پلیس فتا استان هشدار داد؛
رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا استان ایلام در خصوص کلاهبرداری در پوشش جمع آوری نذورات در ماه مبارک رمضان هشدار داد.
کد خبر: ۷۴۲۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵ 07 May 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ سرگرد علی رضا یعقوبی در این خصوص گفت: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، همشهریان ولایتمدار و خدادوست در استان ایلام بیشتر از هر زمان دیگری به روش های مختلف به یاری، دستگیری و کمک به نیازمندان می شتابند.

وی افزود: یکی از روش هایی کمک به نیازمندان نیز واریز وجوه نقدی و نذورات به حساب های افراد نیازمند و موسسات خیریه است.

وی ادامه داد: متاسفانه احتمال می رود که کلاهبردان و سوء استفاده کنندگان در فضای مجازی با سوء استفاده از وضعیت موجود طی تماس تلفنی، ارسال پیامک، طراحی صفحات و کانال های جعلی در فضای مجازی به خصوص شبکه های اجتماعی، با اعلام شماره حساب هایی در صدد کلاهبرداری از شهروندان باشند.

این کارشناس انتظامی افزود: در برخی موارد نیز ممکن است کلاهبرداران با طراحی صفحات جعلی بانکی ( فیشینگ) ، اطلاعات بانکی شهروندان را به سرقت برده و حساب های بانکی آنها را خالی نمایند.

شهروندان عزیز در صورت تمایل به کمک و حمایت از نیازمندان، قبل از واریز هرگونه وجه به شماره حساب های اعلامی، نکات ذیل را مد نظر قرار دهند:

- هویت افراد تماس گیرنده را شناسایی کنند.

- در مورد موسسه خیریه تحقیق و از اصالت آن مطمئن شوند.

- چنانچه از اصالت صفحات بانکی مطمئن نیستند قبل از واریز هرگونه وجه با کارشناسان پلیس فتا تماس بگیرند.

سرگرد علی رضا یعقوبی در پایان از شهروندان خواست هر گونه موارد مشکوک را از طریق شماره تلفن های 6-21821133-084 و وب سایت www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی به پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان ایلام گزارش کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار