حجت الاسلام مزارعی:
رئیس دادگستری کهگیلویه و بویراحمد: این ذهنیت که بانک ها را محدود کرده ایم ، صحیح نیست نه بانک ها را محدود کردیم ، نه سرمایه گذاری و سرمایه گذار را، بلکه بانک ها موظف اند در چار چوب قانون و ضابطه مند تسهیلات بدهند.
کد خبر: ۷۴۶۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۰ 19 May 2019

نشست پیگیری اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در دادگستری کل استان برگزار شد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ؛ این نشست به منظور بررسی در خواست های 10 واحد تولیدی صنعتی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین مزارعی رئیس کل دادگستری ماه مبارک رمضان را تبریک گفت و در سخنانی اظهار داشت: هدف روزه فقط امساک نیست بلکه همه ی اعمال و انفاس مان تابع روزه بودن هستند .

مزارعی افزود: وقتی خوردن و خوابیدن ونفس کشیدن ما ،همه  و همه تسبیح گوی خداوند هستند و دعاهایمان مستجاب است بیاییم با خداوند رو راست باشیم و از عواملی که نفس و عمل ما را در مسیر حق تحت لغزش قرار می دهد پرهیز نماییم.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه به بحث اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید و اشتغال اشاره نمود و گفت: همانطور که در نشست های متفاوت در بین اقشار مختلف گفته ام ، دوباره تکرار می نمایم که در حمایت از سرمایه گذاری و رونق تولید و اشتغال، دست هر سرمایه گذاری از هر کجای دنیا در این استان محروم کهگیلویه و بویراحمد سرمایه گذاری کند، میبوسیم.

وی تأکید کرد:  وقتی از بیت المال اعتباری در اختیار کار آفرین قرار میگیرد خدا وکیلی سرمایه گذاری کنید و افراد بیکار را مشغول کار کنید.

حجت الاسلام و المسلمین مزارعی در ادامه به موضوع قیاس کردن بدهکاران بانکی در استان با سایر نقاط کشور اشاره نمود و اظهار داشت: نباید بدهکاران بانکی استان کهگیلویه و بویراحمد را با جاهای دیگر قیاس کرد به عنوان مثال 50 یا 100 یا 500 میلیون یا حتی یک میلیارد در این استان را نباید با تهران و شیراز و اصفهان و جاهای دیگر مقایسه کرد در این استان با 100 میلیارد می توان خیلی کارکنیم و خیلی کارها را پیش برد ولی شاید با همین پول در جاهای دیگر نتوان کاری کرد و اصولاً پولی نباشد این نوع قیاس کردن هم ،قیاس خوبی نیست.

دست کسانی که در استان سرمایه گذاری کنند را می بوسم / من بانک ها را محدود نکرده ام

مزارعی گفت: مثلاً بدهکاران بانکی در این استان 50 یا 100یا 500 میلیون یا حتی یک میلیاردیا 10میلیارد بدهکار است، این قیاس نباید باشداعتبارات استان کهگیلویه و بویراحمد چقدر است و چه مبلغی از آن به یک تولید کننده پرداخت شود باید هر چیزی را به اندازه ظرفیت خودش قیاس کرد .

مقام ارشد قضایی استان تصریح کرد: در بحث کالا و رونق تولید هیچ کوتاهی نداریم و در رابطه با  کارگاه هایی که مشکل داشتند با بانکها گفتگو و صورت جلسه کردیم و مشکلات شان را حل وفصل کردیم.

وی گفت: این ذهنیت که بانک ها را محدود کرده ایم ، صحیح نیست نه بانک ها را محدود کردیم ، نه سرمایه گذاری و سرمایه گذار را، بلکه بانک ها موظف اند در چار چوب قانون و ضابطه مند تسهیلات بدهند.

نباید بدهکاران بانکی در استان را با بدهکاران سایر نقاط کشور مقایسه کنیم به عنوان خادم  مردم دررونق در استان و اجرای شعار سال درکارگاه های کوچک و بزرگ تولیدی برایمان فرقی نمی کند که چه کسی باشد حمایتش می کنیم و دستش را هم میبوسیم.

 باید طوری عمل کنیم که با حرکت جهادی و انقلابی و ایجاد روحیه نشاط  در جامعه و تولید و اشتغال مردم را جذب و حمایت هایمان را بیشتر کنیم.

این مقام قضایی لزوم خرید ادارات و سازمان ها و مردم از تولیدات کارخانه های استان را ضروری برشمرد و اظهار داشت:مادامیکه سازمان دولتی که نیازمند تولیدات کارخانه های استان است در خارج از استان خرید می کنند چگونه می توان از سرمایه گذار حمایت کرد.

مزارعی تأکید کرد :دیوان محاسبات و ذیحسابان استان در بررسی اسناد مالی ادارات و سازمان هایی که به نوعی کالای مورد نیازشان در استان تولید می شود دقت کنند که این کالا خارج از استان خریداری نشده باشد.

روابط عمومی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد نوشت : در ادامه این نشست رسیدگی به در خواست چند واحد تولیدی که مشکلاتی در ادامه روند تولید داشتند مطرح گردید.

یکی از این واحد های تولیدی کارخانه آجر دهدشت بود .

نصرت اله رئیس زاده مدیرعامل این کارخانه از حمایت های دستگاه قضایی استان تشکر کرد و در خصوص مشکلات این واحد تولیدی گفت: برق، گاز و حمل و نقل از مهمترین مسائل ادامه ی فعالیت این کارخانه است که مشکل بدهی برق مصرفی با حمایت شرکت توزیع نیروی برق استان حل شد و یکسال استمهال و 3 سال تقسیط گردید.

 رئیس زاده گفت: مشکل اصلی این کارخانه اکنون گاز و حمل و نقل است که موضوع گاز در سطح کشوری مطرح و مدت 6 ماه تنفس و 3 سال قسط بندی گردید که متأسفانه شرکت گاز استان مصوبه شرکت ملی گاز ایران را اجرایی نمی کند.

وی گفت :ناوگان حمل و نقل بار در شهرستان کهگیلویه ضعیف است که اداره راهداری و حمل و نقل استان شرط اعطای مجوز شرکت باربری برای این کارخانه را داشتن 5 کامیون برابر ضوابط اعلام کرده که از توان مالی کارخانه خارج است .

پس از عنوان نمودن این مشکلات رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد دستور داد: کارگروه رفع موانع تولید و اشتغال جلسه ای را بر مبنای مصوبات کشوری تولید و اشتغال و با توجه به نیاز روز استان به تولیدات این کارخانه شرکت های برق و گاز و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان برای مرتفع نمودن مشکلات کارخانه آجر دهدشت برگزار نمایند.

چرا 150 خانواده ای که  نان خوراین کارخانه  هستند بیکار شوند و شرکت گاز باید بیاید گاز این خانواده ها را قطع کند.

نصیری راد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز گفت : بارنامه های کارخانه آجر دهدشت در بهبهان خوزستان صادر می شود و هیچ گونه درآمدی برای استان ندارد. از هیچ گونه  همراهی کوتاهی نکرده ایم .

خادم مدیرعامل شرکت گاز استان نیز گفت: مصوبات کمیته ی رفع موانع تولید طبق قانون شامل شرکتهای خدماتی نمی شود گاز کارخانه آجر را قطع نمی کنیم در حالی که 2سال از عدم پرداخت معوقات بهای گاز مصرفی کارخانه آجر می گذرد.

حجت الاسلام و المسلمین مزارعی پس از این صحبت ها نیز اظهار کرد: در آمد(کارخانه آجر) باید عاید این استان شود.

بررسی مشکل مالی و اعتباری شرکت سپیدار طلایی دنا نیز یکی از موضوعاتی بود که در این نشست به آن پرداخته شد.

این طرح با سرمایه گذاری بانک سپه و اعضاء در شهر سی سخت ساخت آن آغاز گردید و در نیمه ی راه بانک عامل به تعهدات خود عمل نکرد.

سهامداران تاکنون 42میلیارد و 500میلیون تومان برای اجرای آن هزینه کرده اند و درنیمه ی راه ساخت سردخانه متوقف شده است.

برای رفع مشکل سردخانه سپیدار طلایی دنا نیز بانک عامل در استان ، رسیدگی به مشکل آن را خارج از توانایی خود دید و آن را در توان مراجع بالادستی در تهران عنوان نمود.

رسیدگی به درخواست اعتبار سرمایه درگردش درخواست شرکت تولیدات پلیمری یاسوج بود .

هوشنگ باقری مدیر عامل این شرکت در سخنانی از اهتمام دادگستری استان در خصوص رفع موانع و مشکلات واحد های تولیدی تشکر نمود و به وضعیت حال کارخانه خود پرداخت و گفت: این واحد تولیدی را با سرمایه شخصی راه اندازی کردم .

وی افزود: در ابتداء 35 نفر کارگر داشتم که با توجه به وضعیت بد مالی اکنون این واحد تولیدی با 15 نفر کار می کند.

مدیر عامل شرکت پلیمر صنعت در ادامه از عملکرد برخی مسئولین هم گلایه نمود و اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی استان و شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی استان بجای خرید تولیدات این کارخانه در خارج از استان خرید کرده و بنده حاضرم پائین تر از نرخ خرید آنان در خارج از استان ، بفروشم .

در خصوص مشکل سرمایه در گردش شرکن پلیمر صنعت مقرر شد در کارگروه رفع موانع تولید با حضور اداره کل بازرسی استان، استانداری ،بانک عامل و کارخانه مزبور نشستی در خصوص تعیین تکلیف درخواست سرمایه در گردش به این واحد تولیدی استان برگزار و راهکاری نیز برای نحوه مطالبه معوقات بانکی ارائه شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار