معاون آموزشی و ترویج سازمان تحقیقات کشوردر یاسوج:
مویدی با بیان اینکه هدف از تاسیس این هنرستانها تربیت دانش آموزان کار بلد برای استفاده مناسب از زمین ،آب وخاک برای بهره وری بهتر است گفت: هنرستان کشاورزی باید در مکانی باشد که دانش آموزان در مزرعه فعالیت عملی برای مهارت آموزی داشته باشند.
کد خبر: ۷۵۱۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۹ 04 June 2019
جلسه بررسی فضای  آموزشی  و اداری هنرستان کشاورزی حضرت آیت الله ملک حسینی با حضور  دکتر مویدی معاون آموزشی  و دکتر محمودی معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت سازمان تحقیقات کشور،  دکتر رضایی معاون  آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان،  حسن زاده مدیر آموزش و پرورش  شهرستان  بویراحمد . دکتر کشاورز رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان  ، معاونین سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیر هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی در دفتر این هنرستان  تشکیل  شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، معاون آموزشی و ترویج سازمان تحقیقات کشور در این جلسه  گفت: کهگیلویه و بویراحمد  در بخش کشاورزی پتانسیل بسیار خوبی دارد که لازم است جهت تربیت  نیروی انسانی در این بخش  فعالیت این هنرستان  در رشته های مرتبط با  بخش کشاورزی  تقویت شود.
مویدی با بیان اینکه هدف از تاسیس این هنرستانها  تربیت دانش آموزان  کار بلد برای استفاده مناسب از زمین ،آب  وخاک برای بهره وری بهتر است گفت:   هنرستان  کشاورزی  باید در مکانی  باشد که  دانش آموزان  در مزرعه فعالیت عملی برای مهارت آموزی  داشته باشند.
 وی هدف از سفر خود را بررسی راهکارهای مختلف جهت حل مشکل این هنرستان  دانست وگفت: همت و تلاش ما این است هنرستانهای کشاورزی در سطح کشور  تقویت شوند.

تفاهم نامه های همکاری در بخش کشاورزی بین آموزش و پرورش وجهاد کشاورزی متناسب با نیازهای روز تغییر می کند.
معاون آموزشی و ترویج سازمان تحقیقات کشور در ادامه گفت: اخیرا نامه ای جناب آقای بطحایی وزیر آموزش و پرورش به آقای حجتی وزیر جهاد کشاورزی ارسال کرده اند که تفاهم نامه های همکاری که در بخش کشاورزی  بین این دو وزارتخانه وجود دارد با همکاری همدیگر متناسب با نیازهای روز بروز رسانی شوند که این نامه به  دفتر  اینجانب فرستاده  شده و کارگروهی برای بررسی تفاهم نامه ها با آموزش  و پرورش جهت بروز رسانی تفاهم نامه ها در راستای تربیت نیروی انسانی  در بخش  کشاورزی تشکیل شده است.
پایان خرداد آخرین مهلت مرکز تحقیقات کشاورزی جهت تامین فضای آموزشی هنرستان کشاورزی 
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد  نیز در این  جلسه با اشاره به اینکه برای تاسیس این هنرستان کارهای کارشناسی  انجام گرفته است گفت: با توجه به ظرفیت استان در بخش کشاورزی و همکاری مرکز تحقیقات این هنرستان در سال تحصیلی ۹۷-۹۶در دو رشته کشت گیاهان دارویی و پرورش ماهیان سردابی آغاز به کار کرد که هم اکنون در پایه دهم  و یازدهم در این دو رشته قریب به ۱۰۰ نفر دانش آموز مشغول  تحصیل  هستند  .
ایوب  رضایی گفت: با توجه به پایان یافتن امتحانات پایه نهم متوسطه  و توزیع فرمهای هدایت تحصیلی دانش آموزان، مرکز تحقیقات کشاورزی حداکثر تا پایان خرداد فرصت دارد فضای فیزیکی جهت تحصیل دانش آموزان پایه دهم در این هنرستان فراهم نماید.
وی گفت:  در صورت عدم تامین فضا این هنرستان که هم یک فرصت برای بخش کشاورزی استان هست و هم با نام مبارک حضرت آیت الله ملک حسینی که از شخصیتهای  برجسته  استان و کشور مزین است عملا تعطیل خواهد شد که زیبنده  استان نیست.
هنرستان  کشاورزی با کمبود تجهیزات و امکانات آموزشی  و کارگاهی  مواجه هست
 مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد  نیز گفت: جلسات مختلفی در سال جاری  برای حل مشکل فضای   فیزیکی  هنرستان کشاورزی  انجام گرفت  که متاسفانه هیچ گونه نتیجه ای نداشته است.
علی حسن زاده ضمن تاکید براینکه اداره مدرسه  در محیط  اداری کاری سخت و آبستن  هر حادثه  تلخی است اطهار امیدواری  کرد: با سفر معاونین سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی کشور فضای  این هنرستان مستقل شود تا دانش آموزان  با فراغت  بال به تحصبل ادامه  دهند
وی گفت با توجه به مهارتی  بودن این رشته ها  این هنرستان  با کمبود تجهیزات و امکانات آموزشی  و کارگاهی  مواجه هست که لازم  است  تجهیزات  لازم در اختیار این هنرستان قرار گیرد.
فضای هنرستان کشاورزی باید مستقل شود
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد در بیان گزارشی از فعالیتهای هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی  گفت : این هنرستان  طبق  تفاهم نامه  با آموزش  و پرورش  با هدف تربیت نیروی انسانی برای توسعه در بخش کشاورزی   تاسیس شد که در دو رشته  مورد نیاز  که ظرفیت های خوبی  در استان  در حال فعالیت است.
 کاووس کشاورز گفت : انتطار می رود سازمان جهاد کشاورزی  استان  فصایی  به نظام  مهندسی کشاورزی  اختصاص  دهد تا این فضا  به شکل مستقل  در اختیار هنرستان کشاورزی  قرار بگیرد.
سازمان جهاد کشاورزی به عنوان متولی هیچگونه عزم  واراده ای بر حل مشکل فضای آموزشی هنرستان کشاورزی ندارد.
مدیر هنرستان  کشاورزی نیز گفت. علی رغم  جلسات متعددی  که با حضور  مسولان استانی و شهرستانی  جهت رفع مشکلات فضای آموزشی  این هنرستان انجام گرفت سازمان جهاد کشاورزی استان  به عنوان متولی  هیچگونه عزم  واراده ای بر حل مشکل ندارد.
سید ولی موسوی با بیان اینکه فضای  آموزشی و اداری با هم  همخوانی ندارند گفت. انتطار می رود  با توجه به اهمیت  آموزش و تحصیل دانش آموزان  که اکثر از مناطق روستایی  استان هستند  سازمان جهاد کشاورزی  در این زمینه همکاری لازم را  داشته باشد
وی گفت انسانها بیشترین تاثیر را از محیط  می پذیرند  که لازم است فضای  این هنرستان از شادابی و نشاط خاصی برخوردار باشد تا دانش آموزان با آرامش  بهتری به تحصیل ادامه  دهند
فرامرز روزبهی معاون آموزشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان نیز گفت تاسیس  این هنرستان  در شورای تحقیقات استان به تصویب رسید و لازم  است جهت توسعه آن  فضای  فعلی به شکل مستقل در اختیار هنرستان قرار گیرد.
معاون پشتیبانی  سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه گفت: اعتقاد راسخ به فعالیت هنرستان کشاورزی حضرت آیت الله ملک حسینی داریم و در این زمینه تلاش می کنیم مشکل فضای آموزشی آن حل شود که  برای حل آن مرکز تحقیقات باید همکاری نماید.
گفتنی است: در سال تحصیلی 98-97 تا کنون دهها جلسه برای حل مشکل فضای آموزشی هنرستان کشاورزی حضرت آیت الله ملک حسینی  انجام گرفته که هر بار مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان قول مساعد برای حل آن داشته اند ولی علی رغم همه وعده ها  هنوز عملی نشده است و درصورت عدم تامین تامین فضا تا پایان خردا این هنرستان فضا برای ثبت نام دانش آموزان پایه دهم متوسطه نخواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار