کد خبر: ۷۴۹۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹ 29 May 2019
مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان باشت گفت: پیش بینی می شود بالغ بر 18 هزارتن گندم، جو و کلزا از اراضی شهرستان باشت امسال برداشت شود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، " جواد شمشیری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: از اوایل دهه دوم اردیبهشت ماه امسال خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز مصرف کشاورزان وکلزا در شهرستان باشت آغاز شده است.
وی بیان کرد: پیش بینی می شود بالغ بر 18 هزارتن گندم، جو و کلزا از اراضی شهرستان باشت امسال برداشت شود.
مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان باشت تصریح کرد: این میزان برداشت از 11 هزار هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان انجام می شود.
 
پیش بینی برداشت 12 هزارتن گندم در باشت

شمشیری عنوان کرد: از این میزان برداشت بالغ بر12 هزارتن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان، 2 هزارتن گندم بذری و 2 هزار و 500 تن جو و بیش از یک هزارتن کلزا است.
وی ادامه داد: نرخ تضمینی برای هر کیلو گرم گندم هفده هزار ریال وکلزا ۳۴ هزار و سیصد و نود وهشت ریال است.
مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان باشت خاطرنشان کرد: در راستای سیاست های حمایتی دولت از کشاورزان وابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی خرید تضمینی این دو محصول با مسوولیت شرکت غله وخدمات بازرگانی می باشد که در این راستا تنها مرکز خرید شهرستان که صلاحیت دارد مشغول به فعالیت  است.
شمشمیری بیان کرد: تولید گندم نسبت به سال گذشته شرایط بسیار خوبی داشته واز افزایش رشد میانگین سی درصد برخوردار است.
وی افزود: کشاورزان نسبت به حضور دلالان در بازار گندم آگاه باشند تا از خروج گندم تولیدی از شهرستان جلوگیری شود.
مدیر  اداره جهاد کشاورزی شهرستان باشت اضافه کرد: در این شهرستان 18 هزار و 500 هکتار اراضی زراعی دیم و آبی و 4 هزار هکتار باغات مرکبات و دیم وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار