اکنون از اصلاح طلبان واقعی که مسلما در شرایط کنونی منزوی شده اند تقاضا می شود جهت اصلاح امور جامعه دست به روشنگری بزنند وبا ممیز کردن اصلاح طلب نما ها ازاصلاح گران دلسوز و آگاهی دادن به مردم جامعه قدم های لازم جهت جلوگیری از طاق آمدن طاقت مردم در اوضاع بحرانی بر دارند .
کد خبر: ۷۴۳۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰ 10 May 2019
آنچه که در زیر آورده شده است یادداشت ارسالی مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویراحمد است و این سایت محتوای آن را تایید یا تکذیب نمی کند. شما هم می توانید نظر خود را در تایید یا تکذیب این مطلب بیان کنید.
اصلاحات لازمه ی پیشرفت و توسعه کشور در شرایط کنونی
آلترناتیو تفکر منصب طلبی با اصلاح طلبی.
متعصبان جاهلیت در کسوت اصلاح طلبی.
واکنش سریع روشنفکران اصلاح طلب نسبت به تحریف های ایجاد شده در این تفکر

سجاد افسر /شناخت تفکر اصلاح طلبی و آشنایی باآن نیاز به سواد بالایی آکادمیک ندارد ٬معنی واژه اصلاحات در برگیرنده تمام جوانب مفهومی این تفکر خواهد بود.

تحلیل عامیانه اصلاحات : تغییرات تدریجی یا به قولی(نم نمک٬یواش یواش)درتمام ارکان زندگی بشر خواهد بود.
قاعدتا زندگی بشر در عصرهای گوناگون دستخوش حوادث ونزاع هادرحوزه ادیان ٬علم وصنعت بوده است و نیاز یک جامعه اجتماعی تغییر٬ با توجه به شرایطی رفتاری که منوط به عصر حاکم بر کشور در همه حال لازم بوده است.
در دین مقدس اسلام تغییرات مقتضای زمان تحت عنوان(احکام ثانویه)تعبیر می شود که این احکام مشمول فرهنگ٬اقتصاد٬سیاست٬مذهب و روابط اجتماعی جامعه می شود..
اما آنچه در جامعه امروز ٬سبب تحریفهایی در تفکر اصلاح طلبی شده است  «استبدادوقدرت»خواهد بود.استبداد ومیل به قدرت سبب شده تا اربابان حاکم در ممانعت از آگاهی جامعه وسرکوب روشنفکران منتقدبا بیان تعاریف غلط از این تفکر اهتمام جدی بر پلشت جلوه دادن تفکر اصلاح طلبی در بین عوام داشته باشند.
اربابان قدرت در جوامع مختلف تفکر اصلاح طلبی را هم معنی«استعمار»برای مردم تفسیرمی کنند و با هشدار هایی سعی بر تقویت روحیه وطن پرستی یا مذهب گرایی در بین مردم جامعه خود دارند وبا این گونه ترفندها ٬شاکله قدرت خود را محکم می کنند گاها دیده می شود که عده ای از حاکمان باسوار شدن بر اصلاحات«من درآوردی»تائیدلازم برای منصب های حکومتی خود رابا تبلیغات دروغین از مردم جامعه می گیرند.
شرایط امروز جامعه نیازمنداصلاحات خواهد بود .اصلاحاتی که در معنی واقعی خود بکار رود.اصلاحات در آموزش٬ فرهنگ ٬اقتصاد٬سیاست وحتی اصلاح در مسؤلان حاکم بر مناصب مختلف ..
وقتی در جامعه تفکر اصلاح طلبی حاکم شود بدنبال آن«مطالبه گری»دربین مردم بوجود می آید٬مشارکت مردم در حکومت بیشتر خواهد شد و مردم دیگر ابزاری برای تایئد نظرات حکومت و حاکمان نیستند بلکه سهام دار کشورو اربابان مسؤلان خواهند بود.
تفکر اصلاح طلبی این نکته را به مردم گوشزد می کند  صاحبان واقعی کشور هستند واختیار آن که سیاست های حاکم بر کشور در تمام جوانب تعین وخط مش وچشم انداز توسعه کشوررا انتخاب کنند را دار خواهند بود.
تفکر اصلاح طلبی بیان می کنند جهت مبارز با فساد٬رانت و دزدی احکام مناسب ایجاد شود وبا اصلاح قوانین بدون در نظر گرفتن جایگاه افراد برخورد شود
تفکر اصلاح طلبی بیان می کنند حاکمان مردم باید اصلح ترین باشند نه به واسطه قوم گرایی وباند بازی انتخاب شوند
تفکر اصلاح طلبی پایگاه مردمی واجتماعی دارد وکسانی که مدعی اصلاحات هستند باید این نکته را بدانند که حاکم عادل  باید در بین مردم باشد درد مردم را لمس کند مشکلات مردم را بچشد٬دراصلاح امور جامعه پیشقراول ومجاهد باشد شیوه زندگیش ساده وهمانندمردم باشد ملاقات مردم بااو همچون فتح قله قاف نباشد.در پست های مختلف افرادی که انتخاب می کند از جنس مردم باشند ٬در انتخاب آنهاشایسته سالاری ملاک باشد.
اکنون از اصلاح طلبان واقعی که مسلما در شرایط کنونی منزوی شده اند تقاضا می شود جهت اصلاح امور جامعه دست به روشنگری بزنند وبا ممیز کردن اصلاح طلب نما ها  ازاصلاح گران دلسوز و آگاهی دادن به مردم جامعه قدم های لازم جهت جلوگیری از طاق آمدن طاقت مردم در اوضاع بحرانی بر دارند .مبادا تبلیغات غلط وفشارهای اقتصاد سبب انقلابی دگر شود در این صورت مسیر توسعه کشور به عقب ماندگی تاریخی برگشت پذیرخواهد بود. ‌
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار