کد خبر: ۷۴۶۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴ 19 May 2019
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد: از ابتدای سال جاری تا کنون 112 دستگاه تجهیزات در شهربازی های استان مورد بازرسی قرار گرفتند.
بهمن رحمتی مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به آغاز فصل بهره‌برداری از تجهیزات بازی و ضرورت اجرای استاندارد اجباری تجهیزات مستقر در شهرهای بازی و اماکن تفریحی، اداره کل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای وظایف نظارتی، کنترلی و برای حفظ حقوق شهروندان و پیشگیری از بروز حوادث احتمالی از ادامه فعالیت وسایل بازی غیراستاندارد جلوگیری می کند.
وی افزود: از 112 مورد بازرسی تجهیزات شهربازی در استان، 45 دستگاه در شهر یاسوج ، 30 دستگاه در شهر گچساران ،21 دستگاه در شهر دهدشت و 16 دستگاه در شهر چرام انجام شده است.
مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: تمامی شهربازی‌های استان، باید بصورت مستمر و با برنامه زمان‌بندی شده، توسط شرکت‌هایی که توسط سازمان ملی استاندارد تایید صلاحیت شده اند مورد بازرسی و بازدید فنی و ایمنی قرار گیرند.
وی افزود: طبق ضوابط قانونی، شهرداری های استان باید برای حفظ ایمنی و سلامت شهروندان از فعالیت تجهیزات پارک های بازی و فضاهای تفریحی که نسبت به دریافت گواهی ایمنی از استاندارد اقدام نکرده اند جلوگیری به عمل آورند.
بهمن رحمتی خاطر نشان کرد: وجود یک نقص کوچک در دستگاه ‌ها، وسایل تفریحی و بازی غیر استاندارد می‌تواند خسارات و حوادث جبران ناپذیری را برای خانواده ها و جامعه به همراه داشته باشد که این مهم ضرورت تشدید نظارت ها و تعاملات بین دستگاهی در تمام دستگاه های مرتبط را افزایش می دهد. 
  مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان توصیه کرد:  هم استانی های عزیز هنگام استفاده از دستگاه ها و تجهیزات بازی مستقر در شهر بازی ها از وجود گواهی بازرسی استاندارد که ضرورت نصب آن در فضای قابل مشاهده در مجاورت تجهیز مورد استفاده تعریف شده است اطمینان حاصل کنند و بدون مشاهده گواهی های بازرسی استاندارد، از استفاده از این تجهیزات خودداری کرده و این گونه موارد را  از طریق سامانه رسیدگی به شکایات 1517 به اداره کل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد اطلاع رسانی کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار