مشکلات برقی در شهرستان لنده ادامه دارد؛
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای کهگیلویه و بویر احمد در سال های گذشته تنها راه رفع مشکل برق در لنده را احداث ایستگاه فوق توزیع عنوان کرده است ولی کماکان مشکلات حوزه برق باعث گردید سایر خدمات دولت در این شهرستان تحت الشعاع قرار گیرد.
کد خبر: ۷۴۶۶۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸ 20 May 2019

با اینکه مدیر عامل شرکت برق منطقه ای کهگیلویه و بویر احمد در سال های گذشته تنها راه رفع مشکل برق در لنده را احداث ایستگاه فوق توزیع عنوان کرده است ولی کماکان مشکلات حوزه برق باعث گردید سایر خدمات دولت در این شهرستان تحت الشعاع قرار گیرد. مسئولین این شرکت در لنده باید بدانند مشکلات حوزه برق لنده با ترمیم قسمت های از شبکه داخلی و احداث مدار جدید آنهم تا سوق وقتی منبع اصلی تغذیه ضعیف باشد رفع نخواهد شد و انتظار میرود آنان بدنبال حل مشکل اصلی باشند .

از سال ۹۵ وعده احداث ایستگاه فوق توزیع به مردم لنده داده میشود+تصویر

تابناک کهگیلویه و بویر احمد-در سال ۹۴ از طریق مسئولین خصوصا شورای شهر لنده پیگیری های بسیاری در رابطه با وضعیت ناپایدار برق منطقه صورت گرفته بود و عضو شورای شهر سابق در گفتگو با این پایگاه خبری گفت؛ در آن زمان اعضای شورای شهر با مسئولین برق استان کهگیلویه و بویر احمد دیدارهای مختلفی داشتند و همچنین نامه نگاری های بسیار و دیدارهای حضوری با مسولین شرکت برق استان خوزستان صورت گرفت.

همچنین در ادامه پیگیری های وضعیت بحرانی برق این منطقه میتوان به مطالبه گری و ابراز گلایه های چندین باره امام جمعه وقت لنده در خطبه های خود در آن سالها اشاره کرد.

فروردین ۱۳۹۵ در پی اعتراضات و نارضیاتی مردم و مطالبه گری اعضای شورای وقت، فرماندر و دفتر امام جمعه مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد با حجت الاسلام کیانی امام جمعه وقت این شهرستان دیدار کرد.

راهزادی در دیدار با حجت السلام کیانی امام جمعه وقت لنده گفت؛ برای رفع مشکلات نوسانات و برخی ناپایداری های برق در شهرستان لنده نیاز به احداث ایستگاه فوق توزیع است.

مدیر عامل برق شرکت توزیع برق البته یادآور شده بود که احداث ایستگاه فوق توزیع در حوزه کاری شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد نیست و احداث این ایستگاه بر عهده برق منطقه ای خوزستان است و پیگیری های مستمری از سوی شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد در یکسال اخیر انجام در این رابطه انجام شد اما نیازمند همراهی برق منطقه ای خوزستان هستیم.

اگر چه پیگیری های مسیولین وقت باعث شد مدیر عامل خبر ترمیم شبکه داخلی و احداث خط دو مداره برق از لنده تا سوق را در آن سال بدهد و این خط در سال گذشته به بهره برداری رسید ولی کماکان شاهد ناپایداری در برق لنده هستیم.

همانطور که در این گزارش ذکر شده است مدیر عامل شرکت برق کهگیلویه و بویر احمد شرط احداث ایستگاه فوق توزیع برای لنده را مستلزم همکاری برق خوزستان عنوان و مسئولین لنده را به خوزستان ارجاع تا از طریق شرکت برق این استان پیگیر احداث نیروگاه فوق توزیع برق خود باشند.البته مهندس راهزادی در دیدار با امام جمعه لنده این نکته را نیز گفتند که ما مکاتبات اداری و پیگیری های لازم جهت احداث این ایستگاه را با شرکت برق استان خوزستان قبلا انجام دادیم .

چند ماه بعد از سفر مهندس راهزادی به شهرستان از زبان رئیس اداره برق لنده شنیده شد زمین جهت احداث نیروگاه به تملک برق شرکت توزیع برق در آمده است.

حال از زمان اظهار نظر های مدیر عامل برق و وعده های مدیر برق این شهرستان مبنی بر آماده بودن زمین بیش از ۲ سال میگذرد و مردم شهرستان لنده همچنان شاهد همان ناپایداری های همیشگی برق هستند .

اگر چه در سالهای اخیر اقدامات خوبی در حوزه برق لنده صورت گرفت و راه اندازی خط دو مداره برق لنده تا سوق و ترمیم شبکه داخلی از مهمترین اقدامات در این حوزه هستند اما انتظار میرود همانطور که مدیر عامل شرکت توزیع برق استان گفت مشکل برق لنده تنها از طریق احداث نیروگاه فوق توزیع امکان پذیر است مسئولین کنونی لنده نیز به مانند مسئولین سابق این مطالبه بحق مردمی را در دستور کار خود قرار دهند تا سایر خدمات دولت تحت الشعاع مشکلات حوزه برق قرار نگیرد.

بدون تردید احداث پست فوق توزیع برق لنده اقدام موثری در کاهش خاموشی ها و پایداری شبکه خواهد بود ضمن اینکه سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری در شهرستان را داشته باشند با احداث این پست می توانند براحتی پروژه های خود را اجرایی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار