کد خبر: ۷۴۰۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴ 01 May 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ایرنا، فرج الله راد روز چهارشنبه در شورای آموزش های فنی و حرفه ای باشت از دستگاه های فرهنگی و رسانه های ارتباط جمعی خواست تا در راستای ترویج فرهنگ مهارت آموزی و اهمیت برای جامعه و خانواده ها بیش از پیش تلاش کنند.
وی بیان کرد: با وجود تلاش های انجام شده همچنان کفه ترازوی نیروهای تحصیل کرده آکادمیک سنگین تر از افراد دارای مهارتهای حرفه ای است.
مدیر کل فنی وحرفه ای آموزش فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با توجه به رسالت فنی و حرفه ای تلاش می شود تا با ارزیابی تجارب سال های گذشته چالشها بازبینی و نقاط قوت و ضعف را شناسایی کنیم تا خروجی بهتری در حوزه مهارت آموزی داشته باشیم.
راد ابراز داشت که مهارت آموزی مسیر دستیابی به مشاغل پایدار را هموارتر می کند.
وی گفت : هدف از تشکیل این جلسه ارائه راهکارها و تشریح مشکلات و نواقص مراکز است تا امسال نسبت به پارسال وضعیت آموزش و اشتغال بهبود یابد.
رئیس اداره فنی و حرفه ای باشت نیز در این نشست گفت: احداث مهمانسرا برای اقامت بازدیدکنندگان و یا افرادی که هنگام برگزاری آزمون به این شهرستان سفر می کنند یکی از مهمترین نیازهای این حوزه در شهرستان است.
مسعود روانگرد اضافه کرد:اختصاص تجهیزات جهت آموزش در رشته های جدید بخصوص کشاورزی و باغداری در باشت نیازمند همت مسئولان است.
روانگرد اظهار داشت : پارسال مرکز فنی و حرفه ای این شهرستان بیش از 133 هزار نفر ساعت آموزش را در قالب 44 دوره به تعداد 679 نفر دوره برای متقاضیان برگزار کرد.
وی بیان کرد: 503 نفر از مهارت آموزان سال گذشته برای شرکت در آزمون معرفی شدند که 218 نفر موفق به کسب حد نصاب لازم شدند.
روانگرد گفت:این متقاضیان در رشته های صنعت ساختمان، گلیم بافی و قالی بافی آموزش دیدند.
شهرستان 22 هزار نفری باشت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار