در گفت وگوی اختصاصی با تابناک مطرح شد
محمود باقری : ضمن احترامی که برای آقایان دارم هیچ کسی در آمدن آقای عزیزی نقش نداشت در جلساتی که خدمت رئیس سازمان رسیدم تاکید کردم که معاونان و مدیران باید به استان ما بیایند و اتفاقا از آقای عزیزی تشکر کردم که بعنوان اولین کسی بود که دعوت ما را پذیرفت.
کد خبر: ۷۴۸۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹ 25 May 2019
مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار تابناک در خصوص حاشیه‌های سفر مدیر کل پایگاه های میراث جهانی به دهدشت گفت: سفر آقای عزیزی به دعوت اداره کل و از قبل برنامه ریزی شده بود.
همزمان که دعوت کردیم تغییر مدیر پایگاه بافت هم مطرح بود بنابراین دو بار تغییر برنامه دادیم تا با هماهنگی و برنامه ریزی هم برای بازدید از بافت و هم معارفه مدیر جدید پایگاه حضور داشته باشد.

محمود باقری افزود: ضمن احترامی که برای آقایان دارم هیچ کسی در آمدن آقای عزیزی نقش نداشت در جلساتی که خدمت رئیس سازمان رسیدم تاکید کردم که معاونان و مدیران باید به استان ما بیایند و اتفاقا از آقای عزیزی تشکر کردم که بعنوان اولین کسی بود که دعوت ما را پذیرفت.

باقری گفت: آقای عزیزی هم برای تودیع و معارفه مدیران پایگاه و هم بحث ده میلیاردی که در بودجه استان پیش بینی شده حضور یافت تا از نزدیک ضمن بازدید با دقت بیشتری در توزیع این اعتبار نقش داشته باشد.


وی در خصوص ابهامات پیش آمده در ثبت جهانی بافت دهدشت گفت: ثبت جهانی بافت زمان نیاز دارد.

باقری ادامه داد: از سال ۹۱ قبل از اینکه من وارد اداره کل میراث شوم این بحث در استان ایجاد کردند پیشنهادی بود که اداره کل و برخی از مسیولان استانی به سازمان داده بودند. از همان زمان این بحث بوجود آمد تا الان هم مطرح است.

وی با بیان اینکه روند جهانی شدن هر اثری یک روند طولانی است و زمان زیادی لازم دارد که پرونده تکمیل شود گفت: بنابر این تا الان پرونده در حال پیگیری است بستگی به سازمان دارد که پرونده از نظر آنها تکمیل باشد و برای ثبت حهانی بفرستند.
 
واکنش مدیر کل میراث فرهنگی به حواشی سفر مقام کشوری / سفر عزیزی به دهدشت برنامه ریزی ادره کل بود

باقری افزود: آقای آتش افراز متخصص این قضیه هست در بحث ثبت کار  می کند بیشتر در جریان امور ثبت هست اما پروژه طولانی مدت است و حداقل ده سال زمان بر می باشد.

وی در پاسخ به اینکه آیا همایش  نوروزی شب بلادشاپور با موضوع ثبت جهانی بافت با هماهنگی میراث فرهنگی برگزار شده یا نه تصریح کرد: در بحث این جلسات که سالجاری در بلادشاپور برگزار شده و اعلام داشتند برای ثبت جهانی است در هیچ کدام نقشی نداشتیم و در جریان نبودیم.

 باقری گفت: علف های هرز محوطه بافت جمع آوری میشوند و در مکانی که هیچ گونه مشکلی ایجاد نشود سوزانده خواهند شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر چند نرخ بودن گلیم گفت:نرخ دستمزد گلیم یکسان نیست
برای بافت یک گلیم مواد اولیه مختلفی لازم است نوع بافت طرح و رنگ در قیمت تاثیر دارد
با این حال دو گلیم که از یک مواد اولیه و یک رنگ باشد نباید تفاوت قیمت فاحش باشد.

باقری در خصوص عملکرد خود در ساماندهی بافت دهدشت هم گفت :تملکی که این چند سال انجام شده نقش ما است که بتوانیم ساکنان بافت ملک داشته باشند. 
وی ادامه داد : سالانه ۱۰ تا ۱۲ پرونده تملک تشکیل می دهیم،در بحث اعتبارات ملی در همان حوزه هزینه می شود دو سالی می شود که اعتبارات به شکل خاصی توسط پایگاه هزینه می شود ما پیگیری می کنیم که این اعتبارات را به استان بدهند .
باقری در پایان گفت : بافت را هویت خود می دانیم و به عنوان آثار تاریخی مهم استان و فاخر کمک و حمایت می کنیم.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بویر احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
نماینده بویراحمد انقدر بدبخت شده که عدل هم زده رو دستش ای روزگار
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار