کد خبر: ۷۴۲۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۸ 09 May 2019
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از دومین رهاسازی کبک به زیستگاه‌های استان خبر داد و گفت :طی ماه جاری 16 قطعه کبک از متخلفین کشف و به دامان طبیعت رها سازی شدند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد محسن جعفری نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در هجدهمین روز از اردیبهشت ماه 98 دراین خصوص گفت: طی گشت و کنترل مناطق حفاظت شده شهرستان بویراحمد, مامورین یگان حفاظت این  شهرستان موفق می شوند از ابتدای سال جاری تا کنون 16 قطعه کبک را شکارچیان غیر مجاز کشف و ضبط نمایند.

جعفری نژاد افزود: متخلفین با استفاده از تله های مختلف این پرندگان زیبا را زنده گیری کرده بودند که با هوشیاری و رصد منطقه توسط یگان حفاظت شهرستان بویراحمد دستگیر شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست به سلامتی کبک های رها شده کرد و افزود: ماموران یگان حفاظت پس از تیمارداری این پرندگان و دریافت تائید سلامتی از دامپزشک , طی دو مرحله همه کبک ها را در دامان طبیعت رها سازی نمودند.

جعفری نژاد افزود: کبک از پرندگان زیبا و خوش آوازی است که به علت شکار بی رویه صیادان تعداد آنها در بعضی از مناطق آزاد استان کاهش یافته است.

کبک را می‌توان در کویر‌ها و دامنه‌های کوه‌ها و صخره‌ها مشاهده و معمولاً از گیاهان شامل علف‌ها و دانه‌های آنها، برگ گیاهان و میوه بوته‌ها بر اساس فروانی و دسترسی فصلی تغذیه می‌کند.

منطقه حفاظت شده دنا که در شمال شهر یاسوج و شهر توریستی سی سخت، جنوب استان اصفهان و جنوب استان چهار محال و بختیاری در حوزه آبریز کارون قرار گرفته، منطقه ای کوهستانی است که اختلاف ارتفاع بلندترین و پست‌ترین نقاط در این منطقه افزون بر سه هزار متر است.
هم اینک هفت منطقه حفاظت شده دنا با وسعت 93 هزار و660 هکتار، دنای شرقی با وسعت 28 هزار و 202 هکتار، خاییز سرخ با مساحت 33 هزار و 235 هکتار، خامی با وسعت 25هزار و 671 هکتار، دیل با 10 هزار و 381 هکتار، سولک با 2 هزار 4287 هکتار و سیوک با 12 هزار 858 هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد.
کهگیلویه و بویراحمد همچنین دارای پنج منطقه شکار ممنوع شامل پادنای سمیرم، خرم ناز، لار و ماغر، حاتم و کوه تلرش است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار