با توجه به روحیه غیرسیاسی بودن فرماندار و عدم دخالت های بیجا در موضوعات سیاسی ، چندان تنشی در این شهرستان برای حضور وی وجود نداشت و البته خود وی هم تمام تلاش خود را معطوف هماهنگی با نماینده و استاندار و مدیران کل برای رونق به تکمیل پروژه ها ، کرد.
کد خبر: ۷۵۰۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۱ 01 June 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سیاسی ، ماجرای انتخاب فرماندار کهگیلویه از همان ابتدا با حرف و حدیث آغاز شد چرا که در پی ناهماهنگی سیاسیون کهگیلویه و عدم توافق بر روی گزینه ها ، نهایتا استاندار صلاح را بر این دید که گزینه ای از منطقه بویراحمد را که البته در لیست بلند بالای نامزدهای این پست ، چندان به چشم نمی خورد را معرفی کند تا به قولی هم وضعیت فرمانداری کهگیلویه را از بلاتکلیفی برهاند و هم با انتخاب یک گزینه بویراحمدی برای کهگیلویه ، عملا تلاشی در جهت رنگ باختن مسائل قومی ، قبیله ای در استان به شدت قبیله گرا نموده باشد!
با توجه به روحیه غیرسیاسی بودن دکتر نیکبخت و عدم دخالت های بیجا در موضوعات سیاسی ، چندان تنشی در این شهرستان برای حضور وی وجود نداشت و البته خود نیکبخت هم تمام تلاش خود را معطوف هماهنگی با نماینده و استاندار و مدیران کل برای رونق به تکمیل پروژه ها ، کرد.
 
فرماندار بلاتکلیف!
 
اما نکته ای که در این مدت حدود یک سال باعث دلسردی فرماندار غیرسیاسی کهگیلویه شد ، عدم صدور حکم فرمانداری وی و ادامه کار با همان حکم سرپرستی بود! چیزی که باعث بی انگیزگی فرماندار شد تا نهایتا نیکبخت غیر سیاسی با روحیات خونسردی مختص مناطق سردسیر در گرمای گرمسیر ، از بلاتکلیفی خود ، به ستوه آید و لب به اعتراض بگشاید!
آنگونه که شواهد نشان می دهد ، هم مجموعه استانداری از وجود وی در کهگیلویه رضایت داشته اند و هم نماینده کهگیلویه اما هر عاملی وجود داشته است ، تاکنون از وزارت کشور حکم فرمانداری وی تایید نشده است!
طی چند روز گذشته سایت های خبری کهگیلویه و بویراحمد مملو از خبرهایی بود که از استعفای نیکبخت حکایت داشت و البته در اقدامی که نشان از عدم تجربه سیاسی وی بود ، با یکی از سایت های محلی استان مصاحبه و ضمن تایید استعفای خود گفته بود که استاندار آن را تایید کرده است! نکته جالب اینجا است که خود نیکبخت از پذیرش استعفای خود خبر داده بود اما تابناک کهگیلویه و بویراحمد در خبری از عدم پذیرش استعفای وی خبر داده بود! (استعفای فرماندار کهگیلویه رد شد ) حال در مصاحبه ای دیگر که امروز در برخی سایت های خبری محلی استان منتشر شد ، خود نیکبخت از عدم پذیرش استعفایش توسط استاندار خبر داد و گفت با قدرت کار خود را ادامه می دهد!
جعفرنیکبخت امروز در گفت‌وگویی اظهار داشت؛ طی دو روز اخیر برداشت‌های فراوانی با تفاسیر مختلف از استعفای اینجانب در فضای مجازی و سایت‌های خبری محلی منتشر شده است که بسیاری از تیترها و برداشت‌های القا شده به مردم با واقعیات فاصله دارد.(لازم به توضیح است دکتر نیکبخت خود با یکی از سایت های محلی مصاحبه داده بود و گفته بود اسعفا داده است و استاندار هم موافقت نموده است!)
 
فرماندار بلاتکلیف!
 
در ادامه این مصاحبه ، سرپرست فرمانداری کهگیلویه اظهارکرد؛ متاسفانه برخی از فعالین رسانه با سوء برداشت‌های رسانه‌ای، سهو یا عمداً اقدام به انتشار اینگونه مطالب نمودند که در اینجا لازم می دانم به اطلاع همه‌ی مردم شریف شهرستان کهگیلویه برسانم که استعفای اینجانب صرفاً به خاطر پاره‌ای از مشکلات شخصی بوده که طرح آنها برای عموم لازم نیست و بخشی از حریم خصوصی محسوب می‌گردد.(این در حالی است که وی در مصاحبه ای دلیل استعفای خود را صادرنشدن حکم فرمانداری خود عنوان و اظهارداشت: متاسفانه حوزه سیاسی و امنیتی استانداری و نزدیکان ایشان علاقه ای به صادر شدن این حکم نداشتند.)
این در حالی است که در مصاحبه امروز از قول نیکبخت آمده است؛ پس از تقدیم استعفا، مجموعه‌ی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با این استعفا موافقت نکرده‌اند!
وی ضمن تشکر از مجموعه استانداری تصریح کرد؛ هم استاندار محترم و هم معاون محترم سیاسی امنیتی ایشان در صدد برطرف نمودن برخی از مشکلات بوده و هستند و همچنان پیگیر حکم فرمانداری می‌باشند.
نیکبخت گفت: با توکل به خدا و دعای خیر مردم همچنان به ادامه‌ی خدمت به مردم شریف شهرستان کهگیلویه خواهیم پرداخت.
اما در مصاحبه روز گذشته دکتر نیکبخت نکات دیگری هم وجود داشت که نشان از بی تجربگی وی در مواجهه با رسانه ها است و به نوعی خراب کردن پل های پشت سر خود است!
ادامه مصاحبه :سرپرست فرمانداری کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سوال که واقعا استاندار در رد حکم فرماندار شدن شما نقش تاثیر گذاری داشت یا خیر؟ هم یادآورشد: اطلاع چندانی ندارم اما یقین دارم نزدیکان استاندار علاقه ای برای صدور این حکم نداشتند.
نیکبخت در پاسخ به این سوال که آیا سردار هاشمی نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی علاقه ای به ماندن شما در این مسوولیت داشتند یا خیر؟ هم ادامه داد:ایشان قبلا می گفت که دوست ندارم از این حوزه بروید اما الان نمی دانم چون اطلاعی از دیدگاه ایشان ندارم.
سوال جواب بالا چیزی است که خود دکتر نیکبخت طرف گفتگوی آن است حالا چطور دیروز اطرافیان استاندار در پی کنار گذاشتن وی بوده اند و امروز همه به دنبال حل مشکل ؟
به هر جهت شاید یکی از دلایل عدم تایید نشدن دکتر نیکبخت را می توان در همین دو مصاحبه ضد و نقیض دیروز و امروز وی جستجو کرد که مسئولین وزارت کشور را به این باور رسانده است که عدم کار اجرایی سیاسی نیکبخت مهمترین مشکل و سد راه وی در تایید حکم فرمانداریش است.
و شاید نه ! حتما مهمترین دلیل بلاتکلیفی وضعیت نیکبخت همین بلاتکلیفی وی با خودش است!
 
بیشتر بخوانید
 
 
لازم به توضیح است آنچه که تاکنون از فضای عمومی کهگیلویه برگرفته می شود رضایت خوب مردم از وی و به نوعی پذیرش نیکبخت از طرف سیاسیون است اما همین ضد و نقیض گویی های اخیرش نشان از بی تجربگی محض سیاسی است که لزوم ارتباط گرفتن وی با مشاورین خوشفکر در حوزه عمل سیاسی بسیار ضروری است. ضمن اینکه ارتباط مدیریت شده با نخبگان سیاسی کهگیلویه خصوصا در طیف اصلاح طلبان بی اثر در موفقیتش نخواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار