تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: با تشکیل هیات اجرایی بازآفرینی شهری در استان و محول شدن تعیین تکلیف سکونت گاه های غیر مقاوم به مسئولان استانی ، عملیات بازآفرینی 18 شهر امسال اجرایی می شود.
کد خبر: ۷۴۲۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸ 08 May 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- سید داریوش حسینی در جریان بازدید از بافت فرسوده شهری شهرکرد و شهرکیان اظهار داشت: با فعال شدن این هیات اجرایی در استان، عملیات مقاوم سازی و بازآفرینی مرکز استان سرعت بیشتری خواهد گرفت.
وی، با یادآوری اجرای عملیات بازآفرینی 4 محله در شهرکرد، شهرکیان ، یک محله در شهر هفشجان و 2محله در شهر بروجن از سال گذشته، افزود : 3 محله در شهر لردگان و در نقنه، فرادنبه و فارسان نیز هر کدام یک محله، در اولویت بازآفرینی شهری قرار گرفته است.
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: میزان اعتبار اختصاص یافته سال مالی 97 برای بهسازی و تکمیل زیرساخت ها و روساخت های بافت فرسوده حدود 370 میلیارد ریال بود.
حسینی گفت: تاکنون 20 درصد از این میزان اعتبار جذب و مابقی تا پایان تیرماه امسال تامین و جذب خواهد شد.
حسینی گفت: حدود یکهزار و 100هکتار از مناطق مسکونی در 18 شهر استان دارای بافت فرسوده است و نیاز به بازسازی و نوسازی دارد.
وی افزود: بیشترین بافت فرسوده شهری در شهرهای شهرکرد، بروجن ،فرخشهر، شهرکیان، جونقان ،هفشجان، سامان ، طاقانک، سودجان و سورشجان شناسایی شده است.
به گفته وی، شهرهای فرادنبه، نقنه، بلداجی، فارسان، اردل، لردگان، بن و چلگرد نیز دارای بافت فرسوده است.
معاون وزیر و مدیر عامل بازآفرینی شهری کشور به منظور انعقاد تفاهمنامه هیات اجرایی بازآفرینی شهری به چهارمحال و بختیاری سفر کرده بود.
چهارمحال و بختیاری با داشتن 41 شهر و 830 روستا و آبادی بیش از 947 هزار جمعیت دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار