بنابر سخنان دبیر ستاد انتخابات کشور دکتر احمدی از امروز تا روز پنج شنبه هفته پیش رو فرصت دارد تا در صورت قصد کاندیدا شدن ، از استانداری کهگیلویه و بویراحمد استعفا دهد . در غیر اینصورت از هفته آینده باید رسانه ها و افرادی که به شدت دنبال کوچ دادن استاندار به بهانه حضور در انتخابات بوده اند ، پروژه ای جدید را کلید بزنند!
کد خبر: ۷۵۰۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳ 31 May 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، از سال گذشته تاکنون برخی شایعات از قریب الوقوع بودن استعفای استاندار کهگیلویه و بویراحمد حکایت دارد ! البته انتشار این اخبار چندان سندیتی نداشت و بیشتر بر اساس برخی اهداف خاص و یا گمانه زنی ها تهیه و منتشر می شد . ضمن اینکه برخی منابع هم به صورت غیر رسمی از تعیین تکلیف استعفای استاندار برای نامزدی نمایندگی مجلس در حوزه انتخابیه زادگاهش ، پس از رایزنی های نوروزی با اقوام و سیاسیون زادگاهش ، خبر می دادند . نهایتا شواهد و قرائن تاکنون اینگونه عنوان می کند که علی محمد احمدی قصد نامزدی انتخابات را ندارد و احتمالا استعفایی با این دلیل نخواهد بود . هر چند برخی دیگر بر این عقیده هستند که با توجه به توانایی ها و مقبولیت علی محمد احمدی در میان دولتیان ، احتمالا وی یکی از گزینه های مطرح برای تصدی یکی از پست های مهم در یکی از وزارتخانه ها است و اگر احتمالا استاندار قصد ترک کهگیلویه و بویراحمد را داشته باشد استعفا به آن صورتی که در برخی رسانه های محلی عنوان می شود در کار نخواهد بود .
نکته جالب اینجا است که حتی نزدیکترین افراد به علی محمد احمدی از تصمیم نهایی استاندار در این خصوص اظهار بی اطلاعی می کنند و البته نوع حضور و برخوردهای وی در جلسات خصوصا همین جلسات اخیر ، چندان نشانه ای از قصد کناره گیری وی از استانداری کهگیلویه و بویراحمد ، ندارد اما از آنجائیکه از روحیات و اقدامات احمدی تاکنون دیده ایم و با توجه به اینکه احمدی استانداری منظم و پیگیر امور است ، باز هم اینگونه شواهد نمی تواند تعیین کننده تصمیم نهایی وی حتی برای فردا باشد ! چرا که وی معمولا نشان داده که به وقت و استفاده حداکثری از زمان اهمیت زیادی  می دهد. بنابر این هر احتمالی برای سرانجام ماجرای ماندن یا رفتن احمدی وجود دارد.
 
سخنان دبیر ستاد انتخابات کشور و وضعیت استاندار کهگیلویه و بویراحمد
 
سخنان دبیر ستاد انتخابات کشور و وضعیت استاندار کهگیلویه و بویراحمد
اما توجه به نکات یک مصاحبه از دبیر ستاد انتخابات کشور ، می تواند تعیین کننده هدف احمدی از جدایی از استانداری کهگیلویه و بویراحمد را مشخص کند و معلوم شود که احمدی می خواهد کاندید مجلس شود و یا در سر فکر رفتن به پایتخت را دارد. 
دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: داوطلبانی که مشمول ماده ۲۹ قانون انتخابات هستند هرچه زودتر استعفای خود را ارائه کنند زیرا باید بین زمان استعفا و ثبت‌نام آنها شش ماه گذشته باشد.
بنابر این گزارش ، سیداسماعیل موسوی، با اشاره به اینکه از ۱۰ تا ۱۶ خرداد مهلت استعفای داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: هر مقامی که مشمول ماده ۲۹ قانون انتخابات است و قصد حضور در انتخابات را دارد، باید در فاصله روزهای دهم تا شانزدهم خرداد استعفای خود را به مقام مافوق‌اش اعلام کرده و موافقت مافوق با تقاضای استعفا را نزد خود نگه دارد تا روز ثبت‌نام آن را به عنوان یکی از مدارک ثبت نام ارائه کند.
وی ادامه داد: افرادی که استعفای آنها پذیرفته شده‌اند به هیچ وجه نباید در مسئولیت خود باقی بمانند زیرا از سمت خود استعفا داده و استعفای آنها هم مورد پذیرش واقع شده است.
دبیر ستاد انتخابات همچنین بیان کرد: وزارت کشور پیش از این در بخشنامه‌ای به مدیران خود اعلام کرده بود که اگر قصد استعفا برای حضور در انتخابات دارند، استعفای خود را تا ۳۱ فروردین ارائه کنند.
موسوی خاطرنشان کرد: ۱۰ تا ۱۶ آذر برای زمان ثبت نام در انتخابات مجلس در نظر گرفته شده است. داوطلبان انتخابات باید شش ماه قبل از ثبت نام در انتخابات، از سمت خود استعفا داده باشند بنابراین کسی که در روز ۱۵ خرداد استعفا می‌دهد نمی‌تواند در روز ۱۰ آذر ثبت نام کند زیرا شش ماه از زمان استعفای او نگذشته است. بنابراین توصیه می‌شود که کسانی که قصد استعفا دارند، سریع‌تر اقدام کنند و آن را به روزهای آخر مهلت استعفا موکول نکنند.
ستاد انتخابات کشور پیش از این در اطلاعیه شماره یک اشخاصی که به واسطه مقام و شغل خود از داوطلب شدن محروم بوده و همچنین فهرست مشاغل همطراز با عناوین ماده ۲۹ قانون انتخابات را اعلام کرده است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد و بنابر سخنان دبیر ستاد انتخابات کشور دکتر احمدی از امروز تا روز پنج شنبه هفته پیش رو فرصت دارد تا در صورت قصد کاندیدا شدن ، از استانداری کهگیلویه و بویراحمد استعفا دهد . در غیر اینصورت از هفته آینده باید رسانه ها و افرادی که به شدت دنبال کوچ دادن استاندار به بهانه حضور در انتخابات بوده اند ، پروژه ای جدید را کلید بزنند!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار