استاندار آذربایجان غربی گفت: سوء استفاده از بیت المال در هر اندازه و زمانی پسندیده نیست و امروز که در شرایط سخت جنگی قرار داریم باید بیش از پیش از بیت المال صیانت کرد.
کد خبر: ۷۴۲۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶ 09 May 2019

مبارزه با مفسدین اقتصادی از مهمترین اقدامات حراست‌ها باشد
به گزارش تابناک آذربایجان غربی و به نقل از ایسنا، محمد مهدی شهریاری در همایش حراست‌ها و گام دوم انقلاب که به میزبانی دانشگاه آزاد ارومیه برگزار شد، با ترسیم وضعیت کشور افزود: شرایط امروز کشور در دهه پنجم انقلاب بسیار حساس‌تر از گذشته است و یقین داریم که امسال نیز با درایت‌های مقام معظم رهبری با کمترین هزینه برای کشور سپری می‌شود.

وی با بیان اینکه سیاست‌های استکبار ستیزی و دفاع از مظلومین موجب شده تا منافع قدرت‌های استکباری به خطر بیفتد، اظهار کرد: سیاست خاص جمهوری اسلامی ایران در مقابله با کشورهای استکباری و دفاع از مظلومین موجب شده تا هم منافع قدرت‌های استکباری به خطر بیفتد و هم مورد تحریم‌های مختلف قرار بگیرد.

وی فشارهای اقتصادی بر کشور برای برهم زدن فضا، تحریک مردم و حذف سرمایه‌های اجتماعی از طریق بی اعتمادی را راهکارهای دشمن در جنگ امروز اقتصادی عنوان کرد و گفت: با وجود این برنامه ریزی دشمن، کم کاری مسئولین و بی توجهی به نیازهای مردم مسیر رسیدن دشمن به خواسته‌هایش را هموار تر می‌سازد.

شهریاری افزود: رقابت‌های بی ثمر سیاسی، ناهماهنگی جریانات سیاسی در خصوص امید آفرینی به مردم موجب می‌شود تا دولت نتواند به درستی به تعهدات خود در قبال مردم عمل کند.

استاندار آذربایجان غربی سو مدیریت‌های سال‌های گذشته را عاملی مهم در ایجاد فضای بی اعتمادی به دولت دانست و گفت: اگر مدیریت‌ها در گذشته پاسخگویی مناسب به مطالبات بحق مردم بود، امروز دولت با انبوهی از سومدیریت‌ها و تعلل در اجرای تعهدات مواجه نبود.

شهریاری گفت: متأسفانه بخشی از سرمایه‌های اجتماعی نه بخاطر سیاست‌های جنگ طلبانه دشمن، بلکه بخاطر سیاست‌های غلط ما در برخی موضوعات از بین رفته و بازسازی این اعتماد از دست رفته به تلاشی صادقانه توأم با شفاف سازی نیازمند است.

مقام عالی استان با تقدیر از تلاش‌های وزارت اطلاعات در جلب اعتماد مردم افزود: خوشبختانه وزارت اطلاعات در طی سال‌های گذشته تا به امروز توانسته نسبت به جلب و بازسازی اعتماد مردم بخوبی عمل کند.

شهریاری وظیفه نیروهای حراست در بازسازی اعتماد مردم را سنگین و مهم دانست و گفت: هر گونه کوتاهی از جانب نیروهای حراست خسارت‌های جبران ناپذیری را در از بین بردن سرمایه‌های اجتماعی به دنبال دارد.

وی لزوم برخورد با شریان‌های فساد، برخورد قاطع با مفسدین و شفاف سازی فعالیت‌ها را از جمله مهم‌ترین اقدامات برای جلب رضایتمندی عمومی عنوان کرد و افزود: برخورد با پرونده‌های فساد حفظ سرمایه‌های اجتماعی را در پی دارد.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه پیشگیری و مقابله با فساد و حفظ امنیت و سلامت روانی مردم برای حفظ سرمایه‌های اجتماعی را از وظایف نیروهای حراست دانست و گفت: اطلاع رسانی فعالیت‌ها با حفظ اصل آبروی افراد در فرایند بازسازی اعتماد و جلب سرمایه‌های اجتماعی بسیار مهم است.

شهریاری کسب رضایتمندی مردم و تکریم ارباب رجوع را از دیگر اصول مهم برای تأمین امنیت روانی عنوان کرد و گفت: برخورد مهربانانه با مردم و پاسخ دهی توأم با احترام می‌تواند در جلب اعتماد مردم بسیار مؤثر باشد.


انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار