.
جنتی عنوان کرد: جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر و جذب سرمایه گذاران برای اجرای طرح های تولیدی و توریستی از مزایای اجرای طرح های هادی در روستاهاست.
وی افزود: بیش از 722 روستای بالای 20 خانوار در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که تاکنون برای تمامی این روستا ها طرح هادی تهیه شده است.
حدود 44 درصد از جمعیت 713 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد معادل بیش از 314 هزار نفر در روستاهای این استان زندگی می کنند و از این رو برنامه ریزی در حوزه روستایی تاثیر بسزایی در بخش زیادی از جمعیت این استان دارد.
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با فرمان امام راحل 21 فروردین 1358 تاسیس شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار