رییس‌ کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: باید مراکز مراقبت خروج زندانیان، برنامه لازم به منظور تقویت توان خود با حمایت دستگاه قضایی و سایر دستگاه‌های ذیربط تهیه و ارائه کنند.
کد خبر: ۷۵۱۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۲ 03 June 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی علی‌اکبر گروسی  اظهار داشت: در میان مجرمان، سه گروه دارای حساسیت بیشتر، عبارت‌ از مجرمان حرفه ای، امنیتی و سابقه دار هستند که لازم است نسبت به آنها در جهت کاهش جرایم توجه ویژه‌ای شود.

وی افزود: افراد دارای سابقه جرایم مذکور، با توجه به تجارب منفی که در طول مدت شده‌اند به راه خلاف کشیده شده و برای جامعه خطرناک‌تر‌ هستند و لازم است با هماهنگی و همکاری واحد دستگاه‌های متولی، برای کنترل آنها تصمیمات قاطعی اتخاذ شود.

رییس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: برای کنترل این گروه از مجرمین، نیاز است پرونده شخصیت و هویت به آنها تشکیل و در بانک اطلاعاتی دستگاه‌های نظارتی و قضائی ثبت شود.

وی افزود: اداره‌کل زندانها بیشترین سروکار را با مجرمین دارد و بدین‌ ترتیب نقش این اداره‌کل بسیار پررنگ و مهم است و باید مراکز مراقبت خروج زندانیان، برنامه لازم برای تقویت توان خود با حمایت دستگاه قضایی و سایر دستگاه‌های ذیربط تهیه و ارائه کنند و نیز اقدامات لازم و موثر را پس از آزادی زندانیان جهت کنترل و پیشگیری از ارتکاب جرم مجدد آنان به عمل‌ آورند.

گروسی خاطرنشان کرد: تشکیل بانک اطلاعات مربوط به این مجرمان ضمن امکان جلوگیری از وقوع مجدد جرم، در نحوه صدور آرای مجازات توسط دادگاه نیز مؤثر خواهد بود و در همین زمینه، دادستان مرکز استان پیشنهاد تشکیل بانک اطلاعاتی جامع در خصوص مجرمین یاد شده را ارائه داده‌اند که امید است با بررسی کارشناسان تمام دستگاه‌های ذیربط نسبت به راه‌اندازی آن اقدام شود.

وی در پایان گفت: مجرمان خطرناک با تمام اوصاف مذکور، عضوی از جامعه هستند که لازم است برای بازپروری آنها اقدامات مؤثری صورت پذیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار