چماق به دستان سیاسی اجازه دهند یک نیروی مجرب، خوش‌فکر، با سابقه مدیریت، توانمند، کارآزموده،مقتدر و آگاه به مسایل و مشکلات کهگیلویه سکان مدیریت کهگیلویه را در دست گیرد.
کد خبر: ۷۵۰۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱ 01 June 2019

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ،|طیبه‌سادات سعادتی‌نیک| خبرنگار خبرگزاری فارس طی یادداشتی آورده است : فرماندار مسؤول اداره یک شهرستان و بالاترین مقام مسؤول در سطح شهرستان محسوب می‌شود و وظیفه اجرای سیاست‌های عمومی کشور در ارتباط با وزارتخانه‌ها، موسسات، نهادها و سایر دستگاه‌هایی که به نحوی از بودجه دولت استفاده می‌کنند را برعهده دارد.

کهگیلویه در همه ادوار آبستن حوادث سیاسی بوده است و فرصت سوزی‌ها به این شهرستان اجازه حتی ورود به ریل توسعه نداده و امروز کهگیلویه با زد و بندهای سیاسی به جایگاه واقعی خود نرسیده است.

مدت قانونی سرپرستی سه تا 6 ماه است با این حال جعفر نیکبخت 11 ماه با حکم سرپرستی بود و با وجود روشن نبودن تکلیف خود نیز به صدور احکام سرپرستی در حوزه معاونت‌ها و نیز انتخاب مشاوران مبادرت کرد.

طبیعتا سرپرست نمی‌تواند برنامه‌ای دراز مدت برای شهرستان داشته باشد و به خاطر تعلل در انتصاب انگیزه کاری هم ندارد.

نیکبخت اگر چه شناخت کاملی از رسانه‌ها و نیز وضعیت پروژه‌های عمرانی نداشت اما از همراهی خبرنگاران در بازدیدها استقبال می‌کرد؛ طی 11 ماه از مدیریتش تنها یک بار نشست خبری برگزار کرد و وعده داده بود که این نشست‌ها مستمر خواهد بود اما هیچ گاه تکرار نشد.

نیکبخت اهل شعار نبود و نمی‌خواست وضعیت هیچ پروژه‌ای را بیش از واقعیت آن بیان کند در همان نشست خبری با صراحت و صداقت در تشریح وضعیت پروژه‌های عمرانی به پتروشیمی که رسید گفته بود «پتروشیمی که فعلا خاکبازی است» همان طور که اعتقادی به برنامه زمانبندی تعریف شده برای پروژه‌ها با توجه به شرایط اعتباری و پیشرفت لاک‌پشتی نداشت و می‌گفت «الله اعلم» که چه زمانی به بهره‌برداری برسد.

نیکبخت به این نتیجه رسیده بود کار در کهگیلویه سخت است او حتی به سرمایه گذاری شخصی در حوزه صنایع تبدیلی شهرستان هم می اندیشید اما با گذشت زمان و پی بردن به شرایط خاص شهرستان از تصمیمش منصرف شد.

از آنجایی که بعد از رفتن ها نقدها ضرورتی ندارد به چگونگی مدیریت 11 ماهه نیکبخت اشاره و تحلیلی نمی‌کنم همین که خود او با تدبیر و تصمیم منطقی استعفا داد را به فال نیک می‌گیرم و به خاطر اتخاذ چنین تصمیمی به او تبریک می‌گویم.

امروز کهگیلویه غوطه‌ور در بحران‌ها(اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و.) و در شرایطی است که همه باید با همدلی و اتحاد تاول‌های چندین ساله را التیام بخشند.

شهرستانی که چهار بخش با بیش از 360 روستا را پوشش می‌دهد و بار توسعه‌نیافتگی در بخش‌ها به خصوص دیشموک چنان عمیق است که سال‌ها برای جبران کاستی‌ها زمان لازم است.

کاش دلسوزی پیدا شود که برای نجات کهگیلویه تدبیری بیندیشد و چماق به دستان سیاسی اجازه دهند یک نیروی مجرب، خوش‌فکر، با سابقه مدیریت، توانمند، کارآزموده،مقتدر و آگاه به مسایل و مشکلات کهگیلویه سکان مدیریت این شهرستان را در دست گیرد.

انتظار می‌رود در انتخاب گزینه مناسب برای فرمانداری کهگیلویه به احترام جمعیت 130 هزار نفری از انتصاب‌ سفارشی پرهیز شود، فرمانداری انتخاب شود که درک عمیق از شرایط شهرستان داشته باشد و بتواند برای زخم‌های کهنه این دیار مرهم باشد.

با توجه به اینکه سال برگزاری انتخابات مجلس است فرماندار باید هر چه زوتر انتخاب شود تا بتواند به جایگاه خود بیشتر توجه داشته باشد.

وزارت کشور به فکر مصالح شهرستان باشد و نماینده دولت طوری انتخاب شود که زمینه را برای برگزاری انتخابات باشکوه فراهم کند و طرفداری از نماینده یا کاندیدای احتمالی خاص نداشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار