کد خبر: ۷۴۹۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵ 28 May 2019
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد از آتش سوزی در ارتفاعات منطقه حفاظت شده "خامی" شهرستان گچساران خبرداد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، «محسن جعفری نژاد بسطامی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: از ساعت 24 شب گذشته تاکنون بخشی از جنگلها و مراتع ارتفاعات کوه خامی طعمه حریق شده است.
وی اظهارکرد: از صبح امروز علاوه بر نیروهای محیط زیست، نیروهای مردمی و بسیج، منابع طبیعی، و برخی تشکلهای مردم نهاد محیط زیستی جهت مهار آتش به منطقه اعزام شدند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نیاز به بالگرد برای مهار آتش سوزی است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آتش سوزی در منطقه کوهستانی و سخت گذر است، فرماندار گچساران در حال انجام هماهنگی های لازم برای اعزام بالگرد به منطقه جهت کمک به اطفا حریق است.
جعفری نژاد بسطامی در خصوص علت آتش سوزی تصریح کرد: هنوز علت دقیق آتش سوزی مشخص نیست.
وی در رابطه با میزان خسارات وارده ادامه داد: هنوز میزان خسارات وارده مشخص نیست و پس از مهار آتش سوزی و بررسی، میزان خسارات مشخص می شود.
به گزارش ایسنا، کوه سه هزار و 172 متری خامی با 10 قله بالای سه هزار متر ارتفاع یکی از کوه های رشته کوه زاگرس می باشد که منطقه حفاظت شده و بین دو شهرستان گچساران و باشت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار