کد خبر: ۷۴۵۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱ 16 May 2019
۷۰ تن ماهی قزل آلا در مزارع پرورش ماهی شهرستان چرام تولید می‌شود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار چرام گفت: ۳ مزرعه پرورش ماهی در این شهرستان وجود دارد که در هر مرحله ۷۰ تن ماهی قزل آلا تولید می‌کنند.  
هادی فتاحی اصل، با اشاره به اینکه، میزان سرمایه گذاری این طرح‌ها ۳۵ میلیارد ریال بوده است افزود: با بهره برداری از این طرح‌ها برای ۱۰ نفر شغل مستقیم ایجاد شد.
وی گفت: طرح پرورش ماهی در این منطقه، زنجیره کامل تولید را شامل می‌شود و دارای سه بخش تکثیر بچه ماهی، پرورش و فرآوری است.
بخشدار مرکزی چرام، هم گفت: با هدف رونق تولید و رفع مشکل بیکاری جوانان، ایجاد صنایع جدید، حمایت از کارآفرینان و سرمایه گذاران،  توسعه و تنوع صنعت آبزی پروری از متقاضیان اجرای این طرح‌ها حمایت می‌شود.
سید الیاس اَفسر دیر افزود: با توجه به وجود منابع آب کافی در شهرستان چرام، یکی از ظرفیت‌های مهم اقتصادی دراین منطقه، حوزه آبزی پروری است که باید تلاش و همت مضاعفی برای ترغیبت و تشویق سرمایه گذاران و افزایش بهره وری در صنعت موجود انجام شود.
وی گفت:برای آموزش فعالان این عرصه، تکمیل حلقه کامل صنعت پرورش ماهی، تاسیس صنایع جانبی، ایجاد بهره وری در ظرفیت موجود، برگزاری تور‌های علمی و جشنواره‌های محلی با موضوع آبزی پروری و پرداختن به تنوع گونه‌های ماهی برنامه ریزی می‌شود./ صدا و سیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار