کد خبر: ۷۴۲۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۶ 07 May 2019

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان پس از خروج کارلوس کی روش از فوتبال ایران، مهدی تاج و مسئولان فدراسیون فوتبال درصدد انتخاب مربی جوان و اروپایی هستند تا با او تا پایان جام جهانی ۲۰۲۲ قرارداد ببندند.

محمود اسلامیان، عضو هیئت رئیسه فداسیون فوتبال ساعتی پیش در گفتگو با رسانه‌ها بیان کرد با ۲ مربی به توافق رسیدیم و سپس تاج گفت که تا ۳ روز آینده سرمربی جدید به ایران می‌آید.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شد+ عکس

با اعلام ویکیپدیا، مارک ویلموتس بلژیکی از سال ۲۰۱۹ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران شد تا هدایت یوز‌های جوان (لقب تیم ملی فوتبال ایران) را برعهده بگیرد. او سابقه حضور در تیم‌های ملی بلژیک و ساحل عاج را دارد و در جام جهانی نیز مربیگری کرده است.

البته اعلام ویکیپدیا غیر رسمی است، اما به احتمال خیلی زیاد ویلموتس سرمربی جدید تیم ملی ایران پس از کی روش خواهد شد.

بیوگرافی مارک ویلموتس:

ویلموتس ۲۲ فوریه ۱۹۶۹ در شهر یودوئینه بلژیک به دنیا آمد و به عنوان یک هافبک تهاجمی در دوران بازیگری اش پیراهن تیم‌های سنت ترویدن، میشلن، استاندارد لیژ، شالکه آلمان و بوردو فرانسه را به تن کرد.

او همچنین آمار ۷۰ بازی و ۲۸ گل ملی را برای تیم ملی بلژیک به جا گذاشت و از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۲ سه بار در جام جهانی همراه این تیم حضور یافت و در جام جهانی کره جنوبی- ژاپن کاپیتان بلژیک بود.

ویلموتس از سال ۲۰۰۳ و با انتخابش به عنوان سرمربی موقت شالکه وارد عرصه مربیگری شد و تاکنون هدایت تیم‌های سنت ترویدن بلژیک، تیم ملی بلژیک و ساحل عاج را برعهده داشته است. ضمن اینکه او بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ دستیار مربیانی، چون رنه ون دریکن، دیک ادووکات و ژرژ لیکنز در تیم ملی بلژیک بود.

مهم‌ترین افتخاری که ویلموتس تاکنون به عنوان یک سرمربی به دست آورده صعود با تیم ملی بلژیک به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل است.

ویلموتس که ۲۱ مارس ۲۰۱۷ به عنوان سرمربی تیم ملی ساحل عاج انتخاب شده بود ۱۵ مارس ۲۰۱۷ پس از هشت ماه نشستن روی نیمکت این تیم و ثبت آمار یک برد، یک مساوی و ۲ باخت در ۴ بازی از سرمربیگری فیل‌ها برکنار شد و از آن زمان تاکنون بدون تیم بوده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
این یوز ها هر بار که .... می شن باید لقبشون را می گذاشتن کفتارهای ایرانی چون لاشخورن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار