کد خبر: ۷۴۷۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۸ 23 May 2019
رییس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اینترنتی که از طریق وای فای عمومی در رستوران ها، هتل ها، مراکز خرید و سایر اماکن عمومی به صورت رایگان در اختیار افراد قرار می گیرد می تواند احتمال سرقت اطلاعات خصوصی افراد را در بر داشته باشد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرگرد روح الله شهبازی پور در تشریح جزئیات این خبر افزود: امروزه استفاده مردم از اینترنت برای بهره مندی از شبکه های اجتماعی مجازی و همچنین برای انجام امورات مختلف روزمره زندگی خود بیش از پیش شده است که این امر باعث شده است افراد در هر موقعیت مکانی که هستند به دنبال دسترسی به اینترنت می باشند.
وی بیان کرد: ارائه خدمات اینترنت بدون سیم (WIFI) به یک آپشن برای برخی از اماکن عمومی همچون هتل ها، رستوران ها و سایر مکانهای خدماتی تبدیل شده است که در همین جهت با توجه به پایین بودن سطح امنیت اینترنت بدون سیم، این مورد فرصت مناسبی را برای افراد سودجو در جهت سرقت اطلاعات خصوصی افراد بهره بردار فراهم نموده است، این اطلاعات می تواند شامل اطلاعات خصوصی و خانوادگی و همیچنین اطلاعات بانکی افراد باشد.
این مقام انتظامی هشدار داد: همشهریان گرامی هوشیار باشند که بهترین روش برای دور ماندن از سرقت اطلاعاتشان در استفاده از وای فای اماکن عمومی استفاده نکردن از آن است.
رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد در پایان اضافه کرد: همشهریان گرامی در صورت نیاز به هر گونه راهنمایی و مشاوره می توانند با ورود به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  در بخش فوریت های پلیس به صورت شبانه روزی با کارشناسان این پلیس در ارتباط باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار