کد خبر: ۷۴۶۶۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳ 20 May 2019
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال 1397 تا پایان فروردین امسال 205 روز با پدیده ریزگرد در پنج ایستگاه هواشناسی دوگنبدان، یاسوج ، دنا ، دهدشت و امامزاده جعفر در این استان ثبت شده است.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، فرمان فرامین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تعداد روزهای با هوای آلوده در شهر یاسوج را 55، دوگنبدان 53 ،امامزاده جعفر 38،دهدشت 32 و دنا 27 روز اعلام کرد.
از سال 1392 تا پایان آذر 1396، 608 روز با پدیده ریزگرد در سه شهر بزرگ دوگنبدان، یاسوج و دهدشت ثبت شد که شهر دوگنبدان با 282 روز بیشترین آلودگی هوا را تجربه کرده است.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد میزان کاهش دید در روزهای با پدیده ریزگرد در این مدت را بین 300 تا 9 هزار متر برآورد کرد.
روزهای با پدیده ریزگرد به شرایطی گفته می‌شود که دید افقی کمتر از 10 هزار متر باشد.
براساس اعلام هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد در روز جاری نیز کاهش دید افقی به شکل رقیق در برخی مناطق استان وجود دارد.
برخی مناطق شهرستان گچساران به‌ویژه در حوزه دهستان‌های لیشتر و بی‌بی حکیمه به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی تأسیسات نفتی دارای آلایندگی زیست محیطی است.
براساس نظر کارشناسان بیماران قلبی عروقی، تنفسی، زنان باردار، کودکان و سالمندان در روزهای آلوده نباید از خانه بیرون بروند.
سوزش‌های چشمی، حساسیت‌های پوستی و احتمال بروز بیماری مانند سرطان که از پیامدهای آلودگی هواست.
کاهش تولید محصولات کشاورزی و دامی به‌ویژه عسل از دیگر پیامدهای آلودگی هواست.
کارشناسان مشارکت مردم برای توسعه فضای سبز را از جمله راهکارهای کاهش آثار زیانبار آلودگی هوا بر سلامت انسان می‌دانند.
همسایگی با استان خوزستان به عنوان کانون ریزگردها که از کشورهای خارجی وارد ایران می شود علت اصلی آلودگی هوا در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار