معاون سیاسی استاندار
نظری : اتحادیه اروپا با آن همه جنگ ها و کشت و کشتار ها الان متحد شدند و تبدیل به یک اتحادیه شدند به گونه‌ای که بدون از ویزا شهروندی از یک کشور به کشور دیگر می‌تواند تردد کنند اما در استان ما از یک روستا تا روستای دیگر که فاصله اندکی دارند می گویند فلانی غیربومی است یا بومی است!
کد خبر: ۷۴۱۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۵ 07 May 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مراسم تودیع و معارفه فرمانداران سابق و فعلی لشهرستان لنده ، با تبریک ماه مبارک رمضان گفت : وزارت کشور با توجه به نقشی که در تمام کشور دارد و در واقع بازوی توانمند دولت و به نوعی نماینده کل حاکمیت در کشور است که فرمانداری ها هم همین نقش را در شهرستان ها ایفا می کنند.
نظری گفت : نقش فرماندار در شهرستان نقشی راهبردی و کلیدی است و به سبب اختیاراتی که قانون و نظام به فرماندار داده است ، فرماندار نماینده حاکمیت است به گونه ای که حتی دیگر دستگاه هایی که جز دولت نیستند در شوراهایی مانند شورای تامین یا شورای برنامه ریزی با مدیریت فرماندار اقدام می کنند.
نظری گفت : با توجه به نقش کلیدی فرماندار در شهرستان ، توسعه آن شهرستان ، در حوزه های اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی ، به عملکرد موفق فرماندار بستگی دارد.
 وی افزود : طبیعی است چنین نقشی می تواند هنگام جابجایی ها حساسیت هایی هم در پی داشته باشد اما وظیفه ما است که از چنین سرمایه های ارزشمندی محافظت کنیم.
این مقام مسئول با اشاره به عملکرد فرماندار سابق ، اظهار داشت :با مدیریتی که شد شهرستان لنده با جمعیت کمی که دارد در این مدت پیشرفت خوبی داشته است .ما باید در چنین مواردی نیمه پر لیوان را ببینیم . ضمن اینکه هم استاندار قبلی و هم استاندار فعلی توجه ویژه‌ای به این منطقه داشته اند.
وی با اشاره به طرح پایلوت در لنده گفت : عملکرد بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی در جاهای دیگر خصوصاً در بحث ایجاد اشتغال بسیار خوب بوده است که امیدواریم در لنده هم این امر محقق شود و در دوره فرماندار جدید با جدیت بیشتری ادامه پیدا کند و روزی اعلام کنیم که در شهرستان لنده در همه حوزه ها موفقیت خوبی داشته اند و آمار بیکاری به شدت پایین آمده است.
نظری در بخش دیگری از سخنانش ، بیان کرد :  یکی از مهمترین عوامل توسعه‌نیافتگی استان ما وجود مسائل قوم گرایی است و باید اذعان کنیم که متأسفانه این عیب روز به روز در استان ماپررنگ‌تر می‌شود.
وی افزود : پررنگ تر شدن مسائل قوم گرایی یعنی افزایش تضاد با توسعه که در این صورت باید بگوییم داریم به عقب برمیگردیم !
نظری گفت : منطقه‌ای در یک استان کوچکی با ۷۰۰ هزار نفر جمعیت اعلام می‌کند که فردی از منطقه مجاور غیربومی است ! گاهی این طرف رودخانه بومی می‌شود و آن طرف رودخانه غیربومی که این گونه تفکرات عاقبت خوبی برای استان ندارد.
وی افزود : همه ما برادران مسلمان شیعه دوازده امامی هستیم باید تلاش کنیم که به همگرایی بیشتری برسیم .
نظری گفت : اتحادیه اروپا با آن همه جنگ ها و کشت و کشتار ها الان متحد شدند و تبدیل به یک اتحادیه شدند به گونه‌ای که بدون از ویزا شهروندی از یک کشور به کشور دیگر می‌تواند تردد کنند اما در استان ما از یک روستا تا روستای دیگر که فاصله اندکی دارند می گویند فلانی غیربومی است یا بومی است!
این مقام سیاسی استان افزود : اصلی ترین سرمایه ما سرمایه انسانی که نخبگان و رسانه‌ها باید تلاش کنند تا مردم استان از این موضوع قوم گرایی عبور کنند و در جهت استفاده از این سرمایه‌های انسانی تلاش کنیم.
نظری گفت : با نزدیک شدن به زمان انتخابات بر این گونه مسائل قوم گرایی بیشتر دامن زده می‌شود که امیدواریم تلاش شود از اینگونه مباحث دوری شود.
معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فشار اقتصادی بر مردم گفت : همه شما اکنون وضعیت معیشت مردم را می‌بینید و می‌بینید دشمن همه تلاش خود را بر فشار اقتصادی متمرکز کرده است.
نظری ادامه داد : در جنگ اقتصادی دشمن ، بیشترین فشار بر اقشار کم درآمد وارد شده است .جنگی که اکنون دشمن شروع کرده است و فشارهایی که وارد می‌شود در زمان جنگ تحمیلی هم سابقه نداشته است.
وی افزود : دولت جدید آمریکا با مدیریت صهیونیست‌ها فشارهای زیادی به کشور ایران وارد می کند ضمن اینکه در منطقه هم با اعلام الحاق جولان به اسرائیل و اعلام انتقال پایتخت آمریکا به قدس و برخی اقدامات دیگر در مقابله با جبهه مقاومت عمل می کند که در چنین شرایطی ما نیازمند یک مدیریت خوب و متناسب با این شرایط هستیم  و مدیران ما در شهرستان ها و مناطق باید با جدیت بیشتر کار کنند.
وی با اشاره به عملکرد خوب کریمی نژاد در دوره تصدی فرمانداری لنده گفت : مدیریت در استان ما به دلیل بافت عشیره ای بسیار سخت است ضمن اینکه مباحث اقتصادی و محرومیت هم از دیگر دلایل مشکل بودن مدیریت در این استان است . این در حالی است که در دیگر استان‌ها به واسطه اقتصاد غیر دولتی بسیاری از مشکلات ما اصلاً در آنجا وجود ندارد.
نظری اظهار داشت: مدیریت در استان ما در چنین شرایط سختی است و البته باید گفت متأسفانه خود ما گاهی کمر به تخریب مدیران خود می بندیم که این اقدام قابل قبولی نیست .
وی در پایان با اشاره به انتصاب فرماندار جدید لنده  گفت : آقای موسوی فرماندار جدید از نیروهای خوب با تجارب کار عمرانی است که امیدواریم در کارش در جایگاه جدید موفق باشد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
لنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
ولی جدا کردن کریمی نژاد در این زمان اصلا منطقی نبود. لنده ای که تازه داشت در مسیر توسعه قرار می گرفت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار