کد خبر: ۷۴۰۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹ 01 May 2019




به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ایسنا ،  غلامرضا تاجگردون در آیین تجلیل از اساتید دانشگاه یاسوج در آستانه روز معلم ضمن تبریک پیشاپیش روز معلم افزود: کشور ما در شرایط خاص قرار دارد چراکه کشورمان هم در دنیا خاص است و آنچه مهم می باشد اینست که نتوانسته ایم شاخص هایمان را بر اساس این کشور خاص تدوین کنیم که یک مشکل و اشتباه است.
وی اظهارکرد: ما فارغ از جایگاه حقیقی و حقوقی چهره های سیاسی هستیم و نگاه مان سیاسی است، مهمترین و موثر ترین کار ما در ارتباط با دانشگاهها عدم دخالت است، همین که ما کاری به دانشگاه نداشته باشیم یکی از مهمترین فاکتورهاست.
نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امسال یکی از دغدغه های سنگین ما بین اساتید دانشگاههای پزشکی و غیرپزشکی همتراز کنیم اما نتوانسته ایم که نگران کننده است.
تاجگردون تصریح کرد: اینکه وضعیت ارز باعث شده که تعدادی از اساتید برتر کشور خارج شوند و بروند خطرناک است و باید اعلام خطر شود و امیدواریم مسئولان، رئیس جمهور، مجلس، دانشگاهها و مقام معظم رهبری توجه ویژه داشته باشند که این موضوع اتفاق نیفتد.
وی با اشاره به تقسیم کار ملی برای دانشگاههای کشور ادامه داد: تقسیم کار برای دانشگاههای کشور، ماموریت محور باشند و براساس ظرفیت ها و پتانسلها و نحله ها ماموریت تعریف شود که متاسفانه این مساله در وزارت علوم مغفول مانده است و تاکنون اتفاق نیفتاده است.
نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش دانشگاه در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بسیاری از شاخص ها و سرانه های این استان پایین است، هم اکنون در دانشگاه یاسوج خیلی کار شده نمی توان زحمات گذشته از جمله مرحوم دکتر عسکریان را نادیده گرفت.
تاجگردون بیان کرد: یک ماموریت اصلی دانشگاه اینست که رفتار فکری را بر مسئولان و مدیران بقبولاند.
وی با اشاره سیل اخیر در استان و کشور تصریح کرد: دانشگاه رفتار علمی باید بر مسئولان و تصمیم گیران تحمیل کند تا در مواقع سیل خسارات را کاهش دهیم.
نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: چهل سال از انقلاب اسلامی گذشت، باید در گام دوم ابزارها را نسبت به قبل و سنتی را تغییر دهیم دانشجو را به این سمت هدایت کنیم که آمال و آرزوهای جامعه اش چیست. اگر دانشگاه در عرصه فرهنگی می خواهد نقش آفرینی کند باید بین ارکان فرهنگی دانشگاه از جمله دفتر نهاد رهبری، بسیج و معاونت فرهنگی هماهنگی باشد.
تاجگردون افزود: اگر احساس کنم تمام رفتارهای دانشگاه یاسوج علمی است به خودم اجازه نمی دهم که دخالت کنم اما اگر احساس کنم این دانشگاه سیاسی است می گویم من هم شریک هستم.
وی اضافه کرد: اگر کار از دستمان بر بیاید در خدمت دانشگاه یاسوج هستم، برای مجمع نمایندگان مهم اینست که راحت جلو برویم و دانشگاه یاسوج در سطح کشور برتر شود.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار