جهان زابلی مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت تعاونی چویل دنا افشا کرد/
قریب ۷۵ درصد جمعیت شهری سی سخت، ماهانه مبالغی معادل یارانه دریافتی خود جریمه می شوند!!.
کد خبر: ۷۵۱۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۶ 06 June 2019

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویر احمد، جهان زابلی مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت تعاونی بزرگ آب معدنی چویل سی سخت طی یادداشتی آورده است: قریب ۷۵ درصد جمعیت شهری سی سخت، ماهانه مبالغی معادل یارانه دریافتی خود جریمه می شوند!!.

۷۵ درصد جمعیت شهری سی سخت ماهانه به اندازه یارانه دریافتی خود جریمه می شوند/آیا فریاد رسی هست؟



در پی مشارکت شهروندان کمتر برخوردار سی سخت در تشکیل یک تعاونی عمومی در قالب احداث یک کارخانه مدرن آب معدنی در راستای تجمیع سرمایه های اندک جهت بهره برداری حداکثری، انتفاع عمومی و عدالت اجتماعی، اکنون بدلیل بروز پاره ای مشکلات متحمل پرداخت جرایم ماهیانه ای سنگین شده اند و این در حالی است که اغلب این افراد از این وقایع اطلاعی ندارند.

این فعالیت اجتماعی در حالی شکل گرفت که تعاونی مزبور برای ورود ماشین آلات خارجی مجبور به اخذ وام ارزی شده و به دلایلی از جمله تحریم های خارجی متحمل پرداخت سود دوران مشارکت آن هم در زمانی که ورود ماشین آلات حدود ۲ سال به طول انجامیده، گشته است.

مع‌الوصف کارخانه مزبور راه اندازی و وارد فاز تولید گشته ولی به دلیل عدم اختصاص تسهیلات سرمایه در گردش مورد نیاز واحد تعطیل و به مدت ۵ سال راکد مانده است.

این واحد یکی از ۱۰ واحد راکد  سیاست گذاری شده استانداری جهت راه اندازی در سال ۹۷ بود که عملا انجام نشد.

حال با ورود جوانان دغدغه مند سی‌سختی و در قالب فعالیتی اجتماعی، خط تولید اورهال و رفع نقص گردیده، تولید آزمایشی انجام گرفته و در مراحل اخذ مجوز ورود به بازار است که این اقدامات تاکنون ۵ ماه است هنوز به سرانجام نهایی نرسیده است.

بانک عامل تقاضای ارزیابی مجدد و استمهال مطالبات را پاسخگو نیست، برخی متولیان اداری مصوبات کارگروه های تخصصی و قضایی با عناوین رفع موانع تولید، اقتصاد مقاومتی و رونق تولید را بهایی نداده و پاسخگو نیستند. تا در مجموع این تشکل اجتماعی ماهیانه مبالغی حدود ۲۰۰ میلیون تومان جرایم انباشته داشته باشد.

حال سؤال این است: آیا فریادرسی خواهیم داشت؟.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
آخه گناه این مردم چیه که اینقد باید جرایم پرداخت کنن
این قبیل برخوردها مایه سرشکستگی و اعتراض عمومی خواهد شد و به خیابانها کشیده خواهد شد.
رضایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
پول مردم رو بانک خورده و الان هم میخواد خود مردم رو بخوره
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
توی استان ما اینجوریه فقط
صنعت و معدن با اداره تعاون کلأ یا تعطیلن یا در اختیار و فرمان یه عده و قبیله خاص مردم هم باید تاوان این نامردی ها رو بکشن
بنگرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
همون افرادی که روز اول پولها را جمع کردن و بدون حساب وکتاب اختلاس کردن حالا بیان و پاسخ بدن
سیدنصورموسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
حرف حساب ، حسابه هیچ گونه تفسیری ندارد
درود بر جناب زابلی که واقعیت را عنوان نمودند
الحق والانصاف ؛ رانندگان ما پول بنزین خودرا ندارند اما.....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
تو که عرضه نداشتی نباید مسئولیت قبول میکردی.حالا که به بن بست خوردی اومدی تو سایتها کی بود کی بود من نبودم راه انداختی.علت اصلی شکست این طرح سو مدیریت بود که انتخاب تو هم زایده همین سو مدیریته
دنانشین
|
United Arab Emirates
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
شما که توهمین تعاونی برف و آفتاب و اداره کوه گل موندی دیه ورود به آبمعدنی چه بود،تعاونی گردشگریی که ابتدای کار با آورده مردم،زدین به خرید دفتر و دستک وماشین.اونم با واگذاری ششماهه کوه گل،رفتین چفد هزینه ساختهای فلزی توی کوه گل کردید،چه تضمینی وجودداره که قرارداد کوه گل چند ساله بشه...آیا توی شش ماه بنظر صاحبان فن میشود باوجود این همه هزینه ساخت و سازها درکوه گل،آنقدر ازاین منطقه درآمد داشت که حداقل همان اورده مردم زنده بشود تازه حقوق اون همه ازعوارضی زنجیر...تا چشمه سردو رو باید توی این چند ماه ازدرامدش کم کرد...نکته مهم اینه که کل فصل درامد زایی کوه گل خیلی بادیدبازنگاه کنیم چهار ماه میباشد و عملا دوماه از شش ماه کسرمیشه...لطف بفرمایید دراین خصوص هم به مردمی که باامید سودی آنهم اندک.وآینده ای روشن..دل در گرو شعارهای شما بستن.........آمعدنی برایت لقمه بزرگترازدهان بود...بیچاره مردم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
دقیقا مشکل اینه که این کار را افراد کم برخوردار خواستند انجام دهند
اگر مال یه فرد قشر غنی بود با پول و پارتی مشکلات را حل می کرد
سی سختی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
تو که.... نداشتی..... را حفظ کنی و چون در فتنه ۸۸ دست داشتی..... بعدشم پیمانکاری بندرعباست هم .......چرا اومدی لقمه بزرگتر از دهانت برداشتی
مگه مدیران قبلی نمیتونستن وام بگیرن مه اونها با مدیران استانی رایزنی نکرده بودند.تو که .... شورای شهره ..... چه اقدامی کرده‌. اصلا عملکرد ....که پیش مردم سی سخت افتضاحه اونم مال اینه که تو ...... بودی .پس چرا اومدی آب معدنی مردمی را برداشتی که با مدیریت ضعیفت مردم را بیچاره تر کنی.
متاسفم برای افکارت
متاسفم که فکر میکنی مردم احمقند و خودت دانشمندی اما این را بدان مردم فهمیده تر از آن هستند که تو فکر میکنی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار