اقدام قابل تقدیر اداره آموزش وپرورش شهرستان لنده؛
دیروز در لنده مراسم روز معلم بسیار متفاوت تر از دیگر مناطق استان برگزار شد و در حالی که در برخی شهرستان ها با نهایت تاسف روز معلم به یک متینگ انتخاباتی برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی تبدیل شده بود اما در این همایش با دعوت از دو یار و دو بازوی اجرایی طرح های آموزش عشایر اعجوبه آموزش ایران یعنی بهمن بیگی ، ساعاتی بسیار خوش سپری شد.
کد خبر: ۷۴۱۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۴ 06 May 2019

تابناک کهگیلویه و بویراحمد - فرهنگی ، همزمان با هفته بزرگداشــت مقام معلم مراسمی باشکوه در فضای متفاوت با حضور مسئولین، مهمانان استانی و همراهی اکثریت فرهنگیان شهرستان برگزار شد. شاید تنها آئین هایی که در ان دست بوسی به تمام معنا و در انظار مردم صورت می گیرد اما ذره ای بوی تملق و چاپلوسی نمی دهد ، همین آئین های گرامیداشت روز معلم است.

دیروز در لنده مراسم روز معلم بسیار متفاوت تر از دیگر مناطق استان برگزار شد و در حالی که در برخی شهرستان ها با نهایت تاسف روز معلم به یک متینگ انتخاباتی برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی تبدیل شده بود اما در این همایش با دعوت از دو یار و دو بازوی اجرایی طرح های آموزش عشایر اعجوبه آموزش ایران یعنی بهمن بیگی ، ساعاتی بسیار خوش سپری شد.

جشن روز معلم و نکوداشت اسطوره تاریخ آموزش عشایر+تصاویر

مسئولین آموزش و پرورش لنده در این مراسم باشکوه سعی کردند که آیین امسال مقام معلم به شــیوه روستایی-عشــایری برگــزار گردد و دراین راستا محــل جایگاه با ســیاه چادر، قالیچه و گلیمهای دســتبافت تزیین شــد.

همچنین با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره پدر آموزش عشایر (بهمن بیگی)تمثال وی با نمایشــگاهی از کتابهــا و تألیفات و دعوت از امرالله یوسفی ، شاگرد و نویسنده کتاب (مدیر کل افسانه ای) و فتاح شفیعی که این روزها بعضی از سر عشق به پاس زحمات زیاد وی "بهمن بیگی کهگیلویه " نامش می نهند ، در این ســیاه چادر برپا شد که یادآور زحمــات این استاد فرهیخته باشد.

روز معلم امسال به نوعی متفاوتتر از سالهای گذشته بود  و برنامه ریزان جشن با دعوت از دوستان شاعر و مولف آثار ایشان زنده یاد بهمن بیگی با رویکردی علمی به بررسی ابعاد نبوغ و هوش سرشار وی در حیطه شعر و موسیقی پرداختند.

امرالله یوسفی که می توان گفت یکی از معدود افرادی است که خود دوران بسیاری را در کنار بهمن بیگی بوده است و آثار متعدد مکتوب و مستند تلویزیونی را برای وی تدارک دیده است ، از شیراز تا لنده را با خودرو آمده بود تا در این مراسم شرکت کند ، در سخنانی به بیان ویژگی های بهمن بیگی پرداخت.

البته یوسفی به این نکته هم اشاره کرد که موفقیت برنامه های بهمن بیگی مرهون تلاش ها و زحمات افرادی همچون "فتاح شفیعی بود چرا که چنین افرادی بودند که ایده ها و برنامه های بهمن بیگی را با رنج و مرارت بسیار در جای جای ایل ها و روستا ها ، به مرحله اجرا در می آوردند.

جشن روز معلم و نکوداشت اسطوره تاریخ آموزش عشایر+تصاویر

در جشن بزرگ گرامیداشت مقام معلم لنده از خدمات "استاد شفیعی (بهمن بیگی کهگیلویه) این آموزگار ارزنده و یار ، دوست و همراه صدیقش، معلم ســالها خدمت در اقصی نقاط مناطق عشایری ایران زمین ، تجلیل شد.

اقدامی که بی شک به زنده نگه داشتن نام استوره تاریخ آموزش عشایر زنده نام محمد بهمن بیگی وعمق ژرفای خدمات صادقانه و خالصانه او به عشایر، یعنی محرومترین قشر جامعه خواهد انجامید .

جشن روز معلم و نکوداشت اسطوره تاریخ آموزش عشایر+تصاویر

از نکات جالب این همایش سخنرانی کوتاه فتاح شفیعی بود که همراه با سخنرانی اش ، تعدادی از معلمین تعلیم دیده وی که خود در حال گزراندن سال های پایانی معلمی هستند در کنارش حضور یافتند و روزی خوش را برای این استاد دلسوز ، خود و دیگر معلمان حاضر در همایش رقم زدند.

گفتنی است در پایان این مراسم باشکوه با هدایایی از فرهنگیان بازنشسته و معلمین نمونه مقاطع مختلف گروه شهرستانی  تجلیل شد.همچنین علی جاویدان به پاس ۳۰ ماه خدمت صادقانه رئیس شورای آموزش وپرورش دکتر کریمی نژاد فرماندار لنده لوح سپاسی به وی اهدا کرد.

بهمن بیگی هزارتومانی را نمی شناخت

در حاشیه این مراسم امرالله یوسفی نویسنده برخی آثار مرتبط با اقدامات بهمن بیگی در گفتگویی با تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، به بیان شیوه کار بهمن بیگی و نقش یاران وی از جمله فتاح شفیعی در موفقیت های برنامه هایش ، پرداخت.

دانلود
 
تصاویر تکمیلی
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
پهنه‌ای ازبهشت، و یکصد اردیبهشت، در انتظارت...
ای معنای عشق روزت مبارک.
*حرف دلی بی آرایش و بدون ویرایش در وصف معلمی که فتاح مجهولات بود و شفیع شفاعت طلبان*

پیراهن و شلوارهای همیشه اتو کشیده اش هیبت معلمی را تا بی کرانه بالا می برد،
نفوذ کلامش تمام روانشناسان را به تحیر وامی داشت و قلب تک تک شاگردانش را تسخیر می کرد،
اصول و فنون روش تدریسش ،فلاسفه و مدرسان تعلیم و تربیت را عملا تجربه می آموخت و شاگردانش را چنان سیراب می کرد که به قول دکتر ندوشن پس از تدریسش : لُکه می دویدیم.
کمیت دانش و آگاهیش کیفیت استاد تمام را فریاد می زد و امروزه الگوی موفق و نشانه رفته ای برای اکثر دانش آموختگان مکتب ایشان است.
پدر بود آن جا که با تمام قلبش پند می داد و دل می سوخت ،
معلم بود آن جا که رقابت سالم را در میان دانش آموزان مکتبش به اوج می رساند،
مدیری بود با وجدان کاری بالا و فراتر از فرماندار یک شهر اما بی مزد و منت برای شهر و شهرستانش با لحن دلنشین و قلم شیوایش مطالبات به حق مردم را گوشزد می کرد،
در کلاس درسش که می نشستی غزل را عاشق گونه ترین شکل سرایش می کرد آن چنان که سرمستی و سکوت جو کلاس را به آسمان می برد
در سرایش مثنوی های حماسی در کلاس درس چنان غیرت، شجاعت و دلاوری را با لحن زیبای حماسی فریاد می زد که از صمیم قلب می گفتیم چو ایران نباشد تن من مباد و گرز های جنگی را علیه ضحاک و شغاد از نیام بیرون می آوردیم،
در سرایش، توصیف و تشریح قصیده های وصفی با عنصری و منوچهری و خاقانی و...دوست می شدیم و عطش وار بارها تکرارشان می کردیم
در علم دستور چنان قاعده مند و با مثال های ساده مطالب را در اذهانمان نهادینه می کرد که در دانشگاه بی نیاز از کلاس دکتر انوری و شر یعت بودیم.
عروض، قافیه و موسیقی شعر را با لحن آهنگین و ضرباهنگ قلم بر میز ویا پا بر زمین در یک یا دو جلسه می آموخت.
و
*ایشان کسی نبود جز تأثیرگذارترین و دلسوز ترین معلمم*: *استاد فتاح شفیعی*
رویش جاودانه اندیشه نیکشان را در جامعه آرزومندم!
نازنینا بدان که شاگردت تامعلم نشد تو را نشناخت
عبدالمحمد سعیدی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار