در پی برخورد نامناسب کارکنان واحد اجراییات شهرداری شیروان با یک دست فروش٬ واکنش‌های مردم و مسئولان به این اتفاق هم‌چنان در سطح استان خراسان شمالی ادامه دارد.
کد خبر: ۷۴۸۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۱ 24 May 2019

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ در پی برخورد نامناسب کارکنان واحد اجراییات شهرداری شیروان با یک دست فروش٬ واکنش‌های مردم و مسئولان به این اتفاق هم‌چنان در سطح استان خراسان شمالی ادامه دارد.

اصل ماجرا چیست؟

چند روز قبل فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن یک پیرمرد دست‌فروش روی کاپوت خودروی شهرداری نشسته و قصد جلوگیری از بردن اموالش توسط ماموران شهرداری شیروان را داشت. گویا ماموران بر اساس وظایف قانونی خود قصد جمع‌آوری بساط غیرقانونی پیرمرد را داشته و دست‌فروش شیروانی نیز از ترس از دست دادن وسایل و ممانعت از این اقدام٬ بر کاپوت خودرو سوار شده بود.

ماجرا آن جا جالب‌تر می‌شود که وی با نشستن روی کاپوت خودرو از ماموران شهرداری می‌خواهد وسایلش را جمع نکنند، ولی ماموران شهرداری بدون توجه به این حرکت٬ به مسیر خود ادامه داده و چند متری پیرمرد دست‌فروش را روی کاپوت خودرو در شهر می‌چرخانند.

انتشار این تصاویر در فضای مجازی٬ موجی از واکنش‌ها را در پی داشت تا آن‌جا که شهردار شیروان روز گذشته در نشست خبری از برخورد با عوامل این قصور خبر داد.

شهردار شیروان اظهار داشت: مطمئناً اتفاقی که در این رابطه رخ داده مورد تاسف همگان است و بررسی‌های لازم نیز در این زمینه انجام و در نهایت راننده سد معبر توبیخ شد.

با راننده خاطی برخورد می‌شود

شاهرخی در تشریح این اتفاق افزود: متاسفانه فردی بر خلاف قانون اقدام به سد معبر و دست فروشی در داخل خیابان اصلی شهر نموده بود که با وجود چندین بار تذکر ماموران سد معبر از جمع آوری بساط خود خودداری می‌کند و در نهایت ماموران شهرداری طبق قانون و در جهت پیشگیری از بروز حادثه و جلوگیری از تعرض به حقوق دیگر شهروندان و کسبه نسبت به جمع آوری بساط این فرد اقدام می‌کنند که این فرد متخلف در حالی که خودروی شهرداری در حرکت بوده در جهت جلوگیری از انتقال وسایل خود به انبار شهرداری، سوار کاپوت خودروی در حال حرکت می‌شود.

وی افدامه داد: راننده نیز در دو راهی این مسئله که چه کاری انجام دهد در اقدامی که به زعم ما غلط بوده به حرکت آهسته خود با این استدلال که توقفش در وسط خیابان می‌تواند حادثه ساز شود تا چندین متر ادامه و متخلف را چندین متر جلوتر تحویل پلیس می‌دهد که پلیس نیز با گرفتن تعهد وی را آزاد می‌کند.

شاهرخی تصریح کرد: متاسفانه یکی از مشکلات در حوزه شهری که با شکایت‌های زیادی از طرف شهروندان نیز روبروست، مسئله سد معبر است که گا‌ها منجر به بروز حوادث جبران ناپذیری نیز شده و شهرداری طبق قانون موظف به جمع آوری و رفع سد معبر است که در مواردی با مقاومت فرد متخلف روبرو می‌شود.

ضرب‌الاجل ۴۸ ساعته استاندار

در پی انتشار این فیلم، محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی به فرماندار شهرستان شیروان دستور داد ظرف ۴۸ ساعت با خاطیان برخورد جدی داشته باشد.

در نامه استاندار خراسان شمالی آمده است: مقتضی است ظرف ۴۸ ساعت آینده موضوع بررسی و نسبت به برخورد قانونی با ماموران متخلف، اقدام لازم به عمل آید و نسبت به دلجویی از شهروند محترم و تکریم ایشان اقدام گردد.

همچنین در این نامه به تامین نیازمندی‌های این شهروند محترم به عنوان یک تکلیف بر عهده مسولان آن شهرستان تاکید شده و خواستار توضیح شهردار شیروان ضمن توبیخ توسط فرماندار شهرستان تاکید شده و در ادامه آمده است: تمهیدات لازم را جهت از بین بردن این گونه اتفاقات به عمل آورده و جنابعالی با نظارت بیشتر بر امور شهرداری، گزارش اقدامات انجام گرفته را به شیوه مطلوبی به شهروندان اطلاع رسانی نمائید.

برچسب ها: اخبار ارومیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار