کد خبر: ۷۴۹۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳ 28 May 2019

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه بویر احمد، گفت؛ آماده باش 700 تیم بهداشتی و خانه بهداشت در کهگیلویه و بویراحمد برای اجرای بسیج ملی فشار خوندر نظر گرفته شده است.

 به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ابراهیم نعیمی افزود؛ طی اجرای این برنامه تمامی افراد بالای ۳۰ سال، بیماران نارسایی کلیوی و زنان باردار تحت پوشش برنامه قرار می گیرند.

وی تصرح کرد؛ کهگیلویه و بویراحمد دارای ۳۲۰  هزار نفر جمعیت بالای ۳۰ سال است و  وب سایت خود اظهاری فشارخون به نشانی (salamat.gov.ir) از جمله روش های شناسایی افراد مبتلا به فشار خون به شمار می رود در صورت شناسایی بیماران مبتلا به فشار خون ارجاع فوری و غیر فوری برای آنان تعیین و زیر پوشش برنامه های مراقبتی قرار خواهند گرفت.

 رئیس مرکز بهداشت استان ادامه داد؛ پیش بینی می شود طی اجرای بسیج ملی فشار خون در کهگیلویه و بویراحمد ، حداقل ۱۶۰ هزار نفر تحت غربالگری فشار خون قرار بگیرند و حدود ۳۵هزار مورد جدید فشار خون بالا طی این برنامه، در استان شناسایی شود

 نعیمی یادآور شد؛ بسیج ملی فشار خون از ۲۷ اردیبهشت ماه تا ۱۵ تیرماه جاری، همزمان با سراسر کشور در کهگیلویه و بویراحمد ، اجرا شده که مردم می توانند از ۱۷ خرداد ماه با مراجعه به نزدیک ترین مرکز یا پایگاه سلامت محل زندگی خود و یا بیمارستان ها و ایستگاههای ثابت و سیار استان، تحت غربالگری فشار خون قرار بگیرند.

وی در پایان خاطر نشان کرد؛ مهمترین نقش سازمان های مردم نهاد و امور خیریه ها افزایش مشارکت اجتماعی است و این مشارکت عامل پیشرفت و توسعه در جامعه بوده و جامعه امروزی ما بدون تکیه بر ظرفیت های سمن ها، نمی تواند در مسیر سالم سازی گام بردارد بنابراین مشارکت این دسته از حامیان مردم بسیار تاثیر گذار است در همه طرح ها از جمله این طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا،با توجه به ارتباطات موثری که دارا هستند.

به گزارش وب دا: این نشست با موضوع کنترل فشار خون بالا با حضور معاون بهداشتی، کارگروه مشارکت های اجتماعی، موسسه خیریه حمایت از بیماران سرطانی، موسسه حمایت از بیماری نا هنجاری کودک (موسسه محکم) امور بانوانو سایر گروه های مرتبط در سالن اجتماعت این معاونت برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار