در خبرهای امروز آمده است استعفای محمد بطحایی در جلسه اخیر هیأت دولت رسماً به حسن روحانی ارائه شده است.
کد خبر: ۷۵۱۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷ 06 June 2019
شنیده‌ها حکایت از استعفای سیدمحمد بطحایی از وزارت آموزش و پرورش دارد.

به گزارش «تابناک»، برخی منابع خبر از استعفای وزیر آموزش و پرورش در آخرین جلسه هیات دولت خبر می‌دهند؛ استعفایی که تقدیم رئیس جمهور کشورمان شده و فرجام آن نامشخص است.

درباره دلایل این استعفا اطلاعی در دست نیست، اما انتشار این خبر در حالی است که ساعتی پیش در صفحه وزیر در توییتر خبری منتشر شد که نشانه‌ای از استعفای وزیر در آن به چشم نمی‌خورد؛ خبری خوش که حکایت از اصلاح حقوق دانشجو معلمان دارد.
 
در این توییت شرح داده شده که «در آخرین روز قبل از تعطیلات در جلسه‌ای با حضور رئیس محترم و همکاران سازمان امور اداری استخدامی، موضوع اصلاح حقوق همکاران جوانم در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی را بررسی کردیم و با نظر مثبت جناب انصاری امیدوارم بزودی نتیجه مورد نظر بدست آید.»

اظهار نظری که نشان می‌دهد بطحایی تا واپسین ساعات کاری پیش از تعطیلات اخیر بر سر کار حضور داشته و به امور جاری مشغول بوده است. نکته‌ای که البته نمی‌تواند نافی استعفای وی باشد، اما دست کم برخی گزینه‌های احتمالی منجر به استعفا در کشورمان از جمله اختلاف سلیقه را کمرنگ می‌کند.

گزینه‌های که پیشتر موجب استعفای بسیاری از وزرا شده اند، از جمله چند استعفای اخیر. این در حالی است که می‌دانیم بطحایی جایگزین وزیر آموزش و پرورشی شده که با استعفا از سمتش کناره گیری کرد؛ استعفایی که نویسنده آن علی اصغر فانی بود و گفته می‌شد دلیل آن استعفا، مسایل به وجود آمده در صندوق ذخیره فرهنگیان بوده است.
 
گمانه زنی‌ها درباره دلایل استعفای وزیر

در شرایطی که وزارت آموزش و پرورش و از آن مهم تر، سخنگوی هیات دولت در خصوص استعفای بطحایی سکوت پیشه کرده و از ارائه هر توضیحی چه در رد این استعفا و چه در تایید آن خودداری می‌کنند، بازار گمانه زنی در خصوص دلایل این استعفا به شدت داغ شده است.

گمانه زنی‌هایی که موجب شده یک خبرگزاری دلیل اصلی استعفای بطحایی را نارضایتی وی از وضعیت معیشت فرهنگیان، عدم اجرای صحیح طرح رتبه بندی فرهنگیان و مسائل مالی ناشی از معوقات پرداخت نشده معلمان و فرهنگیان بداند و یک خبرگزاری دیگر دلایل متفاوتی برای آن برشمارد.

دلایلی که از مشکلات شخصی بطحایی تا احتمال شرکت وی در انتخابات دوره آینده مجلس شورای اسلامی را شامل می‌شود که به زعم برخی عجیب و غریب هم هستند، اما انتشارشان توسط خبرگزاری‌های رسمی به عنوان دلایل استعفای وزیر موجب می‌شود تامل برانگیز باشند.
 
تکذیب پذیرش استعفا!

در حالی که خبر استعفای وزیر آموزش و پرورش نه رد شده و نه تایید و کماکان در دایره اخبار غیررسمی مانده، وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد که پذیرش این استعفا کذب است!

به گزارش ایسنا، متن اطلاعیه معاونت روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش این است: «خبر پذیرش استعفای وزیر آموزش و پرورش که توسط برخی رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها منتشر گردیده است، تکدیب می‌شود.»

اخبار تکمیلی متعاقبا منتشر خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار