کد خبر: ۷۳۹۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷ 30 April 2019
پیش بینی می‌شود ۱۸ هزارتن گندم از مزارع شهرستان چرام برداشت شود.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از صدا وسیما ، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان چرام گفت:در سالزراعی جاری در شهرستان چرام ۵۵۰ هزار هکتار مزارع گندم به صورت دیم و یک هزار و ۷۰۰ هکتار به صورت آبی کشت شد.
آیت صفر پور  با اشاره به کیفیت خوب محصولات کشاورزی و افزایش تولید این محصولات افزود: تعاون روستایی و اداره غله نسبت به آماده سازی انبار‌ها و تمهیدات لازم برای تسریع در خرید و فروش گندم از کشاورزان اقدامات لازم را انجام داده است.
وی با بیان اینکه، در سال جاری هر کیلوگرم گندم معمولی به مبلغ ۱ هزار و ۷۷۰ تومان و قیمت گندم با کیفیت ۱ هزار و ۸۷۰ تومان خریداری می‌شود تا علاوه بر حمایت از کشاورزان، دست واسطه ها و افراد سودجو نیز در این زمینه قطع شود، گفت: تلاش می‌شود با هماهنگی‌های لازم بین مراکز خرید و بانک عامل، رضایت کشاورزان فراهم شود.
صفر پور با بیان اینکه ۴۱ دستگاه کمباین برای برداشت محصولات در مزارع شهرستان چرام در نظر گرفته شده، ادامه داد: یک مرکز خرید به  ظرفیت ۵ هزار تن آماده دریافت گندم و جو مازاد بر مصرف کشاورزان است.
عیسی راستیان مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان هم گفت: با هماهنگی‌های انجام شده، لیست مباشران خرید گندم به فرمانداری‌ها اعلام می‌شود و بانک کشاورزی وجه گندم کشاورزان را به موقع پرداخت خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار