مدیرعامل ستاد دیه استان یزد گفت: مردم شهرستان های مهریز، میبد و بخش زارچ شهرستان یزد ۲ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرائم مالی غیر عمد کمک کردند .
کد خبر: ۷۵۰۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵ 01 June 2019

اسلام افشون افزود: این کمک ها در جریان برگزاری سه جشن گلریزان که در ۲۴ ساعت گذشته با حضور مردم، مسئولان و خیران این مناطق برگزار شد جمع آوری شد.

وی ادامه داد: هم اکنون ۲۲۰ زندانی جرائم غیرعمد با ۴۶۰ میلیارد ریال بدهی منتظر نگاه مهربانی افراد خیر برای آزادی هستند.

این مسئول اظهار داشت: از این تعداد ۱۱۵ نفر با جرائم مالی، ۹۳ تن به دلیل مهریه و نفقه و بقیه به دلیل تصادف عمر خود را در پشت میله های زندان می گذرانند.
افشون بیان کرد: از مجموع این افراد پنج نفر زن هستند که جرم آنها بدهی مالی است و با همکاری خیران برای آزادی تمامی این مددجویان باید اقدام کرد.
این مسئول خاطر نشان کرد: در سال ۱۳۹۷ با همکاری خیران و پیگیری ستاد دیه و مردم نوعدوست استان ۱۸۲ زندانی غیرعمد با تامین ۵۷ میلیارد ریال بدهی از زندان آزاد شدند.
افشون با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی و طلاع رسانی در این ارتباط، همکاری مردم برای جلب مشارکت های مردمی در جشن های گلریزان در ماه رمضان را خواستار شد.

جرم غیرعمدی، فعل یا ترک فعلی است که وقوع آن بدون اراده فاعل رخ داده، اما به هر حال قانون را نقض کرده، پس عنصر مادی تشکیل دهنده جرم غیرعمدی، تقصیر مرتکب است.
استان یزد یا یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت افزون بر چهار هزار نفر زندانی دارد که جرم اغلب این افراد که در چهار زندنی نگهداری می شود، مواد مخدر است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار