این روزها این موضوع حول تعیین مدیرعامل شهرک های صنعتی هم در حال تکرار شدن است ،آقای استاندار چهار گزینه را برای این جایگاه (محمد رحیمی ،علی قسمتی ،بیگ محمدی وبرخی هم از اقبال اسماعیلی نام برده اند) معرفی کرده ،در حالیکه به انتخاب ایشان این چهار نفر معرفی شده اند ،اما تاثیر گذاری برخی عوامل بیرونی را دلیل عدم اجماع بر سر گزینه ها عنوان کرده اند.
کد خبر: ۷۵۰۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷ 02 June 2019

تابناک ایلام::ده روزی می شود که مدیرعامل شهرکهای صنعتی استان ایلام ،با انتشار تصویرنوشته ای وداع گونه در فضای مجازی ،رفتن از این جایگاه واستعفا از مدیرعاملی این شرکت را القاء نمودند . بدنبال انتشار این پیام خداحافظی "مرتضی دارایی ،تحلیلها وگمانه زنی های متعددی در خصوص چرایی رفتن دارایی از شهرک های صنعتی در سطح فضای مجازی ورسانه ای استان صورت گرفت.

برخی آن را در راستای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی قلمداد کرده وعده ای نیز ازتقاء وی و حضور در مسند مدیرعاملی استانی به مراتب بزرگتر وتوسعه یافته تر از ایلام را پیش کشیدند . این رسانه نیز به سبک وشیوه متداول خود ،پس از گفتگو با مدیرعامل شرکت ،از زاویه دیگری به این خداحافظی پرداخت (اینجا بخوانید)

یک روز پس از این ماجرا ،استاندار ایلام در جلسه شورای اداری ودر واکنش به استعفای مدیرعامل شهرک های صنعتی گفت :مدیرعامل شهرک های صنعتی کماکان به ماموریت خود ادامه می دهد .این اظهار نظر استاندار ایلام در حالی صورت گرفت که وی سه گزینه مورد نظر خود را جهت بررسی به مرکز معرفی کرده بود.

همانطور که بارها گفته ایم ،استاندار بعنوان نماینده عالی دولت حق دارد همکاران خود را براساس مولفه های مورد نظر انتخاب کند ،همانگونه که موفقیت مدیران دستگاههای اجرایی وکسب رتبه های اعلامی درفضای مجازی به نام ایشان ثبت می شود ، موازی با آن مسولیت مدیران دستگاههای ناکارآمد هم متوجه شخص ایشان است .

اما براساس یک مدل تعریف شده در نظام سیاسی واجرایی کشور ،استاندار در حوزه انتصابات تنها نیست و بایستی نظر سایر ارکان قدرت نظیر نمایندگان نیز در انتصاب مدیران لحاظ شود ،اما این استاندار است که می تواند در مقابل تحمیل یک مدیر به وی مقاومت نماید.

درکنار همه موارد مطروحه ،با وجود تقسیم کارهای صورت گرفته  ،متاسفانه اختلاف نظر بین ایشان و نمایندگان ،خاصه نماینده اصلاح طلب وهمراه دولت ،به رغم تقسیم کارها ووظایف سازمانی ،برتمامی انتصابات استان سایه افکنده است . به روشنی باید عرض کنیم که باوجود اینکه این دو به ظاهر در کنار هم ،با هم بودن وهمراه بودن رابه نمایش می گذارند ،اما در عمل تلاش هردو بر تضعیف و خنثی نمودن همدیگر معطوف شده است.

روشن تر اینکه هم قاسم سلیمانی دشتکی و هم جلال میرزایی به هم بی اعتماد هستند ،این بی اعتمادی حتی از اختلاف نظر هم فراتر رفته وبه یک جدل جدی تبدیل شده است .اخیرا نیز مدل  رفتار آنان در انتصابات به گونه ای ترسیم شده که هردو در تلاش برای حذف گزینه های منتسب به هم گام برمی دارند .

استاندار در تاکتیکی عجیب ،با علم به عدم تایید ویا برخورداری برخی گزینه ها از حداقل شرایط ،آنها را به مقام مافوق  معرفی و صدور حکم آنان را به تایید نماینده مشروط کرده و از سویی نیز میرزایی با عدم انطباق وی با شرایط موجود و از سوی دیگر به دلیل بی اعتمادی به گزینه های استاندار ساز عدم همراهی را کوک می کند .برآیند این توپ انداختن در زمین نماینده هم بلند شدن فریاد عدم همراهی نماینده با گزینه مورد نظر وشکل گیری گلایه های قومی وسیاسی است .

دقیقا در چند مورد انتصابات صورت گرفته در ماههای اخیر شاهد بروز این اختلاف دیدگاهها وتلاش برای بر زمین خوردن رقیب بوده ایم ،غافل از اینکه این منافع استان است که بدلیل این جدل های بی حاصل تخریب می شوند ،جرا که هم استاندار وهم نماینده برای ثانیه ثانیه حضورشان دراین جایگاه از منابع ومنافع مردم استان هزینه می کنند . 

این را هم نبایستی فراموش کنیم که آقای قاسم سلیمانی دشتکی استاندار محترم ایلام همیشه از جایگاه برتر به این مقوله برتر نگریسته وخود را تمام کننده وتعیین کننده در انتصابات می دانند ،کما اینکه بخش اعظمی از حاشیه های ماههای اخیر بر محور همین موضوع شکل گرفته وحتی به گفتگوی تلویزیونی هم کشیده شده است که در انتصاب مدیران فقط استاندار نقش آفرینی می کنند.

این روزها این موضوع حول تعیین مدیرعامل شهرک های صنعتی هم در حال تکرار شدن است ،آقای استاندار چهار گزینه را برای این جایگاه (محمد رحیمی ،علی قسمتی ،بیگ محمدی وبرخی هم از اقبال اسماعیلی نام برده اند) معرفی کرده ،در حالیکه به انتخاب ایشان این چهار نفر معرفی شده اند ،اما تاثیر گذاری برخی عوامل بیرونی را دلیل عدم اجماع بر سر گزینه ها عنوان کرده اند.

استاندار ایلام بعنوان نماینده عالی بهتر از هر کسی میدانند که تداوم این جدل ها نه تنها منافع استان را به محاق خواهد برد ،بلکه به هراندازه که این اختلافات به انتخاب مدیری ناکارامد منجر شود ،به همان اندازه نمودار ناکارآمد جلوه دادن دولت را بالاتر خواهد برد ،همان هدفی که بسیاری در کشور آن را دنبال می کنند.

بهتر است به جای تلاش برای برتری جویی و کشانیدن نماینده به گوشه رینگ ،تلاش خود را بر همگرایی وهم افرایی با سایر ارکان قدرت خاصه نماینده همراه دولت معطوف دارند که این به صلاح خواهد بود .قرار نیست هرکسی از در برسد برای انتصای مدیران خط مشی تعیین کند .

جناب آقای استاندار ،ایلام یعنی محموعه ای از اقوام وقبایل ،سنگ بنای سیاسی واجرایی استان هم بر بستر رقابتهای قومی وقبیله ای گذاشته شده است ،بنا نیست چون یک روزی  فلان چهره سیاسی ورسانه ای از فلان چهره سیاسی دیگر سیلی خورده است ،بنابراین تمامی منافع استان وانتصابات قربانی کینه توزی های شخص سیلی خورده شود !چون به حلقه شما نزدیک تر است !

انتظار می رود در اتخاذ تصمیمات برای انتصاب مدیران به افراد حاشیه دار اجازه عرض اندام ندهید ،چه بسا آتش انتقام جویی وستیزه گرانه چنین افرادی زمینه ساز بروز اتقاقات دهشتناکی برای استان شود ،در آستانه انتخابات مجلس قرار داریم ،شما هم مجری انتخابات هستید ،خدایی نخواسته به گونه ای رفتار نشود که بی طرفی مجری انتخابات مورد سوال قرار گرفته و از چیدمان مدیران به نفع یک جریان انتخاباتی ویا ایل وتبار خاصی استنباط شود که اصلا خیر وصلاح شما در آن نیست!

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یک شهروند
|
France
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
اخه یه جایی هم باید برای این پسر خاله وان پسر عمه وپسر دایی پیدا بشه والا مادر بزرگ حلالشون نمیکنه از بس افراد نالایق یک شبه ره صد صد ساله طی نمودند که اقبال خان نه اولشه ونه آخرین ان ها شهرک صنعتی هم ۹۰ در صدش تعطیله و جای دنجی است برای....مدیریت خودکفایی اینهم برای ایشان مبارکشان باشه ولی گفته باشم جایی برای بقیه فامیل هم به استاندار محترم بگید پیدا کنند والی بقیه فامیل گله مند میشوند از ما گفتن بود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار