خلاصه !از اموزش وپرورش استان خبرهای خوبی به گوش نمی رسد ،دستگاهی انسان ساز که این سالها نگاه به آن تغییر یافته واز منطر یک دستگاه رای ساز بدان نگریسته می شود ،مورد طمع ،سیاسیون طماع قرار گرفته و نگاههای طالبان قدرت رابه خود معطوف کرده است ،برخی در خیال خام خویش اینچنین متصورند که معلمین ومحصلین در دهه شصت وهفتاد باقی مانده اند و هر آنچه آنان بگویند ،بله قربان گویان آنان را به سر منزل مقصود حواله خواهند کرد !زهی خیال باطل !
کد خبر: ۷۴۵۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۴ 16 May 2019

تابناک ایلام ::بارها در مطالبی که نوشته ایم به این نکته مهم تاکید ورزیده ایم و حال هم عرض می کنیم ؛بر اساس تمامی مدل های مدیریتی جهان ،تغییرات مدیریتی امری اجتناب ناپذیر است ،چرا که اصولا در پست های مدیریتی، در پس هر آمدنی رفتنی هم هست  ،بنابراین تغییر در مدیریت مناصب اجرایی وسیاسی بمنظور چرخش قدرت و جریان یافتن خون تازه در شریانهای مدیریتی امری حیاتی است .

چنانچه مدیران کشور  به این اصل گفته شده  توجه داشته باشند ،هرگز دلبسته مقام نشده و برای هدف مدیریتی، یعنی ایجاد تغییر مثبت در سارمان و افزایش بهره وری به نفع مردم و کارکنان خواهند جنگید ،نه اینکه از همان روز اول تمام تمرکز و جهد خود را بر فراهم آوردن خواسته های غیرمعقول ،انحصار طلبانه و نامربوط اصحاب قدرت ،آن هم در راستای افرودن چند صباحی به طول عمر مدیریت خود معطوف نمایند .

مع الاسف لااقل در استان ما ، تا امروز هر آنچه که در تغییرات مدیریتی دیده و شنیده ایم ،جولان اربابان قدرت بر صفحه مدیریتی بوده است ،اربابانی که به صورت پنهانی صحنه گردان خیمه شب بازی این روزهای مدیریت استان شده اند ،آنچه که در حرکت عروسک این بازی به چشم شاهدان می آید ! به واقع حرکتی است غیر ارادی که نخ های نامرئی آن دور انگشتان همان اربابان پشت صحنه پیچیده شده و هر شکلی که بخواهند با حرکت دادن دستان خویش ، صحنه سازی می کنند! از ما مردم هم جز  نگاه کردن ،خندیدن و گاه لب گزیدن کار دیگری ساخته نیست!

بله ! اینجا ایلام ، اراده خدمت به خلق در تعیین پستهای مدیریتی نقشی ندارد ؛اینجا صحنه نبرد اراده های قومی و باندی است،چرخش نخبگان وجریان خون تازه در شریان های مدیریتی ،شعاری برای پنهان نمودن اراده اربابان قدرت است ،اینجا در صحنه بازی شطرنج قدرت !مهره ها با هدفی دیگری جابجا می شوند ! به یقین در پشت هر حرکنی تفکری خوابیده است ،تفکری از جنس رقابت انتخاباتی و یا تعمیق اندیشه های قومی و قبیله ای !

هر چقدر که به روزهای سرنوشت ساز انتخابات مجلس (البته سرنوشت سازی نه برای مردم بلکه برای افراد وباندها)نزدیک می شویم ،به همان اندازه شاهد تشدید حرکت مهره ها در صحنه بازی قدرت هستیم ،یکی فلان فرماندار را حذف ودراندیشه ورود به حیات خلوت دیگریست  و آن یکی هم تمام سیستم را در خدمت اهداف انتخاباتی خود به کار بسته، است !

در این صحنه از  حرکت فیل هایی که هوای هندوستان ها کرده اند، تا اسبهایی که به تاخت می تازند تا سربازی را قربانی منافع قومی وخانوادگی خود کنند ،از بی انگیزگی وزیر تا بی تفاوتی شاهی که در کیش خرده پایی بنام سرباز ( شما بخوانید آجودان) !همه وهمه حاصل صحنه گردانی اراده و دستانی است که منافع مردم استان را به پای مقاصد شوم خویش ذبح کرده اند.

شو آف های  امروز حاصل خروجی اتاق فکر انتحابات استان است که در اندیشه قدرت مبادرت به جابجایی مهره های این صفحه بازی می کنند ،به یقین در پشت هر تغییری تفکری با اهداف منفعت طلبانه یا اندیشه ای برای فرار از کیش ومات شدن خوابیده است ،صحنه مغمومی از بازی با مهره ها که هردو روی یک سکه اند !یکی برای زدن ودیگری برای فرار از خوردن!

این روزها در زیر پوست سیاست ومدیریت استان ،چهره ها  به جای اندیشه برای برون رفت از مشکلات جاری مردم ،تمام مساعی خویش را بر پیروزی خود ودست یازی به قدرت معطوف نموده اند ،آن هم به هرقیمتی ولو قربانی شدن مردم ،ولو پشته درست کردن از کشته ها و یا اینکه پای خودرا بر گرده مردم قرار دهند ،به این امید که سرانگشتانشان به جایی گیر کرده وخود را بالا بکشند.

حال می خواهد در این صحنه یک فرماندار قربانی شود یا یک مدیرکل ،یک معاون فرماندار باشد یا یک بخشدار ،انبوهی از مردم باشد یا هر جیز دیگری ،به حالشان فرق نمی کند ،چون قبل از ذبح شدن منافع ،سالها پیش اخلاق در مسلخ سیاست به قربانگاه رفت !

بله ،امروزتا دلتان بخواهد  میرزا علی اصغر خان های اتابک در صحنه سیاست یافت می شوند،در نگاه آنها مردن یک شاه و آمدن شاهی دیگر توفیری ندارد ،مهم عنان قدرت است که به تدبیر خلاقانه و به شعر متملقانه "چرا خون نگریم چرا خوش نخندم؟! که دریا فرو رفت و گوهر برآمد!بند است !

 به راستی که سیاست مقهور اتابک های دوران شده است !! 

خلاصه !از اموزش وپرورش استان خبرهای خوبی به گوش نمی رسد ،دستگاهی انسان ساز که این سالها نگاه به آن تغییر یافته واز منطر یک دستگاه رای ساز بدان نگریسته می شود ،مورد طمع ،سیاسیون طماع قرار گرفته و نگاههای طالبان قدرت رابه خود معطوف کرده است ،برخی در خیال خام خویش اینچنین متصورند که معلمین ومحصلین در دهه شصت وهفتاد باقی مانده اند و هر آنچه آنان بگویند ،بله قربان گویان آنان را به سر منزل مقصود حواله خواهند کرد !زهی خیال باطل !

براین اساس نگاهها از چند محور بر تغییر مدیر آموزش وپرورش متمر کز شده اند ،برخی از ارکان قدرت که می پندارند ،در آینده نه چندان دور این سازمان برگ برنده ای در دست  یکی از کاندیداهای انتخاباتی نزدیک به مدیرکل فعلی خواهد بود ؛با معرفی گزینه نزدیک به خود، به دنبال تصاحب این برگ به نفع خویش گام بر داشته است !

در این سو یکی از سیاسیون نام آشنا که با تغییر محور نشست اخیر سیاسیون با استاندار، به اتابک میرزای دوران ملقب شده است ،گامهای بلندی برای تصاحب کرسی مدیرکلی آموزش وپرورش برداشته است ،به زعم کسانیکه از الفبای سیاست ورسانه اندک اندوحته ای دارند ،به خوبی می دانند این چهره سیاسی مزد کارش را از چه کسی گرفته !از قضا به جاهایی هم رسیده است ،اگر بتواند دل نماینده همفکر خود را به دست آورد که البته با رجوع به کردار پیشین وی و بد اخلاقی های روا داشته شده امری محال است ! شاید بتوان گفت بزودی حواله پاداش مدیحه سرایی های اخیرش نقد خواهد شد!

حال باید منتظر ماند ودید که کرسی آموزش وپرورش در خدمت ستاد تبلیغاتی انتخاباتی چه کسی قرار خواهد گرفت ؟! کاندیدای فامیل ،ویا سه نماینده ای که هرکدام تور منحصر به خود را برای این دستگاه پهن کرده اند ؟! باید ببینیم که آیا مدیرکل فعلی به اولین قربانی انتخابات شهیر  خواهد شد یا خیر ؟!

مخلص کلام اینکه باز هم ودر آستانه انتخابات شاهد جفای مضاعف در حق آموزش و پرورش استان خواهیم بود ،آموزش وپرورشی که باید در مسیر انسان سازی وبه ابزاری برای تسریع در تحقق اهداف توسعه ای قرار گیرد ،به ابزاری برای تحقق رویاهای افراد مبدل شده است.

 در مطلب بعدی ،مصادیق به صورت شفاف تشریح خواهند شد....

 با عرض پوزش از مخاطبین عزیز ،و تشکر از تیزبینی شما همراهان عزیز ،تذکرتان را بر دیده منت گذاشته و واژه شهید به قربانی تغییر یافت.

این واژه در ادبیات سیاسی وارد شده است ،اما به پاس حرمت کلمه مقدس  شهید ،واحترام به نگاه مخاطبین عزیز به تغییر آن مبادرت نمودیم .

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۰
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
ضمن سپاس از مدیریت رسانه ی وزین تابناک
واقعیت امر اینست برمدیریت اداره کل اموزش وپرورش نقدهای جدی ومهمی وارد است درلج ولجبازی نمایندگان ومدیریت ارشد استان بازنده ی اصلی ومتضرر اصلی معلمان وکارکنان اداری ودانش اموزان بودند اصل انتخاب مدیرکل فعلی اشتباه بود ایشان بسیار ضعیف عمل کردند هم در برخورد با ارباب رجوع وهمکاران وهم ضعف شدید در سخنرانی وهم انتخابات عجولانه نیروهای اداری بطوری که یکی انتخاباتش بعد ده روز استعفا دادند رزوه بعضی معاونینش را بررسی کنیدقضاوت بهتری خواهید کرد
امیدواریم این بار مدیری از هر لحاظ توانمند برای عریضترین اداره کل استان انتخاب کنند وبا چشمانی باز بدور از قومیت گرایی وباندبازی وبدون دخالت پایتخت نشینان انتخاب کنند
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
باز هم آموزش وپرورش وحاشیه های دنباله دارش
سالهاست که باندی مخوف تصمیم گیرنده آن شده اند انتصابات آن نه براساس توانمندی وشایستگی بلکه رانت وبده بستان وهدایت توسط چند نفربیرون از ان انجام می گیرد
امیدوارم اگر تغییری صورت می گیرد که حتما لازم است تغییر برمبنای توانمندی وباج ندادن به دلالان گذشته اعم از باند موسوم به انجمن ومریدان حوزه استانداری باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
کلمه شهید واژه مقدسیست نباید برای عوض شدن مدیری که روزی می اید و روزی می رود بکار برده شود حیف از خون شهدا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
با سلام و تشکر بابت متن ارسالی . نقدهای دوستان را خواندم. باید گفت حتی اگر به قول منتقدین، تمام ایرادهای وارد شده به مدیرکل آموزش و پروش حقیقت داشته باشد(هرچندمی توان موارد زیادی را درخصوص نظرات منقدان مطرح کرد)؛ این سوال پیش می آید که چر الان؟؟ آیا می توان با قطعیت گفت که تلاش برای جایگزینی مدیرکل فعلی آموزش و پرورش در این برهه زمانی، به دلیل مباحث انتخاباتی است؟ باکمال احترام نتیجه گیری را به عهده خوانندگان فهیم میگزارم.
امیدوارم هر اتفاقی بیفتد تصمیم گیران ارشد وسیاسیون بهبود وضعیت آموزش و پرورش را به عنوان هدف اولیه خویش دنبال کنند و درپی تسویه حساب هاو منافع شخصی خویش نباشند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
شهید واژه ایی مقدس است که در اذهان ما سرداران و سرافرازان زیادی به این نام می شناسیم ولی اما این لقب در بازی های سیاسی جایگاهی ندارد. حیف و صد حیف از این یادداشت
فرهنگی
|
United States
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
جناب اسدی عزیز همیشه سربزنگاه حاضر میشی و خبر میدی از این بابت ممنون. خود جنابعالی و دوستانت بارها نقد کرده ای و آموزش و پرورش را نیازمند تحول مدیریتی دانسته اید. همه عالم و ادم و حتی خود شما که حس ناسیونالیستی هم داری فهمیده اند که جناب مدیرکل مال این حرف ها نبود و خدا برای بانی انتصابش که آن مشاور وزین و آن بیرانوند زیرآب زن را نیامرزد. الان هم فارغ از انتخابات تغییر نیاز ضروری است. اینکه رستمزاد وابسته به میرزایی است را همه می دانند اما باید جلوی ضرر را هر جا توانست گرفت. مادامی که صلاح اموزش و پرورش را جماعتی نمام و حراف و فضول و زن و زن صفت تعیین کنند حال آموزش و پرورش زار است. بگذارید مردی به میان آید و نامردی برود. شما انسان منصف و معتدلی هستی و دوستان خوب فرهنگی داری، خدا وکیلی ظرفیت این دستگاه بزرگ این مدیران است. بگذارید نفس بکشیم خجالت میکشیم اینقدر به مدیرکل ما جوک بستند. رها کنید که ایشان خودش میداند از طریق باند شیروانی ها و سنگین وزن ها و ردغن و عسل به این صندلی رسیده است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
ای وای برحال وروزآموزش وپرورش رهاشده استان وناکارامدهای حاکم برآن نتیجه رهاشدگی مدارس وسرنوشت فرزندانمان است مراقب تقلب گسترده درکنکور امسال استان به نفع موسساتی که آقایان ذی نفعان آنندباشید.
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
رستم زاد در اداره کل کاره ای نیست بیچاره که در باره او اظهار نظر کرد
ناشناس
|
France
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
آقای رستمزاد زمانی کارش تمام شد که گوش دا د به این و آن صبح از خواب بیدار می شدی یه نفر برای یه معاونت معرفی می کرد. ایشان متاسفانه اگه مستقل و با بهره گیری از مشاوره نخبگان کارش به اینجا ننی کشید آقای اسدی حذف مدیر کل انتخاباتی نیست نتیجه عملکرد خود ایشان است. هر چند آقای رستمزاد آدم خوبی هست اما یه مدیر خوب نبود.
ناشناس
|
France
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
سلام خسته نباشید
چرا فقط نظراتی که با این متن موافق هستن گذاشته می‌شود
با اینکه همه مطلع هستیم که تمامی متن ها از جناب آقای ناصری عزیز هستن!!!!!
این همه کینه و حسد چرااا؟؟؟؟
در این ماه مبارک چرا باید این همه دروغ گفت؟؟؟
و مدیری که بی اطلاعی تمام فقط به خاطر پول و خصومت شخصی تمام مطالب بی اعتبار را درج میکند
کاش کمی انسانیت و آدمیت در وجود بعضی ها بود تا دنیا به زشتی حال نمیشد
ناشناس
|
France
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
من ی دانش آموز دبیرستانی هستم
میدونم در حدی نیستم که بخواهم برا همچین مطلبی نظر بدهم
اما اقای رستم زاد لطفی در حق من و خانواده ام انجام دادند که واقعا از دیدن همچین مطلبی شدیدا ناراحت شدم
وقتی برای نداشتن پول روپوش مدرسه با پدرم دفتر ایشان رفتیم
از کارت شخصی خود تمام هزینه تحصیل مرا پرداخت کردند
بعید میدانم چنین مرد فریبکار و اژدهایی که نویسنده این متن خلق کرده اند باشند
کاش به جای دروغ گفتن و تخریب ایشان ،کمی با شخصیت و منش بزرگوارنه او آشنایی داشتند
و من تا آخر عمر ایشان را به خاطر لطفشان و خوشحالی که برا من و پدرم ایجا کردند دعا کرده و آرزوی نابودی دشمنان ایشان را دارم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
بمیرم سپاسگزاری برای یک مانتو...به مدیر مدرسه تون میگفتین به جای یه دست دودست براتون میگرفت تومدرسه ماخیاط های لباس مدارس موظف به دوخت مانتوشلواررایگان برای کسانی که مشکل دارن هستن برادر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
یعنی میفرماییدآقای ناصری همون آقای فتحی ان که درفضای مجازی علیه خودشون مطلب مینوشتن.....وآیاکسی از شایعه جعل مطلب با نام مستعار منصوب به مدیرکل آموزش وپرورش برعلیه یکی از منتقدانش خبر واطلاعی داره.؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
مانتو به شما داده ماکسیما که به شما نداده
ناشناس
|
France
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
ی جوان بیست ساله هم میتواند بفهمد تمامی متون به قلم یک نفر نگارش شده است و به اسامی مختلف انتشار
البته این گویای زیرکی نویسنده متن است اما مسلما شکایت اخیر از جناب ناصری عزیز به علت آشوب و تهدید و فحاشی در اداره کل نیز در این امر بی تاثیر نییست
مدیر پایگاه باسلام
ین فقط ادعا ونظر حضرتعالی است
ناشناس
|
France
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
متاسفانه آقای اسدی نظرات مخالف رو عنوان نمیکنن
این چندمین سری هست که تکرار میشه و من مجبور میشم ریپورت کنم
اما باید عرض کنم ی نوجوان با اندکی استعداد در نگارش،متوجه میشود تمامی متن های اخیر بر ضد آموزش پرورش به قلم یک نفر نگارش شده
حال اینکه از آقای ناصری با توجه به درگیری و تهدیدات و آشوبی که در اداره کل ایجاد کردند شکایت شده،کاملا دلیل قانع کننده ای است که ایشان احتیاط کرده و متون خویش با نام افراد مختلف عنوان کنند
اما قلم و نوع نگارش ایشان بر کسی پوشیده نیست
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
از جناب اسدی بابت اطلاع رسانی ،شفاف سازی و تعبیر و تفسیر تغییر و تحولات در حوزه های مختلف استانی تقدیر می گردد.قطعا طرح اینگونه موضوعات به بالا بردن درک و آگاهی عموم از امور گوناگون کمک می نماید. خسته نباشید
ایران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
آموزش و پرورش استان سالهاست که گوشت قربانی سیاست بازان استان شده است و این رسم ناصواب در دوره مدیر کل قبلی شدت تصاعدی گرفت و امروز آموزش و پرورش با این سیاست بازی ها رو به نابودی است . وقتی در شهرستانی مثل آبدانان با آن همه ظرفیت نیروی انسانی باتجربه سکان مدیریت آموزش و پرورش به دست یک نفر صفر کیلومتر که حتی یک ساعت سابقه مدیریتی در مدارس یا کار اداری را ندارد سپرده می شود چه می توان گفت . فقط باید افسوس خورد که سالها قبل چه کسانی پشت این میزهای مدیریت بودند و امروز چه کسانی هستند
آموزگار چرداولی
|
United States
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
مشخص است اندک طرفداران جناب مدیرکل سخت به تکاپو افتاده اند. ما راضی تر هستیم ایشان برود چون سطح معلمان چرداولی به مراتب خیلی برتر، قویتر و دانا تر و سخنور تر از این جناب است که با رانت سیاسی و نماینده و آن مرد همکاره بیکار آمد. قطعا تمام گزینه از ایشان قوی تر هستند. اما اله وردی شخصیت ممتازی است که حیفه معاون ایشان باشد. ما که راضی نیستیم این بابا بماند برود بهتر است تا مسخره استان نشدیم. این بابا تعادل روانی ندارد و همه را رقیب و دشمن فرض میکند الا معاون پژوهش که میخواد جانشینش بشه.!!
سیروانی
|
United States
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
طبق اطلاع واصله تمام این بازی ها برای مدیرکل شدن یکی از معاونان کنونی است
سرکز
بیخود
محافظه کار
ترسو
ناتوان
و مارموز
اگر پیدا کردین زیر این کامنت بنویسین
مدیون هستید فکر کنید
باند هستند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار