کد خبر: ۷۴۰۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱ 04 May 2019


به گزارش تابنک کهگیلویه و بویراحم به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه با اشاره به اهمیت اجرای این سد برای توسعه بخش کشاورزی حومه غربی دهدشت گفت: سد شهید ابوالفتح دلنسب کوهبرد از سال ۱۳۹۰ شروع به کار شده و تا کنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
سید عمران تقوی افزود: برای اجرای این طرح ۱۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است و به ۹۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است تا این طرح تکمیل و به بهره برداری برسد که تلاش می شود اعتبار مورد نیاز در کمیته برنامه ریزی سال جاری تخصیص یابد.
فریدون پاکباز، رئیس اداره فنی و زیربنایی جهاد کشاورزی کهگیلویه هم گفت: این سد تنها سد خاکی شهرستان کهگیلویه است که با هدف توسعه بخش کشاورزی خصوصا زراعت و باغات، توسعه بخش گردشگری و اشتغالزایی ساخته شده است.
مشاور اجرای سد شهید دلنسب کوهبرد به مشخصات فنی این سد اشاره کرد و گفت: تا کنون برای اجرای این سد ۱۵۰ هزار متر مکعب عملیات خاکریزی، ۲۶ هزار متر مکعب خاک برداری، ۵۰۰ متر مکعب بتن ریزی انجام شده و طول تاج سد ۳۱۷ متر و عرض فوقانی تاج نیز ۸ متر است.
مهدی کوهی فایق به اشاره به اینکه ارتفاع تاج سد ۲۶ متر است، افزود: تا پایان این طرح ۱۰۵ هزار متر مکعب دیگر خاکریزی باقی مانده است.
احسان تابش نژاد پیمانکار سد هم گفت: با تمام تجهیزات و ماشین آلات سنگین سد سازی با کیفیت فنی مناسب در منطقه مستقر شده ایم که درصورت تامین اعتبار مورد نیاز، این سد تا قبل از فصل زراعی آینده به بهره برداری خواهد رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار