کد خبر: ۷۴۴۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲ 14 May 2019
بخشدار چاروسا گفت: در مراسمی که در روستای بلویری برگزار شد ۱۷۹ عدد کلاه کاسکت به موتور سواران بخشهای دیشموک و چاروسا اهدا شد، که ۳۹عدد به بخش دیشموک و ۱۴۰عددبه بخش چاروسا تعلق گرفت.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، علی محمودی افزود : در مراسمی که در روستای بلویری برگزار شد تعداد ۱۴۰ عدد کلاه ایمنی کاسکت رايگان به‌منظور کاهش آسیب‌های ناشی از تصادف و ایجاد زمینه‌ای برای فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی، حفظ جان راکبان موتورسیکلت ها و پیشگیری از وقوع حوادث تلخ و ناگوار به صورت رایگان میان موتورسواران روستاهای بخش چاروسا اهداء شد.
بخشدار چاروسا بیان کرد: توزیع کلاه ایمنی نقش موثری در کاهش تلفات رانندگی و ایمنی بیشتر راکبان موتورسیکلت دارد.
وی با اشاره به اینکه موتور سیکلت یکی از نا امن ترین وسایل نقلیه است، گفت: در بخش چاروسا با توجه به محرومیت، فقر و صعب العبور بودن جاده های روستایی استفاده از موتور سیکلت رواج بیشتری دارد و به دلیل وضعیت کوهستانی، نامناسب بودن و کم عرض بودن و عدم آسفالت برخی جاده های روستایی استفاده از کلاه ایمنی ضرورت دارد.
محمودی عنوان کرد: در بسیاری از تصادفات بدلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی خسارات جبران ناپذیری همچون ضایعات نخاعی و ضربه مغزی به راکبان وارد میشود.
وی در پایان از راکبان موتورسیکلت خواست تا با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از آمار مرگ و میر در سوانح رانندگی را موتورسواران تشکیل می دهند، فرهنگ سازی استفاده از کلاه ایمنی نقش اساسی در حفظ جان راکبان موتورسیکلت دارد برای حفظ جان خود و پیشگیری از بروز حوادث تلخ و ناگوار برای اعضای خانواده استفاده از کلاه ایمنی را مورد توجه ویژه قرار دهند و برای نهادینه کردن فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی تلاش کنند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار