متاسفانه فضای این روزهای استان به مثل معروف " حیدر ، حیدرش کردیم / از شهر به درش کردیم" شباهت زیادی پیدا کرده است و البته هیچ متولی یا تذکر دهنده ای هم گویا نیست که کمی فضا را آرام کند .
کد خبر: ۷۴۲۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲ 07 May 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، چند سالی است که در استان محرومی مانند کهگیلویه و بویراحمد ، شکایت و درد دل هایی از طرف برخی مدیران نسبت به ما رسانه ها بیان می شود. در این خصوص برخی حتی پا را فراتر از این گذاشته اند و رسانه های استان را به دوری از شان و شخصیت رسانه ای متهم می کنند و گاهی حرف از باج خواهی و دامن زدن به مسائل قومیتی ، می زنند که نمی توان این موضوع را با کلیت پذیرفت.
یکی از مدیران کل غیر بومی استان که مورد هجمه برخی رسانه های استان بوده است در یکی از مراجعات خود به استان پس از انتقال به استانی دیگر در جایی به یکی از مدیران شاغل در استان گفته بود " فلانی ! راحت شدم!" در فلان استان وقتی ما را نقد می کنند ، هم انصاف دارند و هم پیشنهاد و راهکار می دهند ، اینجا که هر تهمت و افترایی را نثار آدم می کنند و آخر سر هم هیچ اتفاقی نمی افتد!
اینکه این سخنان مورد قبول است یا نه مطمئنا بسیاری از اصحاب رسانه قبول ندارند چون که بسیاری از خبرنگاران واقعا در حال تلاش برای کمک به توسعه استان هستند اما نمی توان شایعات مربوط به زد و بند برخی رسانه ها با برخی مدیران یا سیاسیون و یا اتهام قومیتی و یا منفعتی کار کردن را نادیده گرفت هر چند در این خصوص سند و مدرکی هم وجود ندارد اما برخی معتقدند ارتباطات خارج از عرف برخی رسانه ها با برخی مسئولین و مدیران برای آنان حاشیه امنی ایجاد کرده است که به راحتی می توانند کل جامعه خبری استان را با عملکرد خود زیر سئوال ببرند .
 کار این روزهای برخی رسانه های استان در انعکاس برخی موضوعات بیش از اندازه مسائل را پیچیده تر کرده است و می توان گفت فضا را به سمت و سوی تنش و متاسفانه گاها فضاسازی له یا بر علیه افراد سوق می دهد که این امر نشانه ای از هرج و مرج طلبی در فضای رسانه ای است.
در اینکه بسیاری از اصحاب رسانه استان به کارگران بی مزدی تبدیل شده اند و عملا دارند مفت و مجانی برای اعتلای فضای رسانه ای استان قلم می زنند شکی نیست اما بسیار مایه تاسف است که برخی هم ما را به منفعت طلبی و زد و بند های معامله گرانه(اتهامی که شاید متوجه برخی افراد باشد نه همه خبرنگاران) برای رسیدن به منافع مادی و سیاسی و قومیتی متهم می کنند !
متاسفانه فضای رسانه ای و سیاسی این روزهای استان به مثل معروف " حیدر ، حیدرش کردیم / از شهر به درش کردیم" شباهت زیادی پیدا کرده است و البته هیچ متولی یا تذکر دهنده ای هم گویا نیست که کمی فضا را آرام کند .
مثل معروف"حیدر حیدرش کردی / از شهر به درش کردیم" عباراتی بود که برای اولین بار در فضای کوچه بازاری تبلیغات انتخابات مجلس به گوش رسید ! ماجرا از این قرار بود که یکی از کاندیداهای یکی از حوزه انتخابیه استان برای سخنرانی انتخاباتی وارد شهری شد اما مخالفان با جلو انداختن یک لیدر آشوب طلب و با سر دادن همین شعار معروف به "حیدر ، حیدرش کردیم" اجازه سخنرانی هم به آن کاندیدا ندادند و وی را با بی منطقی تمام از شهر بیرون کردند! حال اینگونه فضاسازی های رسانه ای استان بر علیه برخی مدیران ، انسان را به یاد همان ادبیات کوچه ، بازاری "حیدر ، حیدر " می اندازد! البته همان کاندیدا قافیه را به آن افراد آشوب طلب نباخت و ماند و جنگید و نهایتا هم به عنوان کاندید پیروز راهی مجلس شد!
خدا را شکر که " ماحوزی "نیامده رفت!
یکی از نکات تاسف برانگیز دیگر یک روز اخیر ماجرای حضور یک خانم با نام "ماحوزی" در استان و تیتر اول شدن وی در به چالش کشیدن ، فرهنگ منطقه و مدیران استانی بود!
 
منطق
 
روز گذشته در برخی رسانه ها اعلام شد که خانم ماحوزی به عنوان گزینه اصلی تصدی پست مدیرکلی ارشاد معرفی شده است که البته بعدا معلوم شد وی یکی از چند گزینه ای بوده که برای این موضوع در نظر گرفته شده است نه گزینه اصلی!
طبق معمول و مرسوم گزینه مدیرکلی هر دستگاهی جهت هماهنگی با استاندار به دفتر وی رفته و از نزدیک با انتظارات و واقعیات موجود استان آگاه می شود. اما گویا حضور خانم ماحوزی و در جریان قرار گرفتن وی از مسائل غیر علنی و نهایتا اینکه وی نتوانسته است ، نظر استاندار را جلب کند ، باعث گردید تا وی در اقدامی غیر معمول و متاسفانه هوچی گرایانه ، حملات تندی را متوجه برخی مدیران استان بنماید (دلیل انصراف ماحوزی از مدیر کلی ارشاد چه بود؟ ) و نشان دهد که همانگونه که زیرساخت های استان را مناسب نمی بیند ! مدیران استان را هم لایق کار با خود نبیند!
چیزی که در این بین بسیار غیر اخلاقی به نظر می رسد استنباط از سخنان وی است که به نظر می رسد تلاش های زیادی برای ایجاد اختلاف بین مدیر کل دفتر استاندار و شخص استاندار داشته است که به این اقدام می توان نوعی فتنه انگیزی نام نهاد .
البته برخی موارد دیگر مطرح است که شاید چندان ارتباطی به حوزه ی زیرساخت های ارشاد استان هم ندارد اما نشان از ناجور بودن وصله"ماحوزی" به تن اداره کل فرهنگ و ارشاد استان دارد و نهایتا ما را به اینجا می رساند که بگوییم" خدا را شکر که ماحوزی نیامده رفت! چرا که متاسفانه برخی رسانه های استان از بیرون متهم به جنجال آفرینی و زد و بند هستند پس باید گفت " وای بر روزی که قرار باشد ماحوزی متولی رسانه ها باشد!"
واکنش مدیر کل دفتر استاندار به سخنان "ماحوزی"
مدیر کل دفتر استاندار در واکنش به سخنان "ماحوزی" با انتشار یادداشتی نوشت:
بسم الله الرحمن الرحیم
در پاسخ به اظهارات خانم ماحوزی یکی از گزینه های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، به فرافکنی ایشان پاسخی نخواهم داد چرا که معتقدم استان کهگیلویه و بویراحمد در این برهه زمانی بیش از هر چیز دیگر نیازمند آرامش است.
ضمن رعایت احترام ،بدون ذکر دلایل و واکنش به این سخنان کذب ، ایشان را به وجدانشان ارجاع می دهم و برایشان آرزوی توفیق و سلامتی دارم .
امیدوارم این سطحی نگری و‌کوته بینی ها ما را از رسالت واقعی مان که خدمت به مردم است دور نسازد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بویراحمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
مبلغ؟؟
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
درود وسلام بر مدبر کل فهیم استاندار محترم که جواب این ابله وکوته بین را ندادند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار