نماینده ولی فقیه در استان؛
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: معرفی نقش و جایگاه بی بدیل دفاع مردم استان در برابر تجاوزهای رژیم بعث در زمان جنگ تحمیلی یک حلقه مفقوده از زمان جنگ تحمیلی است که باید به طور جدی به آن پرداخته شود.
کد خبر: ۷۴۶۷۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰ 20 May 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در نشست هم اندیشی برگزاری ستاد کنگره سه هزار شهید استان ایلام اظهار داشت: مردم استان ایلام با وجود بن بست جغرافیایی و کمترین امکانات دلاورانه از مرزهای استان خود در برابر حمله نیروهای صدام مقاومت و ایثار کردند و نزدیکی خطوط مقدم جنگ نیز باعث مهاجرت آنها شهر و دیار خود نشد.

وی افزود: اکنون و با گذشت سالیان دراز از اتمام جنگ باید سایر نقاط کشور با فداکاری ها و رشادت های عامه مردم استان ایلام آشنا شوند و بویژه نسل جوان و نوجوان به نوعی با مفاهیم مرتبط با دفاع مقدس و فرهنگ غنی شهادت طلبی درگیر شوند.

کریمی تبار در مورد برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام هم یادآور شد: چگونگی برگزاری این کنگره موجب هم افزایی و وفاق هرچه بیشتر بین مسئولان استان ایلام شده و برای برگزاری هرچه بهتر این کنگره باید از تجارب دیگر استان ها بهره گیری کرد.

وی تاکید کرد: نباید عظمت و جایگاه شهدا در لابه لای سایر موضوع ها به حاشیه کشیده شود، نیازمند برقراری ارتباط معنوی با شهدا هستیم و وظیفه ما ادا کردن دین شهداست.

مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیج کشور نیز در این نشست گفت: پرونده دور اول برگزاری کنگره های ملی شهدای کشور تا سال 1400 بسته و امسال در پنج استان کنگره شهدا برگزار می شود.

سردار احمد حق طلب افزود: امسال استان های ایلام، کردستان، بوشهر، هرمزگان و مرکزی میزبان اجرای کنگره های ملی شهدای استان خود خواهند بود که این کنگره ها به فاصله چند ماه از هم برگزار می شوند تا تلاقی نداشته باشند.

وی در مورد زمان برگزاری کنگره شهدای استان ایلام یادآور شد: در مورد تعیین زمان مشخص برای این برنامه مهم ملی در استان ایلام زمان مشخصی تعیین نشده چرا که نباید مباحثی چون کنگره عظیم اربعین و حضور میلیونی زائران در ایلام و انتخابات اسفند ماه کنگره ملی شهدای ایلام را تحت شعاع قرار دهد.

حق طلب اظهار داشت: برگزاری کنگره های شهدا علاوه بر ایجاد هم افزایی میان مسئولان عاملی موثر در تبیین جایگاه ارزشمند شهدا و دستاوردهای دفاع مقدس در سطح جامعه و نیز تقویت روحیه شهادت طلبی در بین مردم است.

وی گفت: در برگزاری هرچه بهتر و باشکوه تر کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام باید از ظرفیت رسانه ها، فضای مجازی، اصناف، بازاریان، عشایر، بانوان، روحانیون، دانشجویان، و سایر اقشار جامعه استفاده کرد.

به گزارش ایرنا، در این نشست فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام به ارائه گزارشی در مورد اقدامات انجام گرفته در ماه های اخیر برای برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام پرداخت.

استان ایلام در طول جنگ تحمیلی سه هزار شهید و 11 هزار جانباز تقدیم انقلاب کرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار